Jde o ventilový rozvod, u něhož se ventily nejen otevírají, ale i zavírají vačkami.
Řeší problém "odskakování" resp. nekontrolovatelného zavírání ventilů vysokootáčkových motorů s konvenčním rozvodem, u něhož se ventily zavírají pružinami. Když při extrémně vysokých rychlostech překoná setrvačná síla ventilu sílu pružiny, ventil nesleduje tvar vačky. Problém lze řešit i zesílením pružiny, jímž se však zvětšují pasivní odpory resp. výkon potřebný k pohonu rozvodu a snižuje se mechanická účinnost motoru.
Schéma desmodromického rozvodu - viz. obrázek Pohyb ventilu ovládá při otevírání i zavírání vačka. Setrvačné síly tedy nemohou způsobit "odskakování" ventilu od vačky jako u rozvodu, u něhož ventil otevírá vačka, ale zavírá pružina. U moderních motorů se již nepoužívá, neboť důsledné snižování hmotnosti rozvodu snižuje i jeho setrvačné síly.
- AUTO forum -
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?