První elektrický tahač Tesla Semi má do sériové výroby stále ještě pár let, přesto si v USA užívá obrovské popularity. Objednávky už jsou pravděpodobně v řádu tisíců a tak se automobilka rozhodla, že nastal ten správný čas nabídnout tahač i evropským zákazníkům. A na první objednávky nebylo potřeba dlouho čekat
Možnost rezervovat si elektrický tahač Tesla Semi v Evropě má však malý háček. Systém rezervací byl prozatím spuštěn pouze ve třech zemích, kde se Tesla těší vysoké popularitě. Tedy ve Velké Británii, Norsku a Nizozemí.
Na první objednávku přitom nebylo třeba dlouho čekat. Norská společnost Asko si téměř okamžitě zamluvila 10 tahačů, nicméně vzápětí dodala, že před dokončením celé transakce bude chtít od Tesly další informace, jak uvádí web InsideEvs.
Okamžitě získat objednávku na deset kusů je pro Teslu samozřejmě úspěch, nicméně s objednávkami na domácí půdě se to nedá srovnávat. Zatím největší objednávka od společnosti UPS zahrnovala 125 tahačů, společnost Pepsi si pak objednala rovnou stovku.
První dodávky Tesla přislíbila ke konci roku 2019, nicméně s přihlédnutím k tragické nepřesnosti jejích slibů je dost možné, že první tahače dorazí k zákazníkům v USA a Kanadě až kolem roku 2020. Do Evropy dorazí tahače o něco později - nejspíše v závislosti na úpravách potřebných k splnění evropských regulací.
Tesla Semi bude i v Evropě nabízena se dvěma typy baterií. Slabší nabídneš dojezd 300 mil (cca 483 km), silnější až 500 mil (cca 805 km). Ceny na britském trhu se pak mají pohybovat od 110 000 liber až po 140 000 liber, tedy cca 3,1 až 4 miliony korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?