Automobilka BMW má ve své historii řadu zajímavých modelů, nicméně jen pár z nich nese karoserii typu pickup. Se dvěma z nich se automobilka pochlubila během během oslav třiceti let modelu M3, nicméně ten třetí, který vznikl mimo automobilku, zůstává zapomenut a přehlížen. A to je velká škoda
Pravděpodobně nejznámějším modelem mnichovské automobilky s karoserií pickup je bílé BMW generace e30 M3, které vzniklo již v roce 1986. V roce 2011 pak následovalo další jedinečné BMW M3 s karoserií pickup, tentokrát už se ale jednalo o generaci E92. V mezidobí však vznikl ještě jeden koncept mnichovského pickupu, o kterém většina lidí ani neví.
Celý projekt tajemného třetího BMW s karoserií pickup začal vznikat před cca 20 lety, kdy si lidé ze slavné karosářské společnosti Bertone vypůjčili pětkový sedan BMW 528i, pod kapotu mu nadělili 3.2 litrový motor z modelu M3 a vše během tří měsíců zabalili do značně extravagantní karoserie. Výsledný produkt s názvem "Pickster" pak mohli lidé obdivovat na autosalonu v Ženevě 1998.
Pickster sice postrádal typické logo automobilky BMW, nicméně lidé u něj mohli obdivovat neskutečně úzké světlomety, nezvykle vysoko umístěná zrcátka na sloupcích dveří nebo 21 palcové disky obuté do pneumatik Michelin.
Spojitost s automobilkou BMW se však kromě techniky dala nalézt i v přední masce, kde se objevila poněkud modifikovaná verze charakteristických ledvinek. Nejzajímavější částí automobilu však byla zadní korba, která u tohoto sportovního pickupu rozhodně nebyla stavěna k převážení těžkých břemen.
S extravagantností exteriéru si však nezadá ani interiér. Jeho dominantou jsou bezpochyby pětidílné sedačky čalouněné modrou kůží, jejichž komfort by nás skutečně zajímal. Kromě toho však Pickster nabízel i plně digitální přístrojový štít nebo navigaci Magneti Marelli, která byla tehdy velice populární
Podle posledních vyjádření se zdá, že automobilka by ráda zůstala jen u tří raritních pickupů a nic dalšího s touto karoseri neplánuje. My jsme si však téměř jisti, že tohle rozhodnutí by ještě mohly zvrátit případné úspěchy konkurenčního Mercedesu třídy X.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?