Když Jeremy Clarkson poprvé hodnotil elektromobil značky Tesla, skončilo to žalobou na Top Gear. Tu tehdy podal dokonce sám Elon Musk, podle kterého bylo hodnocení Top Gearu smyšlené a drželo se předem napsaného scénáře. Soudní spor nakonec prohrál, ale svůj postoj vůči pořadu nejspíš nepřehodnotil. Jak se ale vyvinul postoj Jeremy Clarksona vůči Tesle?
O tom se známý moderátor rozpovídal během interview vztahujícímu se k druhé řadě motoristického pořadu The Grand Tour. Jeremy neopomněl připomenout zamítnutou žalobu a dokonce přiznal, že recenze byla skutečně drsná. Podle jeho slov však byla férová a Tesla nebyla dobrým vozem tehdy a není ani teď.
V původní recenzi, která byla zveřejněna již zhruba před deseti lety, označil Clarkson nový Tesla Roadster za první elektromobil jehož koupi byste mohli zvažovat, ovšem poté dodal, že je ostuda, že ve skutečném světě zkrátka nefunguje.
Od té doby však Tesla prošla pořádnou evolucí, což uznal i sám Clarkson, když se rozpovídal o nové sérii Tesla Model X. Elektrické SUV je dle jeho slov skutečně úchvatné, navzdory pár pochybným "prvkům". I tak se ale jedná o zcela nový způsob, jak se dívat na automobily.
Podle jeho slov je uvnitř každé Tesly řada věcí, které by zaujaly každého devítiletého kluka. Clarkson to však nemyslí jako urážku, jak totiž sám dodává, každý chlap se celý život mentálně pohybuje na úrovni devítiletého kluka. A Clarksonovy se tento přístup líbí.
Na závěr překvapivě dodává, že rozhodně nemá problém s elektromobily ani elektrickým pohonem. Možná, že se díky nim stane svět o něco lepším. Poněkud zarážející je však Clarksonův pohled na konci videa, kdy mu chybí jeho typická radost. Jde snad o výčitky kvůli první recenzi Tesla Roadsteru nebo obchodní korekci osobního názoru?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).