Elton John je mezi veřejností známý hlavně jako poněkud výstřední zpěvák, který si za svou tvorbu zasloužil i povýšení do šlechtického stavu. Málokdo už však ví, že Elton se kdysi řadil mezi přední sběratele elegantních, luxusních nebo sportovních vozů. Ty roky už dávno minuly, ovšem pokud se na aukčních serverech objeví některý z jeho bývalých vozů, vždy je kolem toho poprask.
Již během tohoto léta jsme vás informovali o dražbě Ferrari Daytona z roku 1972, které kdysi Eltonovi říkalo pane. Ještě předtím se však na trhu objevily různé zajímavosti, mezi kterými nechybělo Ferrari 512Tr nebo třeba Maseratti Quattroporte. Nyní se ale dostává na správnou britskou klasiku, kterou nemůže být nic jiného než Bentley.
Konkrétně se jedná o Bentley S1 Continental Sport Saloon (rozumějte kupé). Nejde však o žádnou tuctovku, celkově bylo vyrobeno pouze 431 modelů, jejichž hlavní předností byla aerodynamická karoserie z dílny předního úpravce vozů Bentley - H.J. Mullinera. Kromě elegantního vzhledu navíc vůz disponoval luxusním interiérem, ve kterém dokázal rychlostí sporťáku přepravit až čtyři lidi. Nelze se tak tedy ani divit, že ve své době se jednalo o jedno z nejdražších aut na celém světě.
Šasi s označením BC1BG nejdříve vycestovalo z Británie do africké Gambie, nicméně po pár letech a výměně několika majitelů se dostalo zpět do Anglie a v roce 1976 se jeho majitelem stal Elton John. Ještě než mu vůz začal dělat službu však musel projít náročnou a poměrně rozsáhlou renovací.
Ve zpěvákově vlastnictví pak ale tento skvost zůstal po dlouhých 25 let, což rozhodně není málo. Poté se novým majitelem stal obchodní magnát Sir Alan Sugar, který vůz prodal dalšímu majiteli zhruba před deseti lety. Nyní se však vůz znovu objevuje na aukčním portále a nabízen bude společně s Aston Martinem Paula McCartney v rámci akce " Bond Street Sale".
Jak už asi tušíte, cena rozhodně nebude nízká. Bonhams odhaduje, že vůz změní majitele za částku mezi 400 000 - 500 000 librami, tedy za cca 11,3 až 14,2 milionu korun. Rozhodně to není málo a milovníci moderních vozů by za tuto částku jistě sehnali i kdejaký moderní Bentley, ovšem tomu bude ve srovnání s touto klasikou vždy něco chybět..
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.