"Vyhláška omezující autodrom je protiprávní", tak zní rozhodnutí krajského úřadu v Ústí nad Labem. Ten na konci minulého týdne zrušil rozhodnutí města Mostu o udělení pokuty za porušení vyhlášky regulující hluk. Fanoušci motorsportu mohou slavit, místní mají smůlu.
„Krajský úřad potvrdil to, co jsme říkali od samotného začátku. Tedy že vyhláška je nezákonná. Jako podzákonná norma si totiž osobuje právo regulovat činnosti, které jsou řešeny zákonem,“ konstatuje advokát Petr Zach, který autodrom zastupuje.
I přes podporu krajského úřadu (který zároveň zastavil správní řízení, které město s provozovatelem autodromu vedlo), autodrom přislíbil, že bude i nadále pokračovat v aktivitách s cílem co nejvíce omezit šíření hluku do okolních oblastí. „Jde o několik postupných kroků. Týkají se provozní doby areálu, utlumení některých druhů činnosti a zpřísnění dosavadních hlukových norem pro auta a motorky na okruhu. Společně s renomovanými experty hledáme cesty jak snížit hlukovou zátěž a zároveň neohrozit existenci firmy,“ uvedl Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most s tím, že investice do protihlukových opatření si vyžádají desítky milionů korun.
Mostecký autodrom byl vybudován v letech 1978 až 1983 v místě bývalého uhelného lomu zcela mimo obytnou zónu. Při pozdější výstavbě rodinných domů byli majitelé pozemku upozorněni na skutečnost, že staví v sousedství autodromu, jehož provoz způsobuje hluk.
Vyhlášku o regulaci hlučných činností mostečtí zastupitelé schválili začátkem března letošního roku. Město udělilo provozovateli autodromu pokutu ve výši 35 000 korun za to, že v neděli 2. dubna v době od 12:00 do 18:00 hodin údajně rušil část obyvatel žijících v okolí areálu autodromu hluk z vozidel, která se zúčastnila volných jízd na velkém závodním okruhu. Tuto pokutu ovšem ústecký krajský úřad zrušil a řízení zastavil.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?