Pokud hledáte komfortní terénní SUV, které vás bude reprezentovat na společenských akcích i kdesi uprostřed divočiny, pak není lepší volby, než Mercedes-Maybach G650 Landaulet. Výrobce však předem avizoval, že vznikne pouhých 99 kusů, přičemž ten poslední bude vydražen na dobročinné účely. Kolik peněz tato dražba přinese však jistě nečekala ani sama automobilka.
Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby tím nejluxusnějším SUV, jaký v Mercedesu kdy stvořili a poslední vyrobený exemplář by nejspíše mohl aspirovat i na cenu nejdražšího nového SUV, jaké se kdy prodalo. Ptáte se, proč byla jeho cena tak vysoká?
Ona vlastně nebyla, tedy alespoň pro prvních 98 zájemců, kteří si mohli vůz pořídit za 630.000 euro, tedy cca 16.3 milionu korun. Poslední vyrobený kus si však automobilka ponechala u sebe s tím, že až nastane vhodný čas, bude vydražen ve prospěch charitativní organizace.
A ten správný čas nastal zrovna před několika dny, kdy se Mercedes-Maybach G650 Landaulet s výrobnám číslem 99 vydražil v Belgii za takřka neuvěřitelný 1.200.000 euro, tedy cca 31 milionů korun. Vítězný příhoz podal nejmenovaný belgický sběratel, kterého kromě zisku nového vozu může hřát i skutečnost, že většina z jeho peněz půjde ve prospěch nadace "Laureus Sport for Good Foundation", kterou Mercedes dlouhodobě podporuje.
O samotném stroji toho už bylo napsáno poměrně hodně, ovšem jen pro připomenutí dodáme, že Mercedes-Maybach G650 Landaulet v sobě kombinuje terénní podvozek převzatý z terénního Mercedes-Benz G5002, 6.0 litrový motor dvakrát přeplňovaný motor V12 z vozu AMG G65 a luxusní interiér, který odděluje klasický Mercedes od Maybachu. Jako skvělý příklad můžeme uvést třeba stahovací střechu nad zadními sedadly i samotná sedadla, která pochází z Mercedesu třídy S poslední generace.
Na aukci konané tento pátek pod záštitou Bonhams se toho však prodalo mnohem víc, přičemž výsledné tržby dosahovaly 5.5 milionu euro, tedy 142,3 milionů korun. Nového majitele našly i vozy jako Ferrari 365 GTC z roku 1968, Porsche 356A Speedster z roku 1957, Jaguar XJ220 z roku 1993 nebo benjamínek celá aukce, BMW Z8 z roku 2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.