Elton John je mezi veřejností známý hlavně jako poněkud výstřední zpěvák, který si za svou tvorbu zasloužil i povýšení do šlechtického stavu. Málokdo už však ví, že Elton se kdysi řadil mezi přední sběratele elegantních, luxusních nebo sportovních vozů. Ty roky už dávno minuly, ovšem pokud se na aukčních serverech objeví některý z jeho bývalých vozů, vždy je kolem toho poprask.
Již během tohoto léta jsme vás informovali o dražbě Ferrari Daytona z roku 1972, které kdysi Eltonovi říkalo pane. Ještě předtím se však na trhu objevily různé zajímavosti, mezi kterými nechybělo Ferrari 512Tr nebo třeba Maseratti Quattroporte. Nyní se ale dostává na správnou britskou klasiku, kterou nemůže být nic jiného než Bentley.
Konkrétně se jedná o Bentley S1 Continental Sport Saloon (rozumějte kupé). Nejde však o žádnou tuctovku, celkově bylo vyrobeno pouze 431 modelů, jejichž hlavní předností byla aerodynamická karoserie z dílny předního úpravce vozů Bentley - H.J. Mullinera. Kromě elegantního vzhledu navíc vůz disponoval luxusním interiérem, ve kterém dokázal rychlostí sporťáku přepravit až čtyři lidi. Nelze se tak tedy ani divit, že ve své době se jednalo o jedno z nejdražších aut na celém světě.
Šasi s označením BC1BG nejdříve vycestovalo z Británie do africké Gambie, nicméně po pár letech a výměně několika majitelů se dostalo zpět do Anglie a v roce 1976 se jeho majitelem stal Elton John. Ještě než mu vůz začal dělat službu však musel projít náročnou a poměrně rozsáhlou renovací.
Ve zpěvákově vlastnictví pak ale tento skvost zůstal po dlouhých 25 let, což rozhodně není málo. Poté se novým majitelem stal obchodní magnát Sir Alan Sugar, který vůz prodal dalšímu majiteli zhruba před deseti lety. Nyní se však vůz znovu objevuje na aukčním portále a nabízen bude společně s Aston Martinem Paula McCartney v rámci akce " Bond Street Sale".
Jak už asi tušíte, cena rozhodně nebude nízká. Bonhams odhaduje, že vůz změní majitele za částku mezi 400 000 - 500 000 librami, tedy za cca 11,3 až 14,2 milionu korun. Rozhodně to není málo a milovníci moderních vozů by za tuto částku jistě sehnali i kdejaký moderní Bentley, ovšem tomu bude ve srovnání s touto klasikou vždy něco chybět..
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?