AUTOMOBIL 4 x 4 roku 2005

ar1, 4. června 2005, 14:17 Google+

Vydavatelství časopisu 4x4 AUTOMAGAZÍN připravilo ve spolupráci s Veletrhy Brno, a.s. v rámci výstavy AUTOSALON Brno 2005...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pathfinder

Pathfinder | foto: Nissan

Sdílejte článek

již čtvrtý ročník čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2005" o nejoblíbenější vozidlo s pohonem všech kol v České republice.

K myšlence začít v roce 2002 pořádat specializovanou anketu přivedla organizátory skutečnost, že zájem o terénní čtyřkolky je ve světě a potažmo i u nás rok od roku vyšší. V obecných automobilových anketách však nemají tyto automobily příliš velkou šanci získat nějaké ocenění, neboť jejich kvality se odvíjí od zcela jiných kriterií, než je tomu u klasických osobních automobilů. Zejména z hlediska ceny a nabízené hodnoty nelze terénní čtyřkolky oproti třeba kombi střední třídy s dieselovým motorem hodnotit vůbec, nicméně kdo si tento druh individuální dopravy oblíbil, nedá již na něj dopustit. A právě pro všechny fanoušky a příznivce terénních automobilů je určena anketa časopisu 4x4 Automagazín, který se touto tématikou zabývá již šestým rokem.

Samozřejmě i segment automobilů 4x4 má svoje výrazné odlišnosti a všechny čtyřkolky nelze házet do tzv. do jednoho pytle. Proto byla anketa rozdělena do tří kategorií.

První je kategorie SUV, do které byly nominovány automobily s pohonem všech kol, samonosnou karoserii a nezávisle zavěšenými koly. Auta určená výhradně pro volný čas a zábavu nabízejí dnes takřka všechny významné světové automobilky, v USA pak úplně všechny. Ve své podstatě se jedná o osobní automobil s vyšší světlou výškou, jehož podvozek byl uzpůsoben pro častější pohyb mimo zpevněné cesty. Prvním držitelem titulu „Automobil 4x4 roku 2002“ se v této kategorii stalo BMW X5, v roce 2003 a 2004 obhájilo první místo luxusní Volvo XC90. A stejně tomu je i v letošním roce. Na druhém místě se umístil Nissan Murano a na třetím BMW X5.

Do druhé kategorie off-road spadají automobily, na něž jsou při pohybu v terénu kladeny podstatně vyšší nároky. Původní užitkové a vojenské automobily v pojetí nových modelů svoji luxusní výbavou a komfortem dohánějí své „civilní" kolegy a pomalu se prolínají s kategorií SUV. I když základem pravého off-roadu by měl být žebřinový rám a alespoň jedna tuhá náprava, nové konstrukce již ve většinou využívají samonosné karoserie a všechna kola nezávisle zavěšená. Základem kvalitního off-roadu je tak dnes hlavně účinná terénní redukce a trakční pomůcky jak elektronické (regulace prokluzu kol) tak mechanické (závěry diferenciálů), což splňují všechny nominované modely. Prvním vítězem ankety se v roce 2002 stal Jeep Grand Cherokee, prvenství si v roce 2003 a 2004 udržel VW Touareg. V letošním roce s převahou zvítězil LAND ROVER Discovery. Na druhém místě se umístil loňský vítěz VW Touareg a na třetím Jeep Grand Cherokee. Do poslední nejméně početné kategorie pick-up jsou zařazena užitková vozidla se stálým nebo přiřaditelným pohonem všech kol, v jejichž základní výbavě je otevřená ložná plocha. Jejich podíl zatím na českém trhu není výrazný, všechny tři dosavadní ročníky ankety vyhrál dlouhodobě nejprodávanější automobil této kategorie Nissan Pick-up. Letošním vítězem se stal nový model stejné značky Nissan Navara. Na druhém místo se dostala Toyota Hilux a na třetím zůstal Land Rover Defender.

Od roku 2003 byla anketa rozšířena o „Automobil 4x4 roku absolutně“, jímž mohou být zvoleny všechny nominované vozidla bez ohledu, do jaké kategorie patří. Z tohoto primátu se loni radoval VW Touareg a ten také zvítězil i v roce následujícím. Absolutně nejoblíbenější čtyřkolkou se v letošním roce stal Land Rover Discovery následován na druhém místě automobilem VW Touareg a na třetím místě Nissanem Pathfinder.

Pravidla ankety jsou jednoduchá: vítězným automobilem se stal v každé kategorii ten, který dostal od čtenářů 4x4 Automagazínu i dalších účastníků ankety nejvíce hlasů. Již od dubna se hlasovalo prostřednictvím anketních lístků a internetu (na stránkách www.auto4x4.cz a www.auto.impuls.cz), kde byl také seznam nominovaným automobilů. Jména všech účastníků ankety budou nyní po uzávěrce slosována, každý tak má šanci vyhrát jednu ze zajímavých cen, kterou poskytli sponzoři a partneři ankety. Vítězné automobily v jednotlivých kategoriích byly za účasti zástupců dovozců korunovány na slavnostním společenském večeru při zahájení veletrhu AUTOSALON Brno 3. června 2005, který se uskutečnil v pavilonu C na brněnském výstavišti.


- 4x4 Automagazín -
Foto: Nissan
Vytisknout

Diskuze: AUTOMOBIL 4 x 4 roku 2005

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpuje českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

reklama

Doporučujeme

SLR McLaren

Autosalon Brno: Fotografie z úvodního dne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud