Co se elektromobilů týče, je na tom Tesla v posledních týdnech tragicky. Spásný Model 3 stále čeká na funkční výrobní linku, představení elektrického tahače také poněkud vázne a příliš slávy nesklízí ani autonomní řízení za příplatek. Elon Musk se proto rozhodl odvést pozornost chytrým tahem: záchranou dětských životů.
Na svém instagramovém účtu totiž Elon Musk, výkonný ředitel Tesly, zveřejnil snímky obrovského množství solárních panelů, které ve spolupráci s bateriemi Tesla napájí dětskou nemocnici "Hospital del Nino in San Juan" v Portoriku. Tesla tak pomáhá obnovit dodávky elektrické energie na ostrově, který byl v září naprosto zdecimován hurikánem Maria, který zde způsobil pravděpodobně největší blackout v historii USA. Podle posledních odhadů je totiž pokryto elektrickou energií pouze 26% celého ostrova.
Musk jednal s guvernérem Portorika ohledně obnovení dodávek elektrické energie pomocí technologií Tesly teprve začátkem tohoto měsíce a již před třemi dny se na twitterovém účtu Tesly objevily první snímky ukazující rozsáhlé pole solárních panelů na parkovišti dětské nemocnice a také několik pracovníků Tesly, kteří instalují boxy s bateriemi.
Podle vyjádření Muska pod fotografiemi na jeho Instagrmu by se mělo jednat o první z řady plánovaných projektů, které by měly prostřednictvím baterií Tesly a solárních panelů alespoň částečně obnovit pokrytí elektrickou energií v Portoriku.
Hospital del Niño (Children’s Hospital) is the first of many solar+battery Tesla projects going live in Puerto Rico. Glad to help support the recovery. Congrats to the Tesla team for working 24/7 to make this happen as fast as possible.
Právě zaměření se na pomoc Portoriku by pak mělo stát za ohlášeným odkladem premiéry elektrického tahače, která se nakonec uskuteční až 16. listopadu. Do té doby bude většina produkce Tesly zaměřena na výrobu baterií pro solární systémy, které poté zamíří opět na Portoriko.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?