Mezinárodní Institut Strategických Studií nedávno označil Mexiko za druhou nejnebezpečnější zemi na světě, což není pro obyvatele tohoto státu nikterak pozitivní zpráva. Stále stoupající míra vražd však hraje do karet výrobcům obrněných automobilů, jejichž obchody momentálně vzkvétají. Je samotné to však příliš netěší.
Podle informací, které přinesla televizní stanice NBC DFW, zaznamenal průmysl zabývající se výrobou a prodejem obrněných vozidel v Mexiku zhruba 20% roční nárůst, přičemž stále větší procento objednávek přichází od obyčejných civilistů.
Je pravdou, že slavné bunkry na kolech jako Mercedes-Maybach S600 Guard vyjdou na statisíce dolarů, ovšem díky stále zvyšující se poptávce se na trhu objevilo několik společností, které nabízejí úpravu běžných vozů na lehce obrněné automobily za dostupnější ceny.
Tyto lehce pancéřované automobily vyjdou na sumu okolo 35000 dolarů (758000 korun) až 85000 dolarů (1,8 milionu korun) a v posledních dnech se stávají skutečným hitem pro ty, kteří se chtějí dostat do práce či na nákupy bezpečně. Pro mnoho lidí jsou však obrněná vozidla stále nedostupným luxusem, na což ale některé společnosti rychle zareagovaly.
Jednou z nich je například EPEL, která svým zákazníkům obrněné vozy jednoduše pronajímá. Výkonný ředitel Ernesto Mizrahi však pro televizní stanici uvedl, že navzdory dobrým obchodním výsledkům nemá ze stávající situace velkou radost. Počet vražd neustále stoupá, čímž trpí všichni obyvatelé. I on sám tedy doufá, že situace se brzy změní a on bude moci vrátit k výrobě armádních / policejních obrněnců, či výrobě pancéřovaných limuzín.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?