Supersportem do zasněžených Tater? Audi R8 V10 Plus se zimy nebojí

S Audi R8 se neztratíte ani v zasněžených Tatrách
S Audi R8 se neztratíte ani v zasněžených Tatrách, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. listopadu 2017 08:58
Sdílej:

Většina exkluzivních supersportů končí během zimních měsíců zamčená v garáži, protože málokdo si troufá krotit stovky koní na zasněžených či promrzlých silnicích. Tato konkrétní Audi R8 V10 Plus se však sněhu rozhodně nebojí, což ostatě prokázala i na výletu do zasněžených Tater.

Audi má s výrobou sportovních aut do každého počasí skutečně bohaté zkušenosti, a to již od výroby legendárního modelu Quattro. Supersport R8 se tak dá považovat za jeho moderního nástupce do 21. století, neboť navzdory svému zaškatulkování do supersportovní třídy dokáže bez výrazných omezení fungovat napříč celým rokem.

To ostatně dokazuje i toto video, na kterém se tmavě modrá Audi R8 V10 Plus neohroženě prohání po zasněžených Tatrách v polské oblasti Zakopane. Řidič se však neomezuje jen na uklizené silnice, ale klidně si vyjede i na zasněženou louku, což by pro většinu supersportů znamenalo minimálně volání traktoru s lanem. R8 je však skutečný "Winter warrior", jak vůz označuje sám majitel.

Pokud byste ale tomuto snu o prohánění se supersportem po zasněžených silničkách pod Tatrami také podlehli, vyjde vás to poměrně draho. Základní varianta Audi R8 vyjde na 4,3 milionu, ovšem pokud byste si chtěli o pár koní polepšit a chlubit se vrcholnou variantou V10 Plus s výkonem 610 koní, vyjde vás to na více než 5 milionů korun.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.