Pokud hledáte komfortní terénní SUV, které vás bude reprezentovat na společenských akcích i kdesi uprostřed divočiny, pak není lepší volby, než Mercedes-Maybach G650 Landaulet. Výrobce však předem avizoval, že vznikne pouhých 99 kusů, přičemž ten poslední bude vydražen na dobročinné účely. Kolik peněz tato dražba přinese však jistě nečekala ani sama automobilka.
Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby tím nejluxusnějším SUV, jaký v Mercedesu kdy stvořili a poslední vyrobený exemplář by nejspíše mohl aspirovat i na cenu nejdražšího nového SUV, jaké se kdy prodalo. Ptáte se, proč byla jeho cena tak vysoká?
Ona vlastně nebyla, tedy alespoň pro prvních 98 zájemců, kteří si mohli vůz pořídit za 630.000 euro, tedy cca 16.3 milionu korun. Poslední vyrobený kus si však automobilka ponechala u sebe s tím, že až nastane vhodný čas, bude vydražen ve prospěch charitativní organizace.
A ten správný čas nastal zrovna před několika dny, kdy se Mercedes-Maybach G650 Landaulet s výrobnám číslem 99 vydražil v Belgii za takřka neuvěřitelný 1.200.000 euro, tedy cca 31 milionů korun. Vítězný příhoz podal nejmenovaný belgický sběratel, kterého kromě zisku nového vozu může hřát i skutečnost, že většina z jeho peněz půjde ve prospěch nadace "Laureus Sport for Good Foundation", kterou Mercedes dlouhodobě podporuje.
O samotném stroji toho už bylo napsáno poměrně hodně, ovšem jen pro připomenutí dodáme, že Mercedes-Maybach G650 Landaulet v sobě kombinuje terénní podvozek převzatý z terénního Mercedes-Benz G5002, 6.0 litrový motor dvakrát přeplňovaný motor V12 z vozu AMG G65 a luxusní interiér, který odděluje klasický Mercedes od Maybachu. Jako skvělý příklad můžeme uvést třeba stahovací střechu nad zadními sedadly i samotná sedadla, která pochází z Mercedesu třídy S poslední generace.
Na aukci konané tento pátek pod záštitou Bonhams se toho však prodalo mnohem víc, přičemž výsledné tržby dosahovaly 5.5 milionu euro, tedy 142,3 milionů korun. Nového majitele našly i vozy jako Ferrari 365 GTC z roku 1968, Porsche 356A Speedster z roku 1957, Jaguar XJ220 z roku 1993 nebo benjamínek celá aukce, BMW Z8 z roku 2000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.