Pokud je italská policie něčím známá, pak to jsou její služební Lamborghini. Od automobilky už policisté dostali jak Gallardo, tak Huracan. U praktického ale brutálně výkonného SUV je tak jen otázkou času, kdy se oblékne do policejních barev a vyrazí hlídat bezpečnost na silnicích i mimo ně.
Supersportovní Lamborghini v policejních barvách sice vypadala dobře a jistě byla schopná nahánět i ty nejzámožnější piráty v exkluzivních vozech, ovšem jejich praktičnost pro policejní účely byla mizivá. Urus by však mohlo tuto křivdu napravit a nabídnout tak policii praktický vůz s těžko uvěřitelným výkonem. Čistě z logiky věci je tak pouhou otázkou času, kdy na podobný dar dojde. Vždyť takovou reklamu si přeci Lamborghini nemůže nechat ujít.
Poměrně známému a schopnému virtuálnímu designérovi, kterého známe z webu Behance pod jménem Aksyonov Nikita, se však nechtělo čekat na realitu a policejní Lamborghini si sám vytvořil v grafickém editoru. Vůz dostal charakteristické policejní barvy v kombinaci světle modré s bílými pruhy, nápisy Polizia a také několik výstražných světel a maják na střechu.
Zajímavostí je, že policejní Urus by disponoval lepšími parametry, než starší policejní Lamborghini. Navzdory své váze 2.2 tuny totiž dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy, kdežto policejní Gallardo je o desetinu sekundy pomalejší. Rozdíl je to zanedbatelný a v ostatních parametrech jsou si vozy značně podobné, nicméně praktičností Urus strčí Gallardo do kapsy.
Díky řadě jízdních režimů může být nasazen jak na klasických silnicích, tak i v zasněžených horách nebo hůře přístupném terénu, kam by si řidič Gallarda netroufl ani pohlédnout. Už jen proto je víceméně jasné, že dřív nebo později se Urus objeví i ve sbírkách policejního sboru některého ze států Středního východu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.