První elektrický tahač Tesla Semi má do sériové výroby stále ještě pár let, přesto si v USA užívá obrovské popularity. Objednávky už jsou pravděpodobně v řádu tisíců a tak se automobilka rozhodla, že nastal ten správný čas nabídnout tahač i evropským zákazníkům. A na první objednávky nebylo potřeba dlouho čekat
Možnost rezervovat si elektrický tahač Tesla Semi v Evropě má však malý háček. Systém rezervací byl prozatím spuštěn pouze ve třech zemích, kde se Tesla těší vysoké popularitě. Tedy ve Velké Británii, Norsku a Nizozemí.
Na první objednávku přitom nebylo třeba dlouho čekat. Norská společnost Asko si téměř okamžitě zamluvila 10 tahačů, nicméně vzápětí dodala, že před dokončením celé transakce bude chtít od Tesly další informace, jak uvádí web InsideEvs.
Okamžitě získat objednávku na deset kusů je pro Teslu samozřejmě úspěch, nicméně s objednávkami na domácí půdě se to nedá srovnávat. Zatím největší objednávka od společnosti UPS zahrnovala 125 tahačů, společnost Pepsi si pak objednala rovnou stovku.
První dodávky Tesla přislíbila ke konci roku 2019, nicméně s přihlédnutím k tragické nepřesnosti jejích slibů je dost možné, že první tahače dorazí k zákazníkům v USA a Kanadě až kolem roku 2020. Do Evropy dorazí tahače o něco později - nejspíše v závislosti na úpravách potřebných k splnění evropských regulací.
Tesla Semi bude i v Evropě nabízena se dvěma typy baterií. Slabší nabídneš dojezd 300 mil (cca 483 km), silnější až 500 mil (cca 805 km). Ceny na britském trhu se pak mají pohybovat od 110 000 liber až po 140 000 liber, tedy cca 3,1 až 4 miliony korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?