Magazín Consumer Reports provedl rozsáhlý výzkum, během kterého se snažil najít deset automobilů, se kterými jsou jejich majitelé nejspokojenější. Výzkum sice probíhal na americkém trhu, nicméně řadu modelů najdeme i v Evropě.
Během výzkumu se lidé z Consumer Reports dotazovali lidí na jednoduchou otázek: Pokud by si museli koupit nové auto, zvolili by ten samý model? Kromě toho pak lidé museli ještě ohodnotit své automobily v šesti kategoriích: komfort, hodnota, styl, audio, ventilace, řidičské zážitky a celkové hodnocení spokojenosti s daným vozem.
Hned na prvním místě se pak možná překvapivě usmístila Tesla Model S, se kterou bylo spokojeno a rádo by si ji znovu koupilo 92 % respondentů, což je pro poměrně mladou a stále jedinečnou automobilku rozhodně pozitivní výsledek. Lidé si pochvalovali zejména vynikající výkon, strhující akceleraci, snadné ovládání a komfortní ale jistou jízdu.
Na druhém a třetím místě se umístily ryze sportovní vozy. Jen o 0,4 % za Teslou totiž skončilo Porsche 911, které těsně následoval Chevrolet Corvette s 91,2 procenty spokojených majitelů.
První pětici pak uzavírají dva reprezentanti amerického automobilového průmyslu, které v Evropě neseženeme. Na čtvrtém místě se umístil reprezentativní sedan Lincoln Contenental a pátý je pracovní pick-up Ford F-350.
Druhá pětice první desítky začíná opět sportovním vozidlem, nicméně tentokrát se jedná o malou, elegantní a zábavnou Mazdu Mx-5, která před časem nadchla i samotné redaktory magazínu. Na šestém místě se umístil oblíbený hybridní Prius a za ním druhá Tesla, tentokrát Model X.
Desítku pak uzavírá pátá generace Hondy Odyssey, která je údajně velice komfortní a má tichý interiér a Dodge Challenger, který si respondenty získal svým moderním a uličnickým vzhledem, kterým připomíná starou klasiku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.