"Vyhláška omezující autodrom je protiprávní", tak zní rozhodnutí krajského úřadu v Ústí nad Labem. Ten na konci minulého týdne zrušil rozhodnutí města Mostu o udělení pokuty za porušení vyhlášky regulující hluk. Fanoušci motorsportu mohou slavit, místní mají smůlu.
„Krajský úřad potvrdil to, co jsme říkali od samotného začátku. Tedy že vyhláška je nezákonná. Jako podzákonná norma si totiž osobuje právo regulovat činnosti, které jsou řešeny zákonem,“ konstatuje advokát Petr Zach, který autodrom zastupuje.
I přes podporu krajského úřadu (který zároveň zastavil správní řízení, které město s provozovatelem autodromu vedlo), autodrom přislíbil, že bude i nadále pokračovat v aktivitách s cílem co nejvíce omezit šíření hluku do okolních oblastí. „Jde o několik postupných kroků. Týkají se provozní doby areálu, utlumení některých druhů činnosti a zpřísnění dosavadních hlukových norem pro auta a motorky na okruhu. Společně s renomovanými experty hledáme cesty jak snížit hlukovou zátěž a zároveň neohrozit existenci firmy,“ uvedl Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most s tím, že investice do protihlukových opatření si vyžádají desítky milionů korun.
Mostecký autodrom byl vybudován v letech 1978 až 1983 v místě bývalého uhelného lomu zcela mimo obytnou zónu. Při pozdější výstavbě rodinných domů byli majitelé pozemku upozorněni na skutečnost, že staví v sousedství autodromu, jehož provoz způsobuje hluk.
Vyhlášku o regulaci hlučných činností mostečtí zastupitelé schválili začátkem března letošního roku. Město udělilo provozovateli autodromu pokutu ve výši 35 000 korun za to, že v neděli 2. dubna v době od 12:00 do 18:00 hodin údajně rušil část obyvatel žijících v okolí areálu autodromu hluk z vozidel, která se zúčastnila volných jízd na velkém závodním okruhu. Tuto pokutu ovšem ústecký krajský úřad zrušil a řízení zastavil.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?