Už se vám to někdy určitě stalo. Ráno sednete do svého vozu a díky tuhé zimě venku se vám během mžiku zamlží čelní okno. Jenže právě to je potřeba k dobrému výhledu vpřed a málokdo si ví rady s tím, jak jej vlastně co nejrychleji a spolehlivě odmlžit.
Některé koncernové značky nabízí pro svá auta vyhřívané čelní sklo, které ve velké míře pomůže nejen s odmlžením, ale také s jeho odmrazením. Ale co mají dělat majitelé starších aut? Většinou okamžité zamlžení čelního okna ústí v to, že řidič vytáhne papírové ubrousky nebo hadřík a začne okno utírat. Jenže tohle je špatně.
Aby se uskutečnilo odmlžení co nejdříve, vzduch foukající na čelní okno z klimatizace musí mít co největší teplotu. Teplý vzduch logicky nasaje více vlhkosti a proto jsme si připravili několik základních kroků k tomu, jak rychle a spolehlivě odstranit "mlhu" a čelním skle.
Předně je potřeba dát ofuk ventilační soustavy výhradně na čelní sklo, společně s tím nastavit nejvyšší rychlost a teplotu. Výhodu mají ti, co mají ve svém autě klimatizaci, protože po jejím aktivování se celý proces zrychlí.
Pozor ale na to, abyste neměli aktivovaný vnitřní okruh ventilace, touhle chybou by se vše jen zpomalilo. Předposledním krokem jsou lehce pootevřená okna, aby vzduch nasátý vlhkostí mohl cirkulovat z vozu ven.
Posledním krokem k pořádnému výhledu ven z auta je odstranění námrazy z oken. K tomu snad každý z nás používá škrabku na led, popřípadě speciální sprej na odmrazování. Naopak byste se měli vyvarovat politím okna horkou vodou, to se pak nebudete stačit divit, jak rychle vám okna popraskají.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?