Automobilka BMW má ve své historii řadu zajímavých modelů, nicméně jen pár z nich nese karoserii typu pickup. Se dvěma z nich se automobilka pochlubila během během oslav třiceti let modelu M3, nicméně ten třetí, který vznikl mimo automobilku, zůstává zapomenut a přehlížen. A to je velká škoda
Pravděpodobně nejznámějším modelem mnichovské automobilky s karoserií pickup je bílé BMW generace e30 M3, které vzniklo již v roce 1986. V roce 2011 pak následovalo další jedinečné BMW M3 s karoserií pickup, tentokrát už se ale jednalo o generaci E92. V mezidobí však vznikl ještě jeden koncept mnichovského pickupu, o kterém většina lidí ani neví.
Celý projekt tajemného třetího BMW s karoserií pickup začal vznikat před cca 20 lety, kdy si lidé ze slavné karosářské společnosti Bertone vypůjčili pětkový sedan BMW 528i, pod kapotu mu nadělili 3.2 litrový motor z modelu M3 a vše během tří měsíců zabalili do značně extravagantní karoserie. Výsledný produkt s názvem "Pickster" pak mohli lidé obdivovat na autosalonu v Ženevě 1998.
Pickster sice postrádal typické logo automobilky BMW, nicméně lidé u něj mohli obdivovat neskutečně úzké světlomety, nezvykle vysoko umístěná zrcátka na sloupcích dveří nebo 21 palcové disky obuté do pneumatik Michelin.
Spojitost s automobilkou BMW se však kromě techniky dala nalézt i v přední masce, kde se objevila poněkud modifikovaná verze charakteristických ledvinek. Nejzajímavější částí automobilu však byla zadní korba, která u tohoto sportovního pickupu rozhodně nebyla stavěna k převážení těžkých břemen.
S extravagantností exteriéru si však nezadá ani interiér. Jeho dominantou jsou bezpochyby pětidílné sedačky čalouněné modrou kůží, jejichž komfort by nás skutečně zajímal. Kromě toho však Pickster nabízel i plně digitální přístrojový štít nebo navigaci Magneti Marelli, která byla tehdy velice populární
Podle posledních vyjádření se zdá, že automobilka by ráda zůstala jen u tří raritních pickupů a nic dalšího s touto karoseri neplánuje. My jsme si však téměř jisti, že tohle rozhodnutí by ještě mohly zvrátit případné úspěchy konkurenčního Mercedesu třídy X.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.