Jméno Jamie Oliver patří ve světě gastronomie k těm nejznámějším, takže když se tato celebrita rozhodovala pro koupi nového automobilu, není žádným překvapením, že nakonec skončil u kuchyně na kolech. A tu mu na zakázku postavili specialisté z Jaguar Land Rover SVC.
Oddělení Jaguar Land Rover Special Vehicle Operation (SVC) se zabývá stavbou těch nejrychlejších nebo nejextrémnější vozů, mezi které patří jak závodní speciály, nebo tato motorová kuchyň na kolech, jejímž základem se stal Land Rover Discovery.
Celá úprava začíná už od přední masky, kde pod znakem automobilky nalezneme speciální motor, který může pohánět mlýnek na maso, mlýnek na těstoviny, nebo se může stát pohonem pro otáčecí grilovací vidlici. Pokud se podíváme pod kapotu, kromě motoru zde nalezneme i speciální hrnec na pomalé vaření.
Další zajímavou zvláštností je trojice speciálních zařízení na stloukání másla, která se nachází na kolech. Čtvrté kolo je také vybaveno speciální "nádobou", ovšem ta slouží místo stloukání másla k výrobě zmrzliny.
Unikátní výbava pokračuje i v interiéru, kde ve středové konzoli nalezneme toaster. Ten doplňuje i speciální box na marmelády a mazací nůž, který se nachází kousek pod ovládáním klimatizace. To ovšem kuchaři nestačilo, takže ve voze dostal i speciální bylinkovou zahrádku, poličku na koření a také speciální vysunovací kuchařský pultík, který nabízí plynový vařič, dřez, jídelní stůl a 40" palcovou televizi.
Samotný Jamie Oliver k vozu řekl, že si na techniky Land Roveru vymyslel co mohl, měl velké plány a chtěl stvořit tu nejdokonalejší kuchyň na kolech. To co mu pak technici z Land Roveru dodali mu údajně zcela vyrazilo dech. Upravené Discovery totiž naprosto splňuje jeho potřeby a přesně odpovídá požadavkům jeho rodiny i jeho profesního života. Kulinářské výlety tak prý nyní dostanou zcela nový rozměr.
Kromě fotografií si ovšem můžete vůz prohlédnout i na několika videích, která jeho majitel vystavil na YouTube.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?