Elektromobily jsou takový hit, že už je chtějí vyrábět i výrobci vysavačů

James Dyson ohlásil vývoj  elektromobilů značky Dyson, na trh by se měly dostat kolem roku 2020
James Dyson ohlásil vývoj elektromobilů značky Dyson, na trh by se měly dostat kolem roku 2020, foto: Dyson
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. září 2017 09:14 | akt. 27. září 2017 10:26
Sdílej:

Říká vám něco značka Dyson? Pokud ne, pak nám dovolte vám oznámit, že se jedná o jednoho z celosvětově největších a nejúspěšnějších výrobců vysavačů, fénů a další spotřební elektroniky, který však včera oznámil, že své portfolio brzy rozšíří o výrobu elektromobilů.

Jakkoliv to může znít neuvěřitelně, je to pravda. James Dyson, vynálezce cyklonových vysavačů a zakladatel společnosti Dyson, oznámil v emailu svým kolegům a podřízeným, že produkce elektromobilů značky Dyson by měla být zahájena kolem roku 2020.

V emailu přímo uvádí, že místo emisních limitů výfukových plynů máme nyní jiné technologie, které dokáží tento problém řešit a že by byl rád aby jeho zaměstnanci získali tuto zprávu přímo od něj: "Dyson začal pracovat na vývoji elektromobilů, jejichž příchod na trh se očekává kolem roku 2020". Práce na vývoji vlastního elektromobily měly být zahájeny již kolem roku 2015 a za tím účelem najala společnost Dyson přes 400 techniků a inženýrů, kteří se vývojem zabývají.

V dopise Dyson svým zaměstnancům vysvětluje, že jeho zájem o technologie ekologické dopravy začal již v roce 1988, kdy si v novinách přečetl článek od "US National Institute for Occupational Safety and Health", podle jehož výzkumu vedly výfukové zplodiny dieselových motorů k předčasnému úmrtí laboratorních myší a krys.

Už v té době se Dyson snažil vytvořit několik prototypů, díky kterým by omezil emise škodlivých látek, nicméně tyto projekty nikdy nedosáhly pozitivních výsledků a vždy byly nakonec zničeny. Tentokrát už to ale vypadá nadějněji.

James Dyson just announced to @Dyson employees that we’ve begun work on a battery electric vehicle, due to launch in 2020. pic.twitter.com/yUZNvIsYIi

— Dyson (@Dyson) 26. září 2017

Nový elektromobil by měl být postaven na zcela novém šasi vyvíjeném přímo společností Dyson a měl by obsahovat i unikátní technologii baterií, taktéž vyvinutou v Dyson. Víc toho o chystaném stroji bohužel nevíme, nicméně podle webu CarScoops už Dyson utopil v projektu více než 2 miliardy liber.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.