Říká vám něco značka Dyson? Pokud ne, pak nám dovolte vám oznámit, že se jedná o jednoho z celosvětově největších a nejúspěšnějších výrobců vysavačů, fénů a další spotřební elektroniky, který však včera oznámil, že své portfolio brzy rozšíří o výrobu elektromobilů.
Jakkoliv to může znít neuvěřitelně, je to pravda. James Dyson, vynálezce cyklonových vysavačů a zakladatel společnosti Dyson, oznámil v emailu svým kolegům a podřízeným, že produkce elektromobilů značky Dyson by měla být zahájena kolem roku 2020.
V emailu přímo uvádí, že místo emisních limitů výfukových plynů máme nyní jiné technologie, které dokáží tento problém řešit a že by byl rád aby jeho zaměstnanci získali tuto zprávu přímo od něj: "Dyson začal pracovat na vývoji elektromobilů, jejichž příchod na trh se očekává kolem roku 2020". Práce na vývoji vlastního elektromobily měly být zahájeny již kolem roku 2015 a za tím účelem najala společnost Dyson přes 400 techniků a inženýrů, kteří se vývojem zabývají.
V dopise Dyson svým zaměstnancům vysvětluje, že jeho zájem o technologie ekologické dopravy začal již v roce 1988, kdy si v novinách přečetl článek od "US National Institute for Occupational Safety and Health", podle jehož výzkumu vedly výfukové zplodiny dieselových motorů k předčasnému úmrtí laboratorních myší a krys.
Už v té době se Dyson snažil vytvořit několik prototypů, díky kterým by omezil emise škodlivých látek, nicméně tyto projekty nikdy nedosáhly pozitivních výsledků a vždy byly nakonec zničeny. Tentokrát už to ale vypadá nadějněji.
James Dyson just announced to @Dyson employees that we’ve begun work on a battery electric vehicle, due to launch in 2020. pic.twitter.com/yUZNvIsYIi
— Dyson (@Dyson) 26. září 2017
Nový elektromobil by měl být postaven na zcela novém šasi vyvíjeném přímo společností Dyson a měl by obsahovat i unikátní technologii baterií, taktéž vyvinutou v Dyson. Víc toho o chystaném stroji bohužel nevíme, nicméně podle webu CarScoops už Dyson utopil v projektu více než 2 miliardy liber.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?