Říká vám něco značka Dyson? Pokud ne, pak nám dovolte vám oznámit, že se jedná o jednoho z celosvětově největších a nejúspěšnějších výrobců vysavačů, fénů a další spotřební elektroniky, který však včera oznámil, že své portfolio brzy rozšíří o výrobu elektromobilů.
Jakkoliv to může znít neuvěřitelně, je to pravda. James Dyson, vynálezce cyklonových vysavačů a zakladatel společnosti Dyson, oznámil v emailu svým kolegům a podřízeným, že produkce elektromobilů značky Dyson by měla být zahájena kolem roku 2020.
V emailu přímo uvádí, že místo emisních limitů výfukových plynů máme nyní jiné technologie, které dokáží tento problém řešit a že by byl rád aby jeho zaměstnanci získali tuto zprávu přímo od něj: "Dyson začal pracovat na vývoji elektromobilů, jejichž příchod na trh se očekává kolem roku 2020". Práce na vývoji vlastního elektromobily měly být zahájeny již kolem roku 2015 a za tím účelem najala společnost Dyson přes 400 techniků a inženýrů, kteří se vývojem zabývají.
V dopise Dyson svým zaměstnancům vysvětluje, že jeho zájem o technologie ekologické dopravy začal již v roce 1988, kdy si v novinách přečetl článek od "US National Institute for Occupational Safety and Health", podle jehož výzkumu vedly výfukové zplodiny dieselových motorů k předčasnému úmrtí laboratorních myší a krys.
Už v té době se Dyson snažil vytvořit několik prototypů, díky kterým by omezil emise škodlivých látek, nicméně tyto projekty nikdy nedosáhly pozitivních výsledků a vždy byly nakonec zničeny. Tentokrát už to ale vypadá nadějněji.
James Dyson just announced to @Dyson employees that we’ve begun work on a battery electric vehicle, due to launch in 2020. pic.twitter.com/yUZNvIsYIi
— Dyson (@Dyson) 26. září 2017
Nový elektromobil by měl být postaven na zcela novém šasi vyvíjeném přímo společností Dyson a měl by obsahovat i unikátní technologii baterií, taktéž vyvinutou v Dyson. Víc toho o chystaném stroji bohužel nevíme, nicméně podle webu CarScoops už Dyson utopil v projektu více než 2 miliardy liber.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?