Pokud vám vůz vypoví službu během cest po zahraničí, nebo se nedej bože stanete účastníkem dopravní nehody, může se stát, že bude potřeba váš vůz převézt zpět do ČR na plošině odtahového vozu. To vás však může vyjít pěkně draho.
Pokud se vám ještě nic podobného nestalo, buďte rádi. Internet je totiž plný diskuzí na internetových fórech, kde spolu lidé sdílejí své zážitky s odtahem vozu například z Chorvatska až do Prahy.
Podobná sranda vás totiž může vyjít v řádech desítek tisíc. Pokud vezmeme v potaz cenu odtahu 10-15 Kč za kilometr, což je cca český průměr odtahových služeb inzerovaných na internetu, dostaneme se při cestě ze Splitu do Prahy (1085 km) na částku 10,850 až 16,275 za jednu cestu. K tomu si ještě můžete připočítat zpáteční cestu, poplatek za naložení vozidla a kdo ví co ještě. To se ale stále bavíme pouze o české odtahové službě. V zahraničí se mohou ceny pohybovat úplně jinak.
Nelze se proto divit, že některé lidi přišel odtah z Chorvatska do Prahy až na částky kolem 50,000 Kč. Přitom se tomuto problému dá velmi lehce vyhnout. Navíc jsme vás o něm informovali již v nedávné době.
Pokud cestujete kamkoliv do zahraničí, nepodceňujte havarijní pojištění a pojištění asistenčních služeb. Pokud se dostanete do dopravní nehody, nebo se vám jen vyskytne na voze závada, pojišťovna vám sežene odtahovou službu, zajistí servis a zprostředkuje ubytování nebo náhradní dopravu - vše záleží pouze na tom, jaké služby konkrétní pojišťovna nabízí.
Ačkoliv vám takové pojištění může ušetřit investice v řádu několika desítek tisíc korun, vyjde většinou jen na pár stokorun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.