Skutečně nepotřebujeme zimní pneumatiky? Michelin prý boří tabu, my cítíme skrytou reklamu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. prosince 2017, 11:38 Google+

Jean Dominique Senard, šéf společnosti Michelin, vyvolal ve světě automobilového průmyslu pořádný poprask. Během rozhovoru totiž zmínil, že v některých regionech jsou zimní pneumatiky zcela zbytečné a bohatě by stačily pneumatiky celoroční. Senard tak navázal na rok staré výroky svého podřízeného z německé pobočky Michelin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Jürgen John, šéf německé pobočky společnosti Michelin, totiž už před rokem prohlásil, že řidiči vyhazují zimní pneumatiky až příliš brzy. Dle jeho slov totiž není statisticky dokázáno, že zimní pneumatika s dezénem hlubokým 4 milimetry je výrazně lepší, než pneumatika s dezénem hlubokým 1,6 milimetru.

Už to rozdmýchalo mezi výrobci pneumatik velké emoce, neboť čím častěji řidiči pneumatiky mění, tím víc toho společnosti vydělají. A řidiči, minimálně v Německu, jsou stran výměny pneumatik skutečně pečliví. U našich sousedů je pro letní i zimní pneumatiky minimální vzorek 1,6 milimetru, ovšem většina řidičů dbá doporučení minimálně 4 mm a zimní gumy mění již v momentě, kdy jim zbývá cca 3,5 milimetru.

Podle Jürgena Johna je však takové chování zbytečné a řidiči by mohli bez obav jezdit na pneumatikách až do minimální legální hloubky dezénu, tj. 1,6 milimetru. Rozdíly v chování pneumatiky prý nejsou nijak dramatické. O čem se však nezmiňuje je chemická životnost pneumatik. Díky hlubokému vzorku sice můžete mít záběr, ovšem lidé by si měli uvědomit, že hlavním benefitem zimních pneumatik je měkčí směs, která lépe drží na silnici i v nízkých teplotách. Postupem času však tato směs tvrdne a ztrácí své vlastnosti.

Rok staré výroky svého podřízeného však nedávno korunoval šéf celé společnosti Michelin Jean Dominique Senard. Ten totiž prohlásil, že v některých regionech nejsou zimní pneumatiky vůbec potřeba. Pokud se řidiči pravidelně nevydávají do horských oblastí, měli by jim bohatě stačit pneumatiky celoroční.

Tady už nám to ale trochu zavání skrytou reklamou. Michelin se totiž dlouhodobě chlubí svou celoroční prémiovou pneumatikou Climate Cross, kterou propaguje kdykoliv a kdekoliv to jen lze. Ostatně nelze se ani divit, v testech univerzálních pneumatik jen stěží nalézá konkurenci a mnohdy předčí i laciné zimní a letní pláště.

Co odhalil nezávislý test pneumatik Michelin Cross Climate (5:44) | zdroj: youtube.com

Navíc se Senard obul i do ostatních výrobců pneumatik, kteří dle jeho slov používají více vrstev různé kvality, díky čemuž pneumatiky září u testů, ale již po pár sjetých milimetrech se dostává ke slovu méně kvalitní materiál s horšími vlastnostmi hlavně co se výdrže týče. Přesvědčivé důkazy o tom sice nemá, ale prý vychází z testování přímo v Michelinu, jak uvedl v rozhovoru pro "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung", který následně přebrala řada světových médií.

V čem se ale šéf Michelinu s ostatními odborníky shodne je varování před lacinými pneumatikami neznámých značek. Rozhodně se nejedná o úsporu, neboť díky jejich krátké životnosti jste nuceni měnit gumy častěji. Mnohem horší jsou však jejich vlastnosti na sněhu i vodě, o čemž hovoří i jejich pravidelné umístění na chvostu všech tabulek z nezávislých testování.

Vytisknout

Diskuze: Skutečně nepotřebujeme zimní pneumatiky? Michelin prý boří tabu, my cítíme skrytou reklamu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rolls Royce Phantom

Konzervativní Rolls-Royce v čele revoluce? Nemožné se stane skutečností

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud