Automobilka BMW se za celou svou historii pokusila o výrobu super-sportovního automobilu vlastně jen jednou. Model M1 však mezi přívalem Lamborghini, Ferrari a dalších exotických značek poněkud zapadl a stal se modlou jen zapálených sběratelů a milovníků značky. S rostoucím věkem se však zvyšuje i hodnota modelu M1, což skvěle dokazuje i tento tmavomodrý kousek, který má za sebou i velmi zajímavou minulost.
Je ale tento vůz skutečně tak výjimečný, aby si za něj mohl prodejce říci 14,5 milionu korun? Lépe řečeno, opravdu může mít BMW z roku 1981 takovou hodnotu a bude někdo ochoten takovou částku za tento vůz zaplatit? Na to nám nejlépe odpoví samotný inzerát na eBay, který poodhaluje celou minulost.
Tento nádherný vůz měl od roku 1981 jediného majitele, bývalého novináře, kterého dokonce sama automobilka BMW pozvala do svého centra, aby mu nabídla jeden z posledních vyrobených vozů BMW M1. Ten samozřejmě nezaváhal, vůz si objednal a nechal si ho dopravit do Německa.
Svého rozhodnutí prý nikdy nelitovala svůj vůz bral sebou po celém světě. Jedná se tak nejspíše o jedno z mála BMW M1, které se podívalo hned na několik kontinentů. Kromě cest po Evropě s ním majitel navštívil i Jižní Afriku, Nový Zéland, Mexico, Arizonu a nakonec i Miami.
Během těchto cest ovšem s vozem příliš necestoval, vůz většinou zůstával vystavený na různých motoristických akcích, případně u různých Dealerů automobilky BMW. Možná i proto nyní jeho tachometr ukazuje nájezd pouhých 13.500 kilometrů. Jedná se tak vlastně o takřka nový vůz, což dokreslují originální pneumatiky Pirelli P7 a staré registrační nálepky.
Sluší se také zmínit, že vůz je jedním z pouhých 58 kusů, které dostaly speciální tmavě modrý lak na černém podkladu. K vozu také náleží dokumentace, originální nářadí a servisní knížka. Zda je součástí i stylový kufr s logem ///M1 bohužel netušíme.
Zda má tedy reálně vůz hodnotu 14.5 milionu bude zřejmě na posouzení případných zájemců, ovšem už teď je jasné, že víc podobně zachovalých vozů s tak pestrou minulostí na světě nenajdete. Nezbývá než doufat, že budoucí majitel se o vůz bude starat stejně pečlivě a svědomitě.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?