Tohle je pravděpodobně nejdražší SUV na světe, majitele vyšlo na více než 31 milionů

Mercedes-Maybach G650 Landaulet
Mercedes-Maybach G650 Landaulet, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. října 2017 14:14
Sdílej:

Pokud hledáte komfortní terénní SUV, které vás bude reprezentovat na společenských akcích i kdesi uprostřed divočiny, pak není lepší volby, než Mercedes-Maybach G650 Landaulet. Výrobce však předem avizoval, že vznikne pouhých 99 kusů, přičemž ten poslední bude vydražen na dobročinné účely. Kolik peněz tato dražba přinese však jistě nečekala ani sama automobilka.

Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby tím nejluxusnějším SUV, jaký v Mercedesu kdy stvořili a poslední vyrobený exemplář by nejspíše mohl aspirovat i na cenu nejdražšího nového SUV, jaké se kdy prodalo. Ptáte se, proč byla jeho cena tak vysoká?

Ona vlastně nebyla, tedy alespoň pro prvních 98 zájemců, kteří si mohli vůz pořídit za 630.000 euro, tedy cca 16.3 milionu korun. Poslední vyrobený kus si však automobilka ponechala u sebe s tím, že až nastane vhodný čas, bude vydražen ve prospěch charitativní organizace.

A ten správný čas nastal zrovna před několika dny, kdy se  Mercedes-Maybach G650 Landaulet s výrobnám číslem 99 vydražil v Belgii za takřka neuvěřitelný 1.200.000 euro, tedy cca 31 milionů korun. Vítězný příhoz podal nejmenovaný belgický sběratel, kterého kromě zisku nového vozu může hřát i skutečnost, že většina z jeho peněz půjde ve prospěch nadace "Laureus Sport for Good Foundation", kterou Mercedes dlouhodobě podporuje.

O samotném stroji toho už bylo napsáno poměrně hodně, ovšem jen pro připomenutí dodáme, že Mercedes-Maybach G650 Landaulet v sobě kombinuje terénní podvozek převzatý z terénního Mercedes-Benz G5002, 6.0 litrový motor dvakrát přeplňovaný motor V12 z vozu AMG G65 a luxusní interiér, který odděluje klasický Mercedes od Maybachu. Jako skvělý příklad můžeme uvést třeba stahovací střechu nad zadními sedadly i samotná sedadla, která pochází z Mercedesu třídy S poslední generace.

Na aukci konané tento pátek pod záštitou Bonhams se toho však prodalo mnohem víc, přičemž výsledné tržby dosahovaly 5.5 milionu euro, tedy 142,3 milionů korun. Nového majitele našly i vozy jako Ferrari 365 GTC z roku 1968, Porsche 356A Speedster z roku 1957, Jaguar XJ220 z roku 1993 nebo benjamínek celá aukce, BMW Z8 z roku 2000.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?