Pokud by se nás někdo zeptal, co je dle našeho mínění nejrychlejší Crossover na světě, Toyota C-HR by určitě nebyla v našem výběru. Přesto se podle japonské automobilky právě tímto titulem honosí. Nejde však o klasický sériový model, ale o verzi R-Tuned, která byla představena na akci SEMA v Las Vegas.
Se sériovým vozem toho má tato Toyota skutečně pramálo společného. Pod její kapotou se sice ukrývá čtyřválcový spalovací motor který pohání přední kola, ale to je tak asi vše. Jedná se totiž o 2.4 litrový motor doplněný o pořádně turbodmychadlo značky Garett, které plní motor tlakem 23.0 psi.
Aby motor také hodnoty zvládl, musel dostat kované vnitřnosti, upravený přívod vzduchu, upravené svody, kompletně nový výfukový systém, závodní brzdy, závodně laděný podvozek, atd. Jak asi správně tušíte, převodovka CVT by nic podobného nevydržela, proto byla nahrazena klasickým pětistupňovým manuálem. Pro maximální přenos síle na silnici navíc vůz dostal i samosvorný diferenciál.
Technici také museli upravit podvozek a zajistit co nejlepší ovladatelnost a a maximální přilnavost. Kromě nového podvozku se závodními pružinami tak vůz dostal i nastavitelná zadní ramena nebo nový stabilizátor. Dostatečný přítlak pak obstarává masivní splitter předního nárazníku a nepřehlédnutelné zadní křídlo, připevněné na pátých dveřích. o samotný kontakt mezi strojem a povrchem se pak starají pneumatiky Toyo Proxes RR o rozměrech 275/35R-18.
Posledním zajímavým detailem je pak interiér, ze kterého bylo v rámci odlehčovací kůry demontováno takřka vše, co nebylo potřebné. Místo standardních sedaček dostal řidič a spolujezdec závodní skořepinu, tříbodový pás nahradil pás šestibodový a pevnost celého stroje zvyšuje vestavěný rám.
A výsledek? Podle všeho výkon přes 600 koní a akcelerace z 0 na 96 km/h během 2.9 sekundy, během kterých působí na řidiče přetížení až 1.7 G. Během praktického testování pak vůz zajel na slavném okruhu "Willow Springs International Raceway" čas 1:25.22, což ho posunulo na páté místo nejrychleji zajetých kol na této dráze. Za sebou nechal dokonce i velikány jako McLaren 620S, Nissan GT-R nebo Porsche 911 GT3.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.