Se sílícími mrazy očekávají servisy nápor řidičů, kterým poničí auta kuny nebo myši. Množí se i případy, kdy se hlodavci stěhují za teplem do garáží a přehryžou elektroinstalaci. Mechanici se s těmito problémy setkávají několikrát do měsíce.
Petr Dvořák z Pardubic si koupil nové auto, které parkoval v garáži. Přestala mu svítit světa, a tak zvedl kapotu. Nejdříve našel myší výkaly, pak přehryzané kabely. "Ty kabely byly okousaný hodně. Raději jsme vzali izolačku a preventivně jsme to obalili, aby nedošlo k něčemu horšímu," popisuje spoušť v motoru Petr.
Naštěstí je škoda jen pár stokorun, myši se totiž nedostaly k elektroinstalaci od palubního počítače. "Když jsem mluvil s automechanikem, tak mi říkal, že jsou případy, kdy způsobily škodu až 30 tisíc," říká Petr.
A důvod, proč se hlodavci tak rádi do kabelů zakusují? "Předpokládáme, že ty kabely jsou napuštěný aromatickými látkami, které zvířatům chutnají," vysvětluje ochránce přírody Jiří Rejl.
Odborníci doporučují na kabely speciální spreje, které myši spolehlivě odpudí. V internetových diskuzích pak někteří řidiči radí jako obranu proti hlodavcům například skelnou vatu omotanou kolem vodičů nebo plašiče, které se dají přimontovat na autobaterii. Účinná může být prý také vepřová kůže položená na kolo auta - jednoduše aby odlákala pozornost hlodavců.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.