Volkswagen se vrací do světa Rally! Nové Polo GTI R5 slibuje adrenalinovou podívanou

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. listopadu 2017, 15:27 Google+

Když se koncem minulé sezóny stála automobilka Volkswagne ze závodů WRC (World Rally Championship), zklamala tím stovky svých oddaných fanoušků. Po méně než roce by však všechny křivdy mohly být odpuštěny, neboť automobilka hlásí návrat na scénu, ovšem v trochu jiné formě, než na kterou jsme byli zvyklí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Polo GTI R5

Volkswagen Polo GTI R5 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Automobilka totiž neplánuje návrat do vrcholné soutěže se svým modelem Polo R WRC, ale namísto toho připraví pro zákazníky jinou speciální edici závodního Pola.

To se poprvé ukazuje jen v podobě grafické ilustrace, nicméně my už teď víme, že jeho název bude Polo GTI R5 a za jeho stavbu budou odpovědní stejní lidé, kteří připravovali úspěšné Polo R WRC, včetně technického ředitele oddělení VW Motorsport François-Xavier “FX” Demaison a Gerard-Jan de Jongh, který dlouhé roky pracuje jako závodní technika pro  Sebastiena Ogier.

Kompletní specifikace automobilu zatím nejsou známé, ovšem už nyní víme, že závodní R5 bude postavena na základech Pola GTI. Pod kapotou se tedy s nejvyšší pravděpodobností objeví přeplňovaný čtyřválec o výkonu 270 koní, který bude posílat výkon na všechna čtyři kola skrze sekvenční pětistupňovou převodovku.

Polo GTI R5 se poprvé přestaví až příští rok, nicméně jeho první fotografie a videa by se mohla začít objevovat o něco dříve, neboť teď bude vůz podroben testování a zkouškám pod extrémní zátěží. Sven Smeets, řiditel závodní divize VW Motorsport, totiž doufá, že díky novému Polu GTI R5 se automobilce podaří navázat na úspěchy z WRC a její nové uspějí na všech typech závodů, od lokálních šampionátů až po závody WRC.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen se vrací do světa Rally! Nové Polo GTI R5 slibuje adrenalinovou podívanou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Nižší spotřeba díky obrovskému větráku? VW přišla tahle sranda na 2,5 milardy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  2. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  3. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  4. Gumbalkan deník z cest

  5. Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

  6. Gumbalkan deník z cest, den druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud