Místo sedaček gauč? Takhle vypadá luxusní auto Eltona Johna

Bentley S1 Continental Sport Saloon z roku 1959
Bentley S1 Continental Sport Saloon z roku 1959, foto: Bonhams
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. listopadu 2017 12:25 | akt. 27. listopadu 2017 14:00
Sdílej:

Elton John je mezi veřejností známý hlavně jako poněkud výstřední zpěvák, který si za svou tvorbu zasloužil i povýšení do šlechtického stavu. Málokdo už však ví, že Elton se kdysi řadil mezi přední sběratele elegantních, luxusních nebo sportovních vozů. Ty roky už dávno minuly, ovšem pokud se na aukčních serverech objeví některý z jeho bývalých vozů, vždy je kolem toho poprask.

Již během tohoto léta jsme vás informovali o dražbě Ferrari Daytona z roku 1972, které kdysi Eltonovi říkalo pane. Ještě předtím se však na trhu objevily různé zajímavosti, mezi kterými nechybělo Ferrari 512Tr nebo třeba Maseratti Quattroporte. Nyní se ale dostává na správnou britskou klasiku, kterou nemůže být nic jiného než Bentley.

Konkrétně se jedná o Bentley S1 Continental Sport Saloon (rozumějte kupé). Nejde však o žádnou tuctovku, celkově bylo vyrobeno pouze 431 modelů, jejichž hlavní předností byla aerodynamická karoserie z dílny předního úpravce vozů Bentley - H.J. Mullinera. Kromě elegantního vzhledu navíc vůz disponoval luxusním interiérem, ve kterém dokázal rychlostí sporťáku přepravit až čtyři lidi. Nelze se tak tedy ani divit, že ve své době se jednalo o jedno z nejdražších aut na celém světě.

Šasi s označením BC1BG nejdříve vycestovalo z Británie do africké Gambie, nicméně po pár letech a výměně několika majitelů se dostalo zpět do Anglie a v roce 1976 se jeho majitelem stal Elton John. Ještě než mu vůz začal dělat službu však musel projít náročnou a poměrně rozsáhlou renovací.

Ve zpěvákově vlastnictví pak ale tento skvost zůstal po dlouhých 25 let, což rozhodně není málo. Poté se novým majitelem stal obchodní magnát Sir Alan Sugar, který vůz prodal dalšímu majiteli zhruba před deseti lety. Nyní se však vůz znovu objevuje na aukčním portále a nabízen bude společně s Aston Martinem Paula McCartney v rámci akce " Bond Street Sale".

Jak už asi tušíte, cena rozhodně nebude nízká. Bonhams odhaduje, že vůz změní majitele za částku mezi 400 000 - 500 000 librami, tedy za cca 11,3 až 14,2 milionu korun. Rozhodně to není málo a milovníci moderních vozů by za tuto částku jistě sehnali i kdejaký moderní Bentley, ovšem tomu bude ve srovnání s touto klasikou vždy něco chybět..

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.