Když technici a designéři v Renaultu začali připravovat Dacii Logan, jejich primárním cílem bylo vyrobit moderní, spolehlivé a hlavně laciné auto. To se jim sice povedlo, nicméně vzhled Loganu zůstal až na vedlejší koleji, což ho pro některé činí nepřijatelným Francouzský designér Laurent Schmidt však dokázal, že i tohle laciné auto by mohlo vypadat skvěle.
Pro Dacii byla cena vždy rozhodujícím faktorem, proto když před lety slíbila automobilka vůz s cenovkou 5000 Euro, bylo téměř hned jasné, že všechny finance poputují hlavně do spolehlivosti a odolnosti. S cílovou cenovkou to sice Dacii nakonec tak úplně nevyšlo, nicméně s odolností a spolehlivostí ano.
Na úkor toho se však na některých trzích objevily automobily, které v těch úplně nejnižších a nejlacinějších variantách postrádali jakékoliv vybavení včetně ABS a jejich vzhled působil na řadu lidí až příliš hrubě. Vzhledem k lákavé ceně si však i tyto vozy našly zákazníky.
Někteří lidé se však nespokojí jen s tím co dostanou ale hledají další možnosti, jak by mohly věci vypadat. Jedním z těchto lidí je i francouzský designér Laurent Schmidt, který se rozhodl vtisknout Loganu trochu honosnější tvář i interiér.
Během pár tahů v Photoshopu se tak z Dacie Logan začal stávat vcelku elegantní vůz, jehož křivky působily jemněji a sofistikovaněji. Díky nepatrnému snížení pak vůz přišel i o zbytky své obhroublosti a začal působit skutečně elegantně. Prvky jako chromová linka uprostřed kapoty nebo červený pruh spojující koncová světla už ale působí trochu zbytečně.
Stejně tak interiér, který si vypůjčil téměř polovinu kokpitu z vozů Mercedes-Benz, už působí až příliš honosně a celé designové cvičení se tak posouvá spíše do žánru "designových konceptů". Většina z úprav exteriéru je však opravdu zdařilá a vozu přidává na sofistikovanosti, která mu zkrátka scházela. Je jen otázkou, jak moc by se změnila cena, kdyby po stejné sofistikovanosti sáhli před lety designéři v mateřském Renaultu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?