Od prvního prosince 2017 bude možné pořídit platné dálniční známky pro následující rok. Jak to bude s cenami a platností dálničních známek nejen u nás, ale i v zahraničí, si povíme v následujících větách.
Začneme zahraničím - Rakousko. Zde se cena dálničních známek mírně zvýšila. Nová cena pro osobní automobily v případě roční nálepky je 87,30 Euro, po dobu platnosti dvou měsíců 26,20 Euro a po dobu platnosti deseti dnů 9 eur. I motocyklisté budou muset sáhnout v Rakousku hlouběji do svých kapes. Za roční vinětu zaplatí 34,70 EUR, dvouměsíční 13,10 EUR a desetidenní 5,20 EUR.
Michael Schumacher a čtyři roky v ústraní: Co víme o jeho stavu a co říká jeho rodina?
Zavedení mýtného pro osobní vozidla pohybujících se po německých dálnicích je plánováno až na rok 2019. Ceny pro švýcarskou roční dálniční známku a všechny typy dálničních známek v České republice a ve Slovinsku zůstávají na stejné výši, jako v roce 2017.
Jak je zvykem, k dispozici budou tři typy dálničních známek, které se liší tvarem i barvou - desetidenní, měsíční a roční. Desetidenní známku pořídíte za 310 korun, měsíční za 440 a roční za 1500 korun. Závěrem upozorníme, že roční dálniční známka platí celý rok + poslední měsíc předchozího roku a první měsíc roku následujícího. Proto si platnou dálniční známku 2018 můžete pořídit již od 1. prosince roku 2017, a legálně s ní jezdit až do 31. ledna 2019.
Dálniční známky lze zakoupit na všech pobočkách České pošty, na většině čerpacích stanic a dalších místech označených samolepkou. Nezapomeňte dálniční známku řádně vyplnit, větší díl přilepit zevnitř na pravý dolní okraj čelního skla a druhý díl pečlivě uschovat. Při nesplnění kterékoliv z podmínek je dálniční známka neplatná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?