Když Jeremy Clarkson poprvé hodnotil elektromobil značky Tesla, skončilo to žalobou na Top Gear. Tu tehdy podal dokonce sám Elon Musk, podle kterého bylo hodnocení Top Gearu smyšlené a drželo se předem napsaného scénáře. Soudní spor nakonec prohrál, ale svůj postoj vůči pořadu nejspíš nepřehodnotil. Jak se ale vyvinul postoj Jeremy Clarksona vůči Tesle?
O tom se známý moderátor rozpovídal během interview vztahujícímu se k druhé řadě motoristického pořadu The Grand Tour. Jeremy neopomněl připomenout zamítnutou žalobu a dokonce přiznal, že recenze byla skutečně drsná. Podle jeho slov však byla férová a Tesla nebyla dobrým vozem tehdy a není ani teď.
V původní recenzi, která byla zveřejněna již zhruba před deseti lety, označil Clarkson nový Tesla Roadster za první elektromobil jehož koupi byste mohli zvažovat, ovšem poté dodal, že je ostuda, že ve skutečném světě zkrátka nefunguje.
Od té doby však Tesla prošla pořádnou evolucí, což uznal i sám Clarkson, když se rozpovídal o nové sérii Tesla Model X. Elektrické SUV je dle jeho slov skutečně úchvatné, navzdory pár pochybným "prvkům". I tak se ale jedná o zcela nový způsob, jak se dívat na automobily.
Podle jeho slov je uvnitř každé Tesly řada věcí, které by zaujaly každého devítiletého kluka. Clarkson to však nemyslí jako urážku, jak totiž sám dodává, každý chlap se celý život mentálně pohybuje na úrovni devítiletého kluka. A Clarksonovy se tento přístup líbí.
Na závěr překvapivě dodává, že rozhodně nemá problém s elektromobily ani elektrickým pohonem. Možná, že se díky nim stane svět o něco lepším. Poněkud zarážející je však Clarksonův pohled na konci videa, kdy mu chybí jeho typická radost. Jde snad o výčitky kvůli první recenzi Tesla Roadsteru nebo obchodní korekci osobního názoru?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.