Říká vám něco značka Dyson? Pokud ne, pak nám dovolte vám oznámit, že se jedná o jednoho z celosvětově největších a nejúspěšnějších výrobců vysavačů, fénů a další spotřební elektroniky, který však včera oznámil, že své portfolio brzy rozšíří o výrobu elektromobilů.
Jakkoliv to může znít neuvěřitelně, je to pravda. James Dyson, vynálezce cyklonových vysavačů a zakladatel společnosti Dyson, oznámil v emailu svým kolegům a podřízeným, že produkce elektromobilů značky Dyson by měla být zahájena kolem roku 2020.
V emailu přímo uvádí, že místo emisních limitů výfukových plynů máme nyní jiné technologie, které dokáží tento problém řešit a že by byl rád aby jeho zaměstnanci získali tuto zprávu přímo od něj: "Dyson začal pracovat na vývoji elektromobilů, jejichž příchod na trh se očekává kolem roku 2020". Práce na vývoji vlastního elektromobily měly být zahájeny již kolem roku 2015 a za tím účelem najala společnost Dyson přes 400 techniků a inženýrů, kteří se vývojem zabývají.
V dopise Dyson svým zaměstnancům vysvětluje, že jeho zájem o technologie ekologické dopravy začal již v roce 1988, kdy si v novinách přečetl článek od "US National Institute for Occupational Safety and Health", podle jehož výzkumu vedly výfukové zplodiny dieselových motorů k předčasnému úmrtí laboratorních myší a krys.
Už v té době se Dyson snažil vytvořit několik prototypů, díky kterým by omezil emise škodlivých látek, nicméně tyto projekty nikdy nedosáhly pozitivních výsledků a vždy byly nakonec zničeny. Tentokrát už to ale vypadá nadějněji.
James Dyson just announced to @Dyson employees that we’ve begun work on a battery electric vehicle, due to launch in 2020. pic.twitter.com/yUZNvIsYIi
— Dyson (@Dyson) 26. září 2017
Nový elektromobil by měl být postaven na zcela novém šasi vyvíjeném přímo společností Dyson a měl by obsahovat i unikátní technologii baterií, taktéž vyvinutou v Dyson. Víc toho o chystaném stroji bohužel nevíme, nicméně podle webu CarScoops už Dyson utopil v projektu více než 2 miliardy liber.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.