Nejde však o výtvor samotné automobilky, velký podíl na něm mají technici z britské společnosti Arctic Trucks, kteří stáli za stvořením legendárního speciálu Polar Hilux. A jistě není nutné připomínat, jakého úspěchu tento model dosáhl pod taktovkou Top Gearu.
Hilux Bruiser si však nedává za cíl dobít severní pól, pouze vzdává hold legendárnímu dálkově ovládanému modelu Toyoty Hilux, který v osmdesátých letech vyráběla společnost Tamiya.
Upravený vůz vznikl na základě Hiluxu Extra Cab, který dostal konverzi AT35 právě od výše zmíněné společnosti Arctic Trucks. Tato úprava zahrnuje výměnu podvozku, úpravu diferenciálu a také podstatné zvětšení podběhů, díky čemuž bylo možné nainstalovat 35-palcové off-roadové pneumatiky.
Aby se Hilux co nejvíc přiblížil svému vzoru z osmdesátek, dostal speciální metalickou vinylovou fólii v odstínu "Diamond Blue", kterou dodali odborníci z Funkee Fish. Zbytek nálepek se pak dodělával ručně a na zakázku. Třešničkou na dortu se pak stala imitace antény a zapínání posuvným spínáčem.
Na rozdíl od dálkově řízeného Nissanu GT-R, o kterém jsme psali nedávno, má tahle Toyota všechny ovládajíc prvky původní a ovladač k nepotřebujete. Stačí naskočit za volant a k dipozici budete mít 148 koní generující dieselový čtyřválec, který pohání skrze šestistupňový manuál všechna kola.
Pokud se vám Hilux Bruiser zalíbil a začali jste po něm tajně toužit, máme pro vás špatnou zprávu. Vznikl pouze jediný exemplář a ten je určen k výstavám na různých akcích napříč Velkou Británií.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.