Píše se rok 2009 když General Motors ukončuje výrobu Hummeru (a také Pontiacu, Saabu, a dalších) aby odvrátil blížící se bankrot. Člověk by řekl, že po takové době bude legendární Hummer "mrtvým autem", opak je ale pravdou. Ve výrobě (pouze pro vojenské použití) totiž pokračuje automobilka AM General a zakázka, kterou nyní dostala od Pentagonu, je z historického hlediska tou největší.
Ano, automobilce AM General se nyní povedlo získat zakázku za více než půl miliardy dolarů, tedy v přepočtu přibližně 11 miliard korun. Smlouva zahrnuje 3 000 vojenských vozidel, které čeká nasazení po celém světě, včetně Afghánistánu, Iráku, Jordánska, Bahrajnu, Kolumbie a Keni.
Tato schválená objednávka tvoří ale pouze čtvrtinu z plánované pětileté výroby, která by měla obsáhnout přes 11 tisíc vozidel za více než 2 miliardy dolarů. A pokud se vám i tak tyto čísla nezdají jako příliš vysoká, pak vězte, že se jedná o dvojnásobek vozů oproti tomu, kolik vozidel Hummer H1 General Motors vyrobila za celou dobu produkce.
Počet 3 000 kusů odpovídá stejným číslům, které General Motors prodal mezi lety 2000 až 2003, kdy byla značka Hummer vůbec nejúspěšnější. Ačkoliv se již nová vozidla neoznačují jako "Hummer", multifunkční vozidlo s vysokou pohyblivostí HMMWV je totožné s úspěšným vojenským Hummerem H1, představeným v roce 1992. Ohromné oblibě a popularizaci se vozidlo dočkalo během války v Perském Zálivu, kvalitní reklamu mu přinesl i jeho nejznámější obdivovatel Arnold Schwarzenegger.
Společnost Hummer v roce 1999 odkoupila automobilka General Motors, která se snažila na úspěšnosti modelu H1 postavit menší a civilnější modely H2 a H3. Ty už se ale takové obliby z různých důvodů nedočkaly, a tak musela automobilka GM výrobku značky Hummer ukončit. Společnost AM General, je jedinou, která může ve výrobě výhradně pro vojenské použití pokračovat.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?