Většina exkluzivních supersportů končí během zimních měsíců zamčená v garáži, protože málokdo si troufá krotit stovky koní na zasněžených či promrzlých silnicích. Tato konkrétní Audi R8 V10 Plus se však sněhu rozhodně nebojí, což ostatě prokázala i na výletu do zasněžených Tater.
Audi má s výrobou sportovních aut do každého počasí skutečně bohaté zkušenosti, a to již od výroby legendárního modelu Quattro. Supersport R8 se tak dá považovat za jeho moderního nástupce do 21. století, neboť navzdory svému zaškatulkování do supersportovní třídy dokáže bez výrazných omezení fungovat napříč celým rokem.
To ostatně dokazuje i toto video, na kterém se tmavě modrá Audi R8 V10 Plus neohroženě prohání po zasněžených Tatrách v polské oblasti Zakopane. Řidič se však neomezuje jen na uklizené silnice, ale klidně si vyjede i na zasněženou louku, což by pro většinu supersportů znamenalo minimálně volání traktoru s lanem. R8 je však skutečný "Winter warrior", jak vůz označuje sám majitel.
Pokud byste ale tomuto snu o prohánění se supersportem po zasněžených silničkách pod Tatrami také podlehli, vyjde vás to poměrně draho. Základní varianta Audi R8 vyjde na 4,3 milionu, ovšem pokud byste si chtěli o pár koní polepšit a chlubit se vrcholnou variantou V10 Plus s výkonem 610 koní, vyjde vás to na více než 5 milionů korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?