Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 10:57 Google+

Němečtí řidiči nám často bývají předkládáni za vzor, nicméně tamní úřady s jejich počínáním za volantem také nejsou kdovíjak spokojeny. To ostatně dosvědčuje i nedávné zvýšení pokut, které se ale vztahuje na všechny řidiče pohybující se po německých silnicích a dálnicích. Na co je tedy dobré dávat si pozor?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Těmito pokutami reagují německé úřady zejména na zvyšující se nepozornost řidičů a také na stále častější stížnosti záchranářů, kteří mají problém dostat se skrze ucpané silnice či dálnice k místu nehody. I proto je největší skok ve výši pokut právě u nevytvoření nouzového pruhu. Pojďme se ale podívat na kompletní seznam:

Nevytvoření nouzového pruhu pro záchranná vozidla nebo pomocná vozidla

  • z 20 Eur na 200 Eur + 2 body, v závažných případech až 320 Eur + 2 body a 1 měsíc zákaz řízení

Manipulace za jízdy s elektronickým zařízením ve vozidle

  • z 60 Eur na 100 Eur + 1 bod, v závažných případech až 200 Eur + 2 body a měsíc zákazu řízení
  • jedná se o tato elektronická zařízení: telefon, smartphone, tablet, čtečka knih
  • pracovat s elektronickým zařízením může řidič jen s vypnutým motorem (nepočítá se systém start/stop)
  • povoleno je hands-free nebo hlasové povely

Manipulace za jízdy s elektronickým zařízením na motocyklu

  • Pokuta se posunula z 25 Eur na 55 Eur

Zákaz maskování za volantem dopravního prostředku

  • během cesty nesmí mít řidič zakrytý obličej
  • opatření reaguje na usnadnění automatických kontrol v silničním provozu
  • zákaz se vztahuje například na burky, masky, šály, závoje, …
  • pokud nebude řidič dodržovat toto pravidlo, hrozí mu sankce 60 Eur
  • nařízení se nevztahuje na motorkáře
Vytisknout

Diskuze: Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Návrh revolučního motoru, za kterým stojí Jim Clarke

Spalovací motory nejsou mrtvé. S revoluční úpravou mají chytit druhý dech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud