Když se koncem minulé sezóny stála automobilka Volkswagne ze závodů WRC (World Rally Championship), zklamala tím stovky svých oddaných fanoušků. Po méně než roce by však všechny křivdy mohly být odpuštěny, neboť automobilka hlásí návrat na scénu, ovšem v trochu jiné formě, než na kterou jsme byli zvyklí.
Automobilka totiž neplánuje návrat do vrcholné soutěže se svým modelem Polo R WRC, ale namísto toho připraví pro zákazníky jinou speciální edici závodního Pola.
To se poprvé ukazuje jen v podobě grafické ilustrace, nicméně my už teď víme, že jeho název bude Polo GTI R5 a za jeho stavbu budou odpovědní stejní lidé, kteří připravovali úspěšné Polo R WRC, včetně technického ředitele oddělení VW Motorsport François-Xavier “FX” Demaison a Gerard-Jan de Jongh, který dlouhé roky pracuje jako závodní technika pro Sebastiena Ogier.
Kompletní specifikace automobilu zatím nejsou známé, ovšem už nyní víme, že závodní R5 bude postavena na základech Pola GTI. Pod kapotou se tedy s nejvyšší pravděpodobností objeví přeplňovaný čtyřválec o výkonu 270 koní, který bude posílat výkon na všechna čtyři kola skrze sekvenční pětistupňovou převodovku.
Polo GTI R5 se poprvé přestaví až příští rok, nicméně jeho první fotografie a videa by se mohla začít objevovat o něco dříve, neboť teď bude vůz podroben testování a zkouškám pod extrémní zátěží. Sven Smeets, řiditel závodní divize VW Motorsport, totiž doufá, že díky novému Polu GTI R5 se automobilce podaří navázat na úspěchy z WRC a její nové uspějí na všech typech závodů, od lokálních šampionátů až po závody WRC.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.