K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Tenhle model odstartoval v McLarenu zlaté časy. Od jeho představení přitom uběhlo již pět let

-mao / AutoRoad.cz, 2. října 2017, 10:56 Aktualizováno 2.10.2017, 14:14 Google+

Už je tomu pět let od chvíle, kdy v roce 2012 představil McLaren na autosalonu v Paříži designovou studii modelu P1, nástupce ikonického sportovního modelu F1, který automobilku opět vrátil do hry a odstartoval její zlatou éru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren P1

McLaren P1 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Nový model tehdy vzbudil mezi zákazníky takový údiv a nadšení, že všech 375 kusů bylo prodáno ještě dávno předtím, než první model dorazil ke svému objednavateli. Automobilka se navíc hrdě pyšnila tím, že na světě nenajdete dva stejné modely. Každý byl totiž upraven přesně podle specifikací objednavatele.

P1 ovšem nesázel jen na působivý design, jeho design byl totiž plně funkční a plně podřízen aerodynamice, díky čemuž dokázal vůz vyprodukovat přítlačnou sílu o hodnotě 600 kilogramů a jeho rychlost byla elektronicky omezena na 350 km/h.

Navíc byl vůz vybaven technologiemi, které se do té doby používaly hlavně v závodech Formule 1. Jako příklad můžeme uvést obdobu systému DRS, díky čemuž se upravoval sklon křídla pro lepší přilnavost nebo naopak lepší maximální rychlost na rovince. Kromě toho ale mohlo křídlo sloužit i jako aerodynamická brzda. Neopomíjejme ale ani klaply na podvozku, které opět pomáhaly zvyšovat přítlak.

Kromě všech těchto technologií ale v McLarecnu nezapomněli ani na základ každého dobrého sportovního vozu - nízkou hmotnost. Hmotnost modelu P1 se zastavila na hodnotě 1,395 kg, tedy samozřejmě bez paliva, náplní a řidiče. Nízká váha však nešla na úkor tuhosti - kokpit i panely karoserie totiž byly vyrobeny z uhlíkového vlákna. Úspora váhy ovšem šla trochu na úkor komfortu, neboť v kabině nebyl jediný koberec ani odhlučnění.

Komu by to ale vadilo, když mu jen kousek od hlavy hrál božskou píseň 3.8 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 727 koní, který navíc spolupracoval s lehkým elektromotorem o výkonu dalších 176 koní. Celkem tak vůz disponoval výkonem 903 koní, díky čemuž akceleroval z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy a dvojnásobné rychlosti (200 km/h) dosáhl za 6.8 sekundy. Hranice 300 km/h padla po nedlouhých 16.8 sekundách držení plynu na podlaze.

Pokud vám ale nestačila maximální rychlost a vraceli jste se domů pozdě v noci, mohli jste využít čistě elektrického dojezdu až 10 km, takže vaši sousedé se o vašich nočních návratech nedozvěděli.

Neopomenutelnou vlastností tohoto vozu je pak závodní režim, během kterého se P1 přitlačilo k zemi o 50 mm a jeho podvozek ztuhl o 300 %, díky čemuž jste mohly doslova prolétávat zatáčkami, během kterých na vás působilo přetížení až 2G.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tenhle model odstartoval v McLarenu zlaté časy. Od jeho představení přitom uběhlo již pět let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Růžový Land Rover série 2A v úpravě pro pouštní nasazení jednotek SAS se zapsal do historie pod přezdívkou Pink Panther

Růžový Land Rover jako tajná zbraň SAS? Pink Panther děsil nepřátele kdekoliv se objevil

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny

Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Superb kupé vypadá jako velice zajímavý grafický koncept

Toužíte po elegantním kupé od Škodovky? Odpověď přichází z Maďarska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud