Mezinárodní Institut Strategických Studií nedávno označil Mexiko za druhou nejnebezpečnější zemi na světě, což není pro obyvatele tohoto státu nikterak pozitivní zpráva. Stále stoupající míra vražd však hraje do karet výrobcům obrněných automobilů, jejichž obchody momentálně vzkvétají. Je samotné to však příliš netěší.
Podle informací, které přinesla televizní stanice NBC DFW, zaznamenal průmysl zabývající se výrobou a prodejem obrněných vozidel v Mexiku zhruba 20% roční nárůst, přičemž stále větší procento objednávek přichází od obyčejných civilistů.
Je pravdou, že slavné bunkry na kolech jako Mercedes-Maybach S600 Guard vyjdou na statisíce dolarů, ovšem díky stále zvyšující se poptávce se na trhu objevilo několik společností, které nabízejí úpravu běžných vozů na lehce obrněné automobily za dostupnější ceny.
Tyto lehce pancéřované automobily vyjdou na sumu okolo 35000 dolarů (758000 korun) až 85000 dolarů (1,8 milionu korun) a v posledních dnech se stávají skutečným hitem pro ty, kteří se chtějí dostat do práce či na nákupy bezpečně. Pro mnoho lidí jsou však obrněná vozidla stále nedostupným luxusem, na což ale některé společnosti rychle zareagovaly.
Jednou z nich je například EPEL, která svým zákazníkům obrněné vozy jednoduše pronajímá. Výkonný ředitel Ernesto Mizrahi však pro televizní stanici uvedl, že navzdory dobrým obchodním výsledkům nemá ze stávající situace velkou radost. Počet vražd neustále stoupá, čímž trpí všichni obyvatelé. I on sám tedy doufá, že situace se brzy změní a on bude moci vrátit k výrobě armádních / policejních obrněnců, či výrobě pancéřovaných limuzín.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.