Dva nové vozy Volkswagen Crafter 4Motion vypluly koncem listopadu společně s další technikou týmu BARTH Racing z francouzského přístavu Le Havre do peruánské Limy. Z hlavního města Peru se 6. ledna 2018 vydají jako doprovodná vozidla po trase Rallye Dakar 2018. Volkswagen Užitkové vozy se tak vrací po dvou letech opět na start nejnáročnější soutěže světa.
„Jubilejní 40. ročník Rallye Dakar je za dveřmi a pozornost všech fanoušků motoristického sportu se již upírá k peruánské Limě, kde za necelý měsíc odstartuje legendární soutěž, která svou mimořádnou náročností dokonale prověří jezdce i techniku,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„Máme velkou radost, že po dvou letech můžeme být znovu přímo v centru dění po boku českého týmu BARTH Racing, který letos vsadil na služby dvou doprovodných vozidel Volkswagen Crafter s pohonem všech kol 4Motion. Robustní technika nového Crafteru je do drsných podmínek jako stvořená. Všestranně využitelný Crafter má tedy všechny předpoklady k tomu, aby na Dakaru vytvořil celému týmu funkční zázemí, na které se mohou všichni spolehnout.“
Ve čtvrtek 23. listopadu 2017 předal tým BARTH Racing pořadatelům Rallye Dakar 2018 závodní i doprovodnou techniku ve francouzském přístavu Le Havre. Kontrolami v rámci přejímky prošly bez jakýchkoli problémů také oba nové vozy Volkswagen Crafter 4Motion a nyní již míří na palubě lodi do Jižní Ameriky vstříc dakarskému dobrodružství.
Na jihoamerickém kontinentu budou ve dnech 4. a 5. ledna 2018 následovat administrativní a technické kontroly a v sobotu 6. ledna 2018 bude odstartován jubilejní 40. ročník legendární vytrvalostní soutěže Rallye Dakar, která se již podesáté pojede na jihoamerickém kontinentu. Trasa povede z peruánské Limy přes jezero Titicaca a La Paz v Bolívii do argentinské Cordoby. Účastníci budou očekáváni v cíli soutěže 20. ledna 2018.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?