Na světě existují desítky automobilek, které se zaměřují na výrobu exkluzivních sportovních vozů. Pokud však toužíte po skutečně netradičním ale pravověrném pocitu z rychlosti a řízení, pak nejspíš sáhnete po jednom z těchto původně závodních vozů, který se snad jen zázrakem dostal i na běžné silnice.
Každý milovník sportovních a závodních vozů by vám během chvíle dokázal vyjmenovat nespočet důvodů, proč je přestavba závodního speciálu pro silniční využití špatným nápadem. Na druhé straně této rovnice je však pár důvodů, kvůli kterým se jejich výroba jednoduše vyplácí a my jsme za to nakonec vlastně i rádi.
Jedním z hlavních důvodů je až neskutečná poptávka, která nás šokuje téměř pokaždé, kdy se některý z extrémních ale limitovaných modelů vyprodá ještě dříve, než se o jeho existenci vůbec dozvíme. Dalším dobrým důvodem je pak fakt, že pokud by si majitelé s těmito klenoty nemohli alespoň čas od času vyrazit na nákup či na večeři, byly by to jen neskutečně drahé hračky, se kterými si vlastně ani nemůžete hrát.
Různé, povětšinou menší a někdy i téměř neznámé, automobilky tak produkují omezené série závodních vozů určených na silnice, díky kterým se s nimi alespoň hrstka šťastlivců může setkat jinak, než prostřednictvím obrazovky počítače či herní konzolí. Podobných vozů na světě sice není příliš, přesto stále přibývají nové a tak se YouTube kanál Donut Media rozhodl sestavit desítku těch nejlepších, mezi kterými nechybí ani česká Praga R1R.
Kromě té však ve videu najdeme i řadu dalších, více či méně známých automobilek, například McLaren, Radical, Ariel, BAC, Ultima a své místo na slunci si vysloužila i automobilka Scuderia Cameron Glickenhaus a její model SCG 003. V novém roce pak seznam jistě obohatí i Mercedes-AMG Project One nebo Aston Martin Valkyrie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.