Automobilka BMW se za celou svou historii pokusila o výrobu super-sportovního automobilu vlastně jen jednou. Model M1 však mezi přívalem Lamborghini, Ferrari a dalších exotických značek poněkud zapadl a stal se modlou jen zapálených sběratelů a milovníků značky. S rostoucím věkem se však zvyšuje i hodnota modelu M1, což skvěle dokazuje i tento tmavomodrý kousek, který má za sebou i velmi zajímavou minulost.
Je ale tento vůz skutečně tak výjimečný, aby si za něj mohl prodejce říci 14,5 milionu korun? Lépe řečeno, opravdu může mít BMW z roku 1981 takovou hodnotu a bude někdo ochoten takovou částku za tento vůz zaplatit? Na to nám nejlépe odpoví samotný inzerát na eBay, který poodhaluje celou minulost.
Tento nádherný vůz měl od roku 1981 jediného majitele, bývalého novináře, kterého dokonce sama automobilka BMW pozvala do svého centra, aby mu nabídla jeden z posledních vyrobených vozů BMW M1. Ten samozřejmě nezaváhal, vůz si objednal a nechal si ho dopravit do Německa.
Svého rozhodnutí prý nikdy nelitovala svůj vůz bral sebou po celém světě. Jedná se tak nejspíše o jedno z mála BMW M1, které se podívalo hned na několik kontinentů. Kromě cest po Evropě s ním majitel navštívil i Jižní Afriku, Nový Zéland, Mexico, Arizonu a nakonec i Miami.
Během těchto cest ovšem s vozem příliš necestoval, vůz většinou zůstával vystavený na různých motoristických akcích, případně u různých Dealerů automobilky BMW. Možná i proto nyní jeho tachometr ukazuje nájezd pouhých 13.500 kilometrů. Jedná se tak vlastně o takřka nový vůz, což dokreslují originální pneumatiky Pirelli P7 a staré registrační nálepky.
Sluší se také zmínit, že vůz je jedním z pouhých 58 kusů, které dostaly speciální tmavě modrý lak na černém podkladu. K vozu také náleží dokumentace, originální nářadí a servisní knížka. Zda je součástí i stylový kufr s logem ///M1 bohužel netušíme.
Zda má tedy reálně vůz hodnotu 14.5 milionu bude zřejmě na posouzení případných zájemců, ovšem už teď je jasné, že víc podobně zachovalých vozů s tak pestrou minulostí na světě nenajdete. Nezbývá než doufat, že budoucí majitel se o vůz bude starat stejně pečlivě a svědomitě.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.