Když technici a designéři v Renaultu začali připravovat Dacii Logan, jejich primárním cílem bylo vyrobit moderní, spolehlivé a hlavně laciné auto. To se jim sice povedlo, nicméně vzhled Loganu zůstal až na vedlejší koleji, což ho pro některé činí nepřijatelným Francouzský designér Laurent Schmidt však dokázal, že i tohle laciné auto by mohlo vypadat skvěle.
Pro Dacii byla cena vždy rozhodujícím faktorem, proto když před lety slíbila automobilka vůz s cenovkou 5000 Euro, bylo téměř hned jasné, že všechny finance poputují hlavně do spolehlivosti a odolnosti. S cílovou cenovkou to sice Dacii nakonec tak úplně nevyšlo, nicméně s odolností a spolehlivostí ano.
Na úkor toho se však na některých trzích objevily automobily, které v těch úplně nejnižších a nejlacinějších variantách postrádali jakékoliv vybavení včetně ABS a jejich vzhled působil na řadu lidí až příliš hrubě. Vzhledem k lákavé ceně si však i tyto vozy našly zákazníky.
Někteří lidé se však nespokojí jen s tím co dostanou ale hledají další možnosti, jak by mohly věci vypadat. Jedním z těchto lidí je i francouzský designér Laurent Schmidt, který se rozhodl vtisknout Loganu trochu honosnější tvář i interiér.
Během pár tahů v Photoshopu se tak z Dacie Logan začal stávat vcelku elegantní vůz, jehož křivky působily jemněji a sofistikovaněji. Díky nepatrnému snížení pak vůz přišel i o zbytky své obhroublosti a začal působit skutečně elegantně. Prvky jako chromová linka uprostřed kapoty nebo červený pruh spojující koncová světla už ale působí trochu zbytečně.
Stejně tak interiér, který si vypůjčil téměř polovinu kokpitu z vozů Mercedes-Benz, už působí až příliš honosně a celé designové cvičení se tak posouvá spíše do žánru "designových konceptů". Většina z úprav exteriéru je však opravdu zdařilá a vozu přidává na sofistikovanosti, která mu zkrátka scházela. Je jen otázkou, jak moc by se změnila cena, kdyby po stejné sofistikovanosti sáhli před lety designéři v mateřském Renaultu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.