Další týden a další rekord. Člověku už to občas přijde poněkud stereotypní, ale v případě tohohle nadupaného kombíku o tom napsat prostě musíme. Nejedná se totiž o žádný test uspořádaný automobilkou, během kterého by se na startu objevil prakticky jiný vůz. Tenhle test totiž uspořádal motoristický magazín Sport Auto a použitý Mercedes-AMG E63 S Wagon je v naprosto sériovém stavu, včetně původních pneumatik.
Na rozdíl od mnohých dalších rekordů se tak jedná o naprosto validní čas, kterému zkrátka není co vytknout. Pokud by se navíc na stroj obuly přilnavější pneumatiky a za volant usedl ještě zkušenější jezdec, pravděpodobně by se dal čas 7:45.19 srazit ještě o něco níž. To už však zůstane na automobilce, která ale i tak dodržela své slovo. Před představením vozu si totiž dala za cíl vyrobit kombík, který zvládne Ring v čase pod 7:50 - což se povedlo i s rezervou.
Není to poprvé, co se Mercedes pohybuje na Ringu v těchto časech. Zhruba před deseti lety zvládl podobný čas i Mercedes-AMG CLK63 Black Series, ovšem tehdy šlo o tovární test, během kterého měl vůz obut kvalitnější pneumatiky a za volantem profesionálního jezdce. NAvíc šlo o čistě sportovní model.
Mercedes-AMG E63 Wagon je však hlavně praktickým kombíkem s obřím výkonem Oproti svému sourozenci ve verzi sedna má o 110 kilogramů navíc, což jeho celkovou váhu vyhouplo nad dvě tuny. Pod jeho kapotou se však ukrývá 612 koní, kteří dokáží s vozem pořádně zahýbat. A to jsme ještě ani nezmínili ten zvukový projev, kterým tenhle hřmotný kombík oznamuje svou přítomnost.
Jak už jsme naznačili v úvodu, tento test má na svědomí německý motoristický magazín Auto Sport a za volant vozu usedl jeden z jeho redaktorů, Christian Gebhardt. Ten měl občas plné ruce práce, zvláště při zvládání občasné nedotáčivosti, ovšem i tak je jeho výkon úctyhodný a rozhodně stojí za shlédnutí. Ostatně jak často se můžete podívat na kombík, který má lepší čas, než například Lamborghini Gallardo Superleggera?
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.