Píše se rok 2009 když General Motors ukončuje výrobu Hummeru (a také Pontiacu, Saabu, a dalších) aby odvrátil blížící se bankrot. Člověk by řekl, že po takové době bude legendární Hummer "mrtvým autem", opak je ale pravdou. Ve výrobě (pouze pro vojenské použití) totiž pokračuje automobilka AM General a zakázka, kterou nyní dostala od Pentagonu, je z historického hlediska tou největší.
Ano, automobilce AM General se nyní povedlo získat zakázku za více než půl miliardy dolarů, tedy v přepočtu přibližně 11 miliard korun. Smlouva zahrnuje 3 000 vojenských vozidel, které čeká nasazení po celém světě, včetně Afghánistánu, Iráku, Jordánska, Bahrajnu, Kolumbie a Keni.
Tato schválená objednávka tvoří ale pouze čtvrtinu z plánované pětileté výroby, která by měla obsáhnout přes 11 tisíc vozidel za více než 2 miliardy dolarů. A pokud se vám i tak tyto čísla nezdají jako příliš vysoká, pak vězte, že se jedná o dvojnásobek vozů oproti tomu, kolik vozidel Hummer H1 General Motors vyrobila za celou dobu produkce.
Počet 3 000 kusů odpovídá stejným číslům, které General Motors prodal mezi lety 2000 až 2003, kdy byla značka Hummer vůbec nejúspěšnější. Ačkoliv se již nová vozidla neoznačují jako "Hummer", multifunkční vozidlo s vysokou pohyblivostí HMMWV je totožné s úspěšným vojenským Hummerem H1, představeným v roce 1992. Ohromné oblibě a popularizaci se vozidlo dočkalo během války v Perském Zálivu, kvalitní reklamu mu přinesl i jeho nejznámější obdivovatel Arnold Schwarzenegger.
Společnost Hummer v roce 1999 odkoupila automobilka General Motors, která se snažila na úspěšnosti modelu H1 postavit menší a civilnější modely H2 a H3. Ty už se ale takové obliby z různých důvodů nedočkaly, a tak musela automobilka GM výrobku značky Hummer ukončit. Společnost AM General, je jedinou, která může ve výrobě výhradně pro vojenské použití pokračovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.