Co se elektromobilů týče, je na tom Tesla v posledních týdnech tragicky. Spásný Model 3 stále čeká na funkční výrobní linku, představení elektrického tahače také poněkud vázne a příliš slávy nesklízí ani autonomní řízení za příplatek. Elon Musk se proto rozhodl odvést pozornost chytrým tahem: záchranou dětských životů.
Na svém instagramovém účtu totiž Elon Musk, výkonný ředitel Tesly, zveřejnil snímky obrovského množství solárních panelů, které ve spolupráci s bateriemi Tesla napájí dětskou nemocnici "Hospital del Nino in San Juan" v Portoriku. Tesla tak pomáhá obnovit dodávky elektrické energie na ostrově, který byl v září naprosto zdecimován hurikánem Maria, který zde způsobil pravděpodobně největší blackout v historii USA. Podle posledních odhadů je totiž pokryto elektrickou energií pouze 26% celého ostrova.
Musk jednal s guvernérem Portorika ohledně obnovení dodávek elektrické energie pomocí technologií Tesly teprve začátkem tohoto měsíce a již před třemi dny se na twitterovém účtu Tesly objevily první snímky ukazující rozsáhlé pole solárních panelů na parkovišti dětské nemocnice a také několik pracovníků Tesly, kteří instalují boxy s bateriemi.
Podle vyjádření Muska pod fotografiemi na jeho Instagrmu by se mělo jednat o první z řady plánovaných projektů, které by měly prostřednictvím baterií Tesly a solárních panelů alespoň částečně obnovit pokrytí elektrickou energií v Portoriku.
Hospital del Niño (Children’s Hospital) is the first of many solar+battery Tesla projects going live in Puerto Rico. Glad to help support the recovery. Congrats to the Tesla team for working 24/7 to make this happen as fast as possible.
Právě zaměření se na pomoc Portoriku by pak mělo stát za ohlášeným odkladem premiéry elektrického tahače, která se nakonec uskuteční až 16. listopadu. Do té doby bude většina produkce Tesly zaměřena na výrobu baterií pro solární systémy, které poté zamíří opět na Portoriko.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?