Elton John je mezi veřejností známý hlavně jako poněkud výstřední zpěvák, který si za svou tvorbu zasloužil i povýšení do šlechtického stavu. Málokdo už však ví, že Elton se kdysi řadil mezi přední sběratele elegantních, luxusních nebo sportovních vozů. Ty roky už dávno minuly, ovšem pokud se na aukčních serverech objeví některý z jeho bývalých vozů, vždy je kolem toho poprask.
Již během tohoto léta jsme vás informovali o dražbě Ferrari Daytona z roku 1972, které kdysi Eltonovi říkalo pane. Ještě předtím se však na trhu objevily různé zajímavosti, mezi kterými nechybělo Ferrari 512Tr nebo třeba Maseratti Quattroporte. Nyní se ale dostává na správnou britskou klasiku, kterou nemůže být nic jiného než Bentley.
Konkrétně se jedná o Bentley S1 Continental Sport Saloon (rozumějte kupé). Nejde však o žádnou tuctovku, celkově bylo vyrobeno pouze 431 modelů, jejichž hlavní předností byla aerodynamická karoserie z dílny předního úpravce vozů Bentley - H.J. Mullinera. Kromě elegantního vzhledu navíc vůz disponoval luxusním interiérem, ve kterém dokázal rychlostí sporťáku přepravit až čtyři lidi. Nelze se tak tedy ani divit, že ve své době se jednalo o jedno z nejdražších aut na celém světě.
Šasi s označením BC1BG nejdříve vycestovalo z Británie do africké Gambie, nicméně po pár letech a výměně několika majitelů se dostalo zpět do Anglie a v roce 1976 se jeho majitelem stal Elton John. Ještě než mu vůz začal dělat službu však musel projít náročnou a poměrně rozsáhlou renovací.
Ve zpěvákově vlastnictví pak ale tento skvost zůstal po dlouhých 25 let, což rozhodně není málo. Poté se novým majitelem stal obchodní magnát Sir Alan Sugar, který vůz prodal dalšímu majiteli zhruba před deseti lety. Nyní se však vůz znovu objevuje na aukčním portále a nabízen bude společně s Aston Martinem Paula McCartney v rámci akce " Bond Street Sale".
Jak už asi tušíte, cena rozhodně nebude nízká. Bonhams odhaduje, že vůz změní majitele za částku mezi 400 000 - 500 000 librami, tedy za cca 11,3 až 14,2 milionu korun. Rozhodně to není málo a milovníci moderních vozů by za tuto částku jistě sehnali i kdejaký moderní Bentley, ovšem tomu bude ve srovnání s touto klasikou vždy něco chybět..
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?