Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 10:57 Google+

Němečtí řidiči nám často bývají předkládáni za vzor, nicméně tamní úřady s jejich počínáním za volantem také nejsou kdovíjak spokojeny. To ostatně dosvědčuje i nedávné zvýšení pokut, které se ale vztahuje na všechny řidiče pohybující se po německých silnicích a dálnicích. Na co je tedy dobré dávat si pozor?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Těmito pokutami reagují německé úřady zejména na zvyšující se nepozornost řidičů a také na stále častější stížnosti záchranářů, kteří mají problém dostat se skrze ucpané silnice či dálnice k místu nehody. I proto je největší skok ve výši pokut právě u nevytvoření nouzového pruhu. Pojďme se ale podívat na kompletní seznam:

Nevytvoření nouzového pruhu pro záchranná vozidla nebo pomocná vozidla

  • z 20 Eur na 200 Eur + 2 body, v závažných případech až 320 Eur + 2 body a 1 měsíc zákaz řízení

Manipulace za jízdy s elektronickým zařízením ve vozidle

  • z 60 Eur na 100 Eur + 1 bod, v závažných případech až 200 Eur + 2 body a měsíc zákazu řízení
  • jedná se o tato elektronická zařízení: telefon, smartphone, tablet, čtečka knih
  • pracovat s elektronickým zařízením může řidič jen s vypnutým motorem (nepočítá se systém start/stop)
  • povoleno je hands-free nebo hlasové povely

Manipulace za jízdy s elektronickým zařízením na motocyklu

  • Pokuta se posunula z 25 Eur na 55 Eur

Zákaz maskování za volantem dopravního prostředku

  • během cesty nesmí mít řidič zakrytý obličej
  • opatření reaguje na usnadnění automatických kontrol v silničním provozu
  • zákaz se vztahuje například na burky, masky, šály, závoje, …
  • pokud nebude řidič dodržovat toto pravidlo, hrozí mu sankce 60 Eur
  • nařízení se nevztahuje na motorkáře
Vytisknout

Diskuze: Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Návrh revolučního motoru, za kterým stojí Jim Clarke

Spalovací motory nejsou mrtvé. S revoluční úpravou mají chytit druhý dech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud