Dva nové vozy Volkswagen Crafter 4Motion vypluly koncem listopadu společně s další technikou týmu BARTH Racing z francouzského přístavu Le Havre do peruánské Limy. Z hlavního města Peru se 6. ledna 2018 vydají jako doprovodná vozidla po trase Rallye Dakar 2018. Volkswagen Užitkové vozy se tak vrací po dvou letech opět na start nejnáročnější soutěže světa.
„Jubilejní 40. ročník Rallye Dakar je za dveřmi a pozornost všech fanoušků motoristického sportu se již upírá k peruánské Limě, kde za necelý měsíc odstartuje legendární soutěž, která svou mimořádnou náročností dokonale prověří jezdce i techniku,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„Máme velkou radost, že po dvou letech můžeme být znovu přímo v centru dění po boku českého týmu BARTH Racing, který letos vsadil na služby dvou doprovodných vozidel Volkswagen Crafter s pohonem všech kol 4Motion. Robustní technika nového Crafteru je do drsných podmínek jako stvořená. Všestranně využitelný Crafter má tedy všechny předpoklady k tomu, aby na Dakaru vytvořil celému týmu funkční zázemí, na které se mohou všichni spolehnout.“
Ve čtvrtek 23. listopadu 2017 předal tým BARTH Racing pořadatelům Rallye Dakar 2018 závodní i doprovodnou techniku ve francouzském přístavu Le Havre. Kontrolami v rámci přejímky prošly bez jakýchkoli problémů také oba nové vozy Volkswagen Crafter 4Motion a nyní již míří na palubě lodi do Jižní Ameriky vstříc dakarskému dobrodružství.
Na jihoamerickém kontinentu budou ve dnech 4. a 5. ledna 2018 následovat administrativní a technické kontroly a v sobotu 6. ledna 2018 bude odstartován jubilejní 40. ročník legendární vytrvalostní soutěže Rallye Dakar, která se již podesáté pojede na jihoamerickém kontinentu. Trasa povede z peruánské Limy přes jezero Titicaca a La Paz v Bolívii do argentinské Cordoby. Účastníci budou očekáváni v cíli soutěže 20. ledna 2018.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.