Když technici a designéři v Renaultu začali připravovat Dacii Logan, jejich primárním cílem bylo vyrobit moderní, spolehlivé a hlavně laciné auto. To se jim sice povedlo, nicméně vzhled Loganu zůstal až na vedlejší koleji, což ho pro některé činí nepřijatelným Francouzský designér Laurent Schmidt však dokázal, že i tohle laciné auto by mohlo vypadat skvěle.
Pro Dacii byla cena vždy rozhodujícím faktorem, proto když před lety slíbila automobilka vůz s cenovkou 5000 Euro, bylo téměř hned jasné, že všechny finance poputují hlavně do spolehlivosti a odolnosti. S cílovou cenovkou to sice Dacii nakonec tak úplně nevyšlo, nicméně s odolností a spolehlivostí ano.
Na úkor toho se však na některých trzích objevily automobily, které v těch úplně nejnižších a nejlacinějších variantách postrádali jakékoliv vybavení včetně ABS a jejich vzhled působil na řadu lidí až příliš hrubě. Vzhledem k lákavé ceně si však i tyto vozy našly zákazníky.
Někteří lidé se však nespokojí jen s tím co dostanou ale hledají další možnosti, jak by mohly věci vypadat. Jedním z těchto lidí je i francouzský designér Laurent Schmidt, který se rozhodl vtisknout Loganu trochu honosnější tvář i interiér.
Během pár tahů v Photoshopu se tak z Dacie Logan začal stávat vcelku elegantní vůz, jehož křivky působily jemněji a sofistikovaněji. Díky nepatrnému snížení pak vůz přišel i o zbytky své obhroublosti a začal působit skutečně elegantně. Prvky jako chromová linka uprostřed kapoty nebo červený pruh spojující koncová světla už ale působí trochu zbytečně.
Stejně tak interiér, který si vypůjčil téměř polovinu kokpitu z vozů Mercedes-Benz, už působí až příliš honosně a celé designové cvičení se tak posouvá spíše do žánru "designových konceptů". Většina z úprav exteriéru je však opravdu zdařilá a vozu přidává na sofistikovanosti, která mu zkrátka scházela. Je jen otázkou, jak moc by se změnila cena, kdyby po stejné sofistikovanosti sáhli před lety designéři v mateřském Renaultu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.