Němečtí řidiči nám často bývají předkládáni za vzor, nicméně tamní úřady s jejich počínáním za volantem také nejsou kdovíjak spokojeny. To ostatně dosvědčuje i nedávné zvýšení pokut, které se ale vztahuje na všechny řidiče pohybující se po německých silnicích a dálnicích. Na co je tedy dobré dávat si pozor?
Těmito pokutami reagují německé úřady zejména na zvyšující se nepozornost řidičů a také na stále častější stížnosti záchranářů, kteří mají problém dostat se skrze ucpané silnice či dálnice k místu nehody. I proto je největší skok ve výši pokut právě u nevytvoření nouzového pruhu. Pojďme se ale podívat na kompletní seznam:
Nevytvoření nouzového pruhu pro záchranná vozidla nebo pomocná vozidla
z 20 Eur na 200 Eur + 2 body, v závažných případech až 320 Eur + 2 body a 1 měsíc zákaz řízeníManipulace za jízdy s elektronickým zařízením ve vozidle
z 60 Eur na 100 Eur + 1 bod, v závažných případech až 200 Eur + 2 body a měsíc zákazu řízení jedná se o tato elektronická zařízení: telefon, smartphone, tablet, čtečka knih pracovat s elektronickým zařízením může řidič jen s vypnutým motorem (nepočítá se systém start/stop) povoleno je hands-free nebo hlasové povelyManipulace za jízdy s elektronickým zařízením na motocyklu
Pokuta se posunula z 25 Eur na 55 EurZákaz maskování za volantem dopravního prostředku
během cesty nesmí mít řidič zakrytý obličej opatření reaguje na usnadnění automatických kontrol v silničním provozu zákaz se vztahuje například na burky, masky, šály, závoje, … pokud nebude řidič dodržovat toto pravidlo, hrozí mu sankce 60 Eur nařízení se nevztahuje na motorkářeTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).