Americká automobilka Lincoln stále existuje a stále vyrábí automobily, ovšem dvoudveřové kupé už z jejího výrobního pásu nesjelo déle jak 20 let. Zatímco většina populace si na tuto skutečnost zkrátka zvykla a hledá krásná auta jinde, někteří lidé si nedají říci a snaží se vytvořit Lincoln z jiných automobilů. A výsledek je povětšinou stejně tragický.
Jak můžete vidět na fotografii, která se objevila na americkém diskusním fóru Reddit, obětí přestavby se stala poslední generace Fordu Mustang kabriolet v nádherné červené barvě. Na ten jeho majitel navěsil druhý nárazník a do něj zabudoval nosič rezervní pneumatiky, jaký měly právě vozy Lincoln Continental. A výsledek? Přímo otřesný.
Není to však poprvé, co vidíme Ford Mustang převlečený za Lincoln. Ostatně již v minulosti se automobily Ford a Lincoln poměrně výrazně prolínaly. V 80. letech využíval Lincoln Mark VII konstrukci Fordu Mustang, tzv. Fox body. V následujícím desetiletí pak Ford využil podvozek Lincolnu Mark VIII pro stavbu Fordu Thunderbird.
Pokud se ale přesuneme do mladší historie, v roce 2007 si Ford opět pohrával s Lincolnem, který by byl odvozen od současné generace Fordu Mustang. Vznikl dokonce i koncept, který nesel název "2007 MKR Concept". Ten sice měl čtyři dveře, ovšem do produkce se nikdy nedostal, takže to bylo jedno.
Dá se tedy říci, že velký podíl viny z absence Lincolnu kupé na trhu jde za Fordem, ovšem ani to nikoho neopravňuje k tomu, aby do takové míry zmršil jinak nádherný Ford Mustang.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.