Wrestluing jako takový je populární zejména v zámoří, ovšem některé celebrity z této divácky velice populární komedie prorazily z ringu i do světa filmu a staly se populární celosvětově. Nejlepším příkladem je Dwayne "The Rock" Johnson, ovšem ani takový John Cena nezůstává příliš pozadu
Jedním z jeho posledních počinů mimo svět wrestlingu je účast v internetovém pořadu o autech "John Cena: Auto Geek", kde prezentuje různé automobily - od těch nejexkluzivnějších supersportů přes luxusní limuzíny až po ty vlastní. A v díle z prvního týdne tohoto měsíce se pochlubil tím úplně prvním automobilem, který si pořídil za peníze vydělané z wrestlingu.
Jedná se o červený Jeep Wrangler z roku 1989, který si pořídil za první podepsanou smlouvu ještě roky předtím, než se stal slavným. Jak sám říká, jedná se o jeden z nejhorších vyrobených Jeepů, ovšem stále ho vlastní, stále ho miluje a rozhodně nemá v úmyslu ho kdykoliv prodat.
Co si budeme nalhávat, vůz rozhodně není v nejlepší kondici. Lak pamatuje lepší roky a koroze už vozu taky není cizí. To však Cena decentně přechází a chlubí se hlavně úpravami, které na voze provedl. Ať už jde o přední či zadní rám, větší kola, drsnější ráfky nebo ochranu světel, Cena si libuje v možnosti individualizace celého vozu. Dokonce se pochlubil i nefunkční anténkou, o které si myslel, že bude vypadat cool. Později se však ukázalo, že nejspíš neví co výraz "cool" znamená.
Pod kapotou Wrangleru se ukrývá 2.5 litrový čtyřválec o výkonu 150 koní, který je podle slov majitele pravděpodobně "tím nejhorším", co se do vozu dávalo. Motor je prý dokonce tak slabý, že po zařazení pětky začne Jeep zpomalovat. Proto John jezdí nanejvýš na čtyřku.
Co se týče akcelerace, z 0 na 96 km/h to prý Wrangler zvládne za dva týdny a 23 sekund. Tedy abychom byli přesnější, po dosažení 88 km/h prý budete sbírat dva týdny odvahu, abyste to na oněch 96 km/h vůbec vytáhli. John se o to přímo ve videu pokusí, ovšem jak sám říká, je to děsivý zážitek.
I přes řadu více či méně závažných nedostatků je ale vidět, že John má svůj vůz stále rád a pojí ho s ním zajímavé pouto, kvůli kterému ho nejspíš nikdy neprodá. Zašlý červený Wrangler tak bude v jeho garáži i nadále vypadat poněkud nepatřičně, ovšem vedle řady exkluzivních zaplachtovaných sporťáků a limuzín bude mít asi to největší kouzlo.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.