Skutečně nepotřebujeme zimní pneumatiky? Michelin prý boří tabu, my cítíme skrytou reklamu

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. prosince 2017 11:38
Sdílej:

Jean Dominique Senard, šéf společnosti Michelin, vyvolal ve světě automobilového průmyslu pořádný poprask. Během rozhovoru totiž zmínil, že v některých regionech jsou zimní pneumatiky zcela zbytečné a bohatě by stačily pneumatiky celoroční. Senard tak navázal na rok staré výroky svého podřízeného z německé pobočky Michelin.

Jürgen John, šéf německé pobočky společnosti Michelin, totiž už před rokem prohlásil, že řidiči vyhazují zimní pneumatiky až příliš brzy. Dle jeho slov totiž není statisticky dokázáno, že zimní pneumatika s dezénem hlubokým 4 milimetry je výrazně lepší, než pneumatika s dezénem hlubokým 1,6 milimetru.

Už to rozdmýchalo mezi výrobci pneumatik velké emoce, neboť čím častěji řidiči pneumatiky mění, tím víc toho společnosti vydělají. A řidiči, minimálně v Německu, jsou stran výměny pneumatik skutečně pečliví. U našich sousedů je pro letní i zimní pneumatiky minimální vzorek 1,6 milimetru, ovšem většina řidičů dbá doporučení minimálně 4 mm a zimní gumy mění již v momentě, kdy jim zbývá cca 3,5 milimetru.

Podle Jürgena Johna je však takové chování zbytečné a řidiči by mohli bez obav jezdit na pneumatikách až do minimální legální hloubky dezénu, tj. 1,6 milimetru. Rozdíly v chování pneumatiky prý nejsou nijak dramatické. O čem se však nezmiňuje je chemická životnost pneumatik. Díky hlubokému vzorku sice můžete mít záběr, ovšem lidé by si měli uvědomit, že hlavním benefitem zimních pneumatik je měkčí směs, která lépe drží na silnici i v nízkých teplotách. Postupem času však tato směs tvrdne a ztrácí své vlastnosti.

Rok staré výroky svého podřízeného však nedávno korunoval šéf celé společnosti Michelin Jean Dominique Senard. Ten totiž prohlásil, že v některých regionech nejsou zimní pneumatiky vůbec potřeba. Pokud se řidiči pravidelně nevydávají do horských oblastí, měli by jim bohatě stačit pneumatiky celoroční.

Tady už nám to ale trochu zavání skrytou reklamou. Michelin se totiž dlouhodobě chlubí svou celoroční prémiovou pneumatikou Climate Cross, kterou propaguje kdykoliv a kdekoliv to jen lze. Ostatně nelze se ani divit, v testech univerzálních pneumatik jen stěží nalézá konkurenci a mnohdy předčí i laciné zimní a letní pláště.

Navíc se Senard obul i do ostatních výrobců pneumatik, kteří dle jeho slov používají více vrstev různé kvality, díky čemuž pneumatiky září u testů, ale již po pár sjetých milimetrech se dostává ke slovu méně kvalitní materiál s horšími vlastnostmi hlavně co se výdrže týče. Přesvědčivé důkazy o tom sice nemá, ale prý vychází z testování přímo v Michelinu, jak uvedl v rozhovoru pro "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung", který následně přebrala řada světových médií.

V čem se ale šéf Michelinu s ostatními odborníky shodne je varování před lacinými pneumatikami neznámých značek. Rozhodně se nejedná o úsporu, neboť díky jejich krátké životnosti jste nuceni měnit gumy častěji. Mnohem horší jsou však jejich vlastnosti na sněhu i vodě, o čemž hovoří i jejich pravidelné umístění na chvostu všech tabulek z nezávislých testování.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.