Němečtí řidiči nám často bývají předkládáni za vzor, nicméně tamní úřady s jejich počínáním za volantem také nejsou kdovíjak spokojeny. To ostatně dosvědčuje i nedávné zvýšení pokut, které se ale vztahuje na všechny řidiče pohybující se po německých silnicích a dálnicích. Na co je tedy dobré dávat si pozor?
Těmito pokutami reagují německé úřady zejména na zvyšující se nepozornost řidičů a také na stále častější stížnosti záchranářů, kteří mají problém dostat se skrze ucpané silnice či dálnice k místu nehody. I proto je největší skok ve výši pokut právě u nevytvoření nouzového pruhu. Pojďme se ale podívat na kompletní seznam:
Nevytvoření nouzového pruhu pro záchranná vozidla nebo pomocná vozidla
z 20 Eur na 200 Eur + 2 body, v závažných případech až 320 Eur + 2 body a 1 měsíc zákaz řízeníManipulace za jízdy s elektronickým zařízením ve vozidle
z 60 Eur na 100 Eur + 1 bod, v závažných případech až 200 Eur + 2 body a měsíc zákazu řízení jedná se o tato elektronická zařízení: telefon, smartphone, tablet, čtečka knih pracovat s elektronickým zařízením může řidič jen s vypnutým motorem (nepočítá se systém start/stop) povoleno je hands-free nebo hlasové povelyManipulace za jízdy s elektronickým zařízením na motocyklu
Pokuta se posunula z 25 Eur na 55 EurZákaz maskování za volantem dopravního prostředku
během cesty nesmí mít řidič zakrytý obličej opatření reaguje na usnadnění automatických kontrol v silničním provozu zákaz se vztahuje například na burky, masky, šály, závoje, … pokud nebude řidič dodržovat toto pravidlo, hrozí mu sankce 60 Eur nařízení se nevztahuje na motorkáře
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?