Mezinárodní Institut Strategických Studií nedávno označil Mexiko za druhou nejnebezpečnější zemi na světě, což není pro obyvatele tohoto státu nikterak pozitivní zpráva. Stále stoupající míra vražd však hraje do karet výrobcům obrněných automobilů, jejichž obchody momentálně vzkvétají. Je samotné to však příliš netěší.
Podle informací, které přinesla televizní stanice NBC DFW, zaznamenal průmysl zabývající se výrobou a prodejem obrněných vozidel v Mexiku zhruba 20% roční nárůst, přičemž stále větší procento objednávek přichází od obyčejných civilistů.
Je pravdou, že slavné bunkry na kolech jako Mercedes-Maybach S600 Guard vyjdou na statisíce dolarů, ovšem díky stále zvyšující se poptávce se na trhu objevilo několik společností, které nabízejí úpravu běžných vozů na lehce obrněné automobily za dostupnější ceny.
Tyto lehce pancéřované automobily vyjdou na sumu okolo 35000 dolarů (758000 korun) až 85000 dolarů (1,8 milionu korun) a v posledních dnech se stávají skutečným hitem pro ty, kteří se chtějí dostat do práce či na nákupy bezpečně. Pro mnoho lidí jsou však obrněná vozidla stále nedostupným luxusem, na což ale některé společnosti rychle zareagovaly.
Jednou z nich je například EPEL, která svým zákazníkům obrněné vozy jednoduše pronajímá. Výkonný ředitel Ernesto Mizrahi však pro televizní stanici uvedl, že navzdory dobrým obchodním výsledkům nemá ze stávající situace velkou radost. Počet vražd neustále stoupá, čímž trpí všichni obyvatelé. I on sám tedy doufá, že situace se brzy změní a on bude moci vrátit k výrobě armádních / policejních obrněnců, či výrobě pancéřovaných limuzín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?