Pokud je italská policie něčím známá, pak to jsou její služební Lamborghini. Od automobilky už policisté dostali jak Gallardo, tak Huracan. U praktického ale brutálně výkonného SUV je tak jen otázkou času, kdy se oblékne do policejních barev a vyrazí hlídat bezpečnost na silnicích i mimo ně.
Supersportovní Lamborghini v policejních barvách sice vypadala dobře a jistě byla schopná nahánět i ty nejzámožnější piráty v exkluzivních vozech, ovšem jejich praktičnost pro policejní účely byla mizivá. Urus by však mohlo tuto křivdu napravit a nabídnout tak policii praktický vůz s těžko uvěřitelným výkonem. Čistě z logiky věci je tak pouhou otázkou času, kdy na podobný dar dojde. Vždyť takovou reklamu si přeci Lamborghini nemůže nechat ujít.
Poměrně známému a schopnému virtuálnímu designérovi, kterého známe z webu Behance pod jménem Aksyonov Nikita, se však nechtělo čekat na realitu a policejní Lamborghini si sám vytvořil v grafickém editoru. Vůz dostal charakteristické policejní barvy v kombinaci světle modré s bílými pruhy, nápisy Polizia a také několik výstražných světel a maják na střechu.
Zajímavostí je, že policejní Urus by disponoval lepšími parametry, než starší policejní Lamborghini. Navzdory své váze 2.2 tuny totiž dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy, kdežto policejní Gallardo je o desetinu sekundy pomalejší. Rozdíl je to zanedbatelný a v ostatních parametrech jsou si vozy značně podobné, nicméně praktičností Urus strčí Gallardo do kapsy.
Díky řadě jízdních režimů může být nasazen jak na klasických silnicích, tak i v zasněžených horách nebo hůře přístupném terénu, kam by si řidič Gallarda netroufl ani pohlédnout. Už jen proto je víceméně jasné, že dřív nebo později se Urus objeví i ve sbírkách policejního sboru některého ze států Středního východu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.