Další týden a další rekord. Člověku už to občas přijde poněkud stereotypní, ale v případě tohohle nadupaného kombíku o tom napsat prostě musíme. Nejedná se totiž o žádný test uspořádaný automobilkou, během kterého by se na startu objevil prakticky jiný vůz. Tenhle test totiž uspořádal motoristický magazín Sport Auto a použitý Mercedes-AMG E63 S Wagon je v naprosto sériovém stavu, včetně původních pneumatik.
Na rozdíl od mnohých dalších rekordů se tak jedná o naprosto validní čas, kterému zkrátka není co vytknout. Pokud by se navíc na stroj obuly přilnavější pneumatiky a za volant usedl ještě zkušenější jezdec, pravděpodobně by se dal čas 7:45.19 srazit ještě o něco níž. To už však zůstane na automobilce, která ale i tak dodržela své slovo. Před představením vozu si totiž dala za cíl vyrobit kombík, který zvládne Ring v čase pod 7:50 - což se povedlo i s rezervou.
Není to poprvé, co se Mercedes pohybuje na Ringu v těchto časech. Zhruba před deseti lety zvládl podobný čas i Mercedes-AMG CLK63 Black Series, ovšem tehdy šlo o tovární test, během kterého měl vůz obut kvalitnější pneumatiky a za volantem profesionálního jezdce. NAvíc šlo o čistě sportovní model.
Mercedes-AMG E63 Wagon je však hlavně praktickým kombíkem s obřím výkonem Oproti svému sourozenci ve verzi sedna má o 110 kilogramů navíc, což jeho celkovou váhu vyhouplo nad dvě tuny. Pod jeho kapotou se však ukrývá 612 koní, kteří dokáží s vozem pořádně zahýbat. A to jsme ještě ani nezmínili ten zvukový projev, kterým tenhle hřmotný kombík oznamuje svou přítomnost.
Jak už jsme naznačili v úvodu, tento test má na svědomí německý motoristický magazín Auto Sport a za volant vozu usedl jeden z jeho redaktorů, Christian Gebhardt. Ten měl občas plné ruce práce, zvláště při zvládání občasné nedotáčivosti, ovšem i tak je jeho výkon úctyhodný a rozhodně stojí za shlédnutí. Ostatně jak často se můžete podívat na kombík, který má lepší čas, než například Lamborghini Gallardo Superleggera?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?