Magazín Consumer Reports provedl rozsáhlý výzkum, během kterého se snažil najít deset automobilů, se kterými jsou jejich majitelé nejspokojenější. Výzkum sice probíhal na americkém trhu, nicméně řadu modelů najdeme i v Evropě.
Během výzkumu se lidé z Consumer Reports dotazovali lidí na jednoduchou otázek: Pokud by si museli koupit nové auto, zvolili by ten samý model? Kromě toho pak lidé museli ještě ohodnotit své automobily v šesti kategoriích: komfort, hodnota, styl, audio, ventilace, řidičské zážitky a celkové hodnocení spokojenosti s daným vozem.
Hned na prvním místě se pak možná překvapivě usmístila Tesla Model S, se kterou bylo spokojeno a rádo by si ji znovu koupilo 92 % respondentů, což je pro poměrně mladou a stále jedinečnou automobilku rozhodně pozitivní výsledek. Lidé si pochvalovali zejména vynikající výkon, strhující akceleraci, snadné ovládání a komfortní ale jistou jízdu.
Na druhém a třetím místě se umístily ryze sportovní vozy. Jen o 0,4 % za Teslou totiž skončilo Porsche 911, které těsně následoval Chevrolet Corvette s 91,2 procenty spokojených majitelů.
První pětici pak uzavírají dva reprezentanti amerického automobilového průmyslu, které v Evropě neseženeme. Na čtvrtém místě se umístil reprezentativní sedan Lincoln Contenental a pátý je pracovní pick-up Ford F-350.
Druhá pětice první desítky začíná opět sportovním vozidlem, nicméně tentokrát se jedná o malou, elegantní a zábavnou Mazdu Mx-5, která před časem nadchla i samotné redaktory magazínu. Na šestém místě se umístil oblíbený hybridní Prius a za ním druhá Tesla, tentokrát Model X.
Desítku pak uzavírá pátá generace Hondy Odyssey, která je údajně velice komfortní a má tichý interiér a Dodge Challenger, který si respondenty získal svým moderním a uličnickým vzhledem, kterým připomíná starou klasiku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?