Na světě existují desítky automobilek, které se zaměřují na výrobu exkluzivních sportovních vozů. Pokud však toužíte po skutečně netradičním ale pravověrném pocitu z rychlosti a řízení, pak nejspíš sáhnete po jednom z těchto původně závodních vozů, který se snad jen zázrakem dostal i na běžné silnice.
Každý milovník sportovních a závodních vozů by vám během chvíle dokázal vyjmenovat nespočet důvodů, proč je přestavba závodního speciálu pro silniční využití špatným nápadem. Na druhé straně této rovnice je však pár důvodů, kvůli kterým se jejich výroba jednoduše vyplácí a my jsme za to nakonec vlastně i rádi.
Jedním z hlavních důvodů je až neskutečná poptávka, která nás šokuje téměř pokaždé, kdy se některý z extrémních ale limitovaných modelů vyprodá ještě dříve, než se o jeho existenci vůbec dozvíme. Dalším dobrým důvodem je pak fakt, že pokud by si majitelé s těmito klenoty nemohli alespoň čas od času vyrazit na nákup či na večeři, byly by to jen neskutečně drahé hračky, se kterými si vlastně ani nemůžete hrát.
Různé, povětšinou menší a někdy i téměř neznámé, automobilky tak produkují omezené série závodních vozů určených na silnice, díky kterým se s nimi alespoň hrstka šťastlivců může setkat jinak, než prostřednictvím obrazovky počítače či herní konzolí. Podobných vozů na světě sice není příliš, přesto stále přibývají nové a tak se YouTube kanál Donut Media rozhodl sestavit desítku těch nejlepších, mezi kterými nechybí ani česká Praga R1R.
Kromě té však ve videu najdeme i řadu dalších, více či méně známých automobilek, například McLaren, Radical, Ariel, BAC, Ultima a své místo na slunci si vysloužila i automobilka Scuderia Cameron Glickenhaus a její model SCG 003. V novém roce pak seznam jistě obohatí i Mercedes-AMG Project One nebo Aston Martin Valkyrie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.