Automobilka BMW má ve své historii řadu zajímavých modelů, nicméně jen pár z nich nese karoserii typu pickup. Se dvěma z nich se automobilka pochlubila během během oslav třiceti let modelu M3, nicméně ten třetí, který vznikl mimo automobilku, zůstává zapomenut a přehlížen. A to je velká škoda
Pravděpodobně nejznámějším modelem mnichovské automobilky s karoserií pickup je bílé BMW generace e30 M3, které vzniklo již v roce 1986. V roce 2011 pak následovalo další jedinečné BMW M3 s karoserií pickup, tentokrát už se ale jednalo o generaci E92. V mezidobí však vznikl ještě jeden koncept mnichovského pickupu, o kterém většina lidí ani neví.
Celý projekt tajemného třetího BMW s karoserií pickup začal vznikat před cca 20 lety, kdy si lidé ze slavné karosářské společnosti Bertone vypůjčili pětkový sedan BMW 528i, pod kapotu mu nadělili 3.2 litrový motor z modelu M3 a vše během tří měsíců zabalili do značně extravagantní karoserie. Výsledný produkt s názvem "Pickster" pak mohli lidé obdivovat na autosalonu v Ženevě 1998.
Pickster sice postrádal typické logo automobilky BMW, nicméně lidé u něj mohli obdivovat neskutečně úzké světlomety, nezvykle vysoko umístěná zrcátka na sloupcích dveří nebo 21 palcové disky obuté do pneumatik Michelin.
Spojitost s automobilkou BMW se však kromě techniky dala nalézt i v přední masce, kde se objevila poněkud modifikovaná verze charakteristických ledvinek. Nejzajímavější částí automobilu však byla zadní korba, která u tohoto sportovního pickupu rozhodně nebyla stavěna k převážení těžkých břemen.
S extravagantností exteriéru si však nezadá ani interiér. Jeho dominantou jsou bezpochyby pětidílné sedačky čalouněné modrou kůží, jejichž komfort by nás skutečně zajímal. Kromě toho však Pickster nabízel i plně digitální přístrojový štít nebo navigaci Magneti Marelli, která byla tehdy velice populární
Podle posledních vyjádření se zdá, že automobilka by ráda zůstala jen u tří raritních pickupů a nic dalšího s touto karoseri neplánuje. My jsme si však téměř jisti, že tohle rozhodnutí by ještě mohly zvrátit případné úspěchy konkurenčního Mercedesu třídy X.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.