Jde o ventilový rozvod, u něhož se ventily nejen otevírají, ale i zavírají vačkami.
Řeší problém "odskakování" resp. nekontrolovatelného zavírání ventilů vysokootáčkových motorů s konvenčním rozvodem, u něhož se ventily zavírají pružinami. Když při extrémně vysokých rychlostech překoná setrvačná síla ventilu sílu pružiny, ventil nesleduje tvar vačky. Problém lze řešit i zesílením pružiny, jímž se však zvětšují pasivní odpory resp. výkon potřebný k pohonu rozvodu a snižuje se mechanická účinnost motoru.
Schéma desmodromického rozvodu - viz. obrázek Pohyb ventilu ovládá při otevírání i zavírání vačka. Setrvačné síly tedy nemohou způsobit "odskakování" ventilu od vačky jako u rozvodu, u něhož ventil otevírá vačka, ale zavírá pružina. U moderních motorů se již nepoužívá, neboť důsledné snižování hmotnosti rozvodu snižuje i jeho setrvačné síly.
- AUTO forum -
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?