Od prvního prosince 2017 bude možné pořídit platné dálniční známky pro následující rok. Jak to bude s cenami a platností dálničních známek nejen u nás, ale i v zahraničí, si povíme v následujících větách.
Začneme zahraničím - Rakousko. Zde se cena dálničních známek mírně zvýšila. Nová cena pro osobní automobily v případě roční nálepky je 87,30 Euro, po dobu platnosti dvou měsíců 26,20 Euro a po dobu platnosti deseti dnů 9 eur. I motocyklisté budou muset sáhnout v Rakousku hlouběji do svých kapes. Za roční vinětu zaplatí 34,70 EUR, dvouměsíční 13,10 EUR a desetidenní 5,20 EUR.
Michael Schumacher a čtyři roky v ústraní: Co víme o jeho stavu a co říká jeho rodina?
Zavedení mýtného pro osobní vozidla pohybujících se po německých dálnicích je plánováno až na rok 2019. Ceny pro švýcarskou roční dálniční známku a všechny typy dálničních známek v České republice a ve Slovinsku zůstávají na stejné výši, jako v roce 2017.
Jak je zvykem, k dispozici budou tři typy dálničních známek, které se liší tvarem i barvou - desetidenní, měsíční a roční. Desetidenní známku pořídíte za 310 korun, měsíční za 440 a roční za 1500 korun. Závěrem upozorníme, že roční dálniční známka platí celý rok + poslední měsíc předchozího roku a první měsíc roku následujícího. Proto si platnou dálniční známku 2018 můžete pořídit již od 1. prosince roku 2017, a legálně s ní jezdit až do 31. ledna 2019.
Dálniční známky lze zakoupit na všech pobočkách České pošty, na většině čerpacích stanic a dalších místech označených samolepkou. Nezapomeňte dálniční známku řádně vyplnit, větší díl přilepit zevnitř na pravý dolní okraj čelního skla a druhý díl pečlivě uschovat. Při nesplnění kterékoliv z podmínek je dálniční známka neplatná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?