O elektrickém tahači Tesla Semi už se toho napsalo hodně, nicméně stále nám scházely jakékoliv záběry z jeho použití v reálném provozu. I to už se ale začíná měnit, neboť nedávno se podařilo zachytit jeden z prototypů během testovací jízdy v centru městě.
Krátký spot na YouTube je tak vůbec jedním z prvních záběrů, které byly natočeny mimo prezentaci nebo mimo areál společnosti Tesla. V jakém konkrétním městě video vzniklo bohužel nevíme, nicméně web CarScoops naznačuje, že video mělo být natočeno poblíž jednoho ze skladišť společnosti UPS, která si před časem objednala rovnou 125 kusů.
Záběr je sice poměrně krátký, ovšem i tak je na něm dobře vidět, že elektrický tahač se po městě pohybuje s naprostou lehkostí a jeho akcelerace za křižovatkou vypadá a zní skutečně rychle. Ostatně aby ne, když oficiální materiály udávají akceleraci z 0 na 96 km/h za 5 sekund bez nákladu a s plným zatížením za 20 sekund, což je stále neuvěřitelně dobré číslo.
Rychlost však není hlavním trumfem Tesly Semi. Tím je samozřejmě její ekologický pohon na elektrickou energii, kdy nejvýkonnější model v hodnotě cca 3,7 milionu Kč zvládne na jedno nabití až 800 km. Slabší model za 3,1 milionu Kč pak zvládne na nabití 480 kilometrů.
Kromě objednávky od UPS, která patří zatím k těm největším, obdržela Tesla navzdory své špatné pověsti ohledně dodržování dodacích lhůt i objednávky od společností jako Pepsi, Wal-Mart, J.B. Hunt, Sysco nebo Anheuser-Busch. V současné chvíli tak má Tesla před-objednávky na cca 1500 tahačů, jejichž výroba by měla být zahájen až někdy v průběhu roku 2019
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?