Když Jeremy Clarkson poprvé hodnotil elektromobil značky Tesla, skončilo to žalobou na Top Gear. Tu tehdy podal dokonce sám Elon Musk, podle kterého bylo hodnocení Top Gearu smyšlené a drželo se předem napsaného scénáře. Soudní spor nakonec prohrál, ale svůj postoj vůči pořadu nejspíš nepřehodnotil. Jak se ale vyvinul postoj Jeremy Clarksona vůči Tesle?
O tom se známý moderátor rozpovídal během interview vztahujícímu se k druhé řadě motoristického pořadu The Grand Tour. Jeremy neopomněl připomenout zamítnutou žalobu a dokonce přiznal, že recenze byla skutečně drsná. Podle jeho slov však byla férová a Tesla nebyla dobrým vozem tehdy a není ani teď.
V původní recenzi, která byla zveřejněna již zhruba před deseti lety, označil Clarkson nový Tesla Roadster za první elektromobil jehož koupi byste mohli zvažovat, ovšem poté dodal, že je ostuda, že ve skutečném světě zkrátka nefunguje.
Od té doby však Tesla prošla pořádnou evolucí, což uznal i sám Clarkson, když se rozpovídal o nové sérii Tesla Model X. Elektrické SUV je dle jeho slov skutečně úchvatné, navzdory pár pochybným "prvkům". I tak se ale jedná o zcela nový způsob, jak se dívat na automobily.
Podle jeho slov je uvnitř každé Tesly řada věcí, které by zaujaly každého devítiletého kluka. Clarkson to však nemyslí jako urážku, jak totiž sám dodává, každý chlap se celý život mentálně pohybuje na úrovni devítiletého kluka. A Clarksonovy se tento přístup líbí.
Na závěr překvapivě dodává, že rozhodně nemá problém s elektromobily ani elektrickým pohonem. Možná, že se díky nim stane svět o něco lepším. Poněkud zarážející je však Clarksonův pohled na konci videa, kdy mu chybí jeho typická radost. Jde snad o výčitky kvůli první recenzi Tesla Roadsteru nebo obchodní korekci osobního názoru?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?