Po letech nekonečného čekání se dočkáváme návratu legendy francouzských sportovních vozů, Alpine A110. Francouzsky šarmantní kupé slibuje zachování tradiční lehkosti a agility, která však řidiče neomezí ani při každodenním používání. O pohon dvoumístného kupé se stará přeplňovaný 1.8 litrový čtyřválec, který posílá všech svých 252 koní na zadní nápravu. Limitovaná série Alpine A110 Première Edition byla omezena na pouhých 1955 kusů, jako vzpomínka na rok založení automobilky. Jak už ale bývá u podobných exkluzivních edicí zvykem, všechny vozy byly zamluveny během pouhých pěti dnů. Sériová výroba pro širší spektrum zákazníků však bude následovat zanedlouho.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?