Mercedes-Benz před několika dny ohlásil rozsáhlé investice do své továrny Tuscaloosa v Alabamě, kde se mají vyrábět elektromobily a jejich komponenty. Celkový objem investice by měl dosahovat částky jedné miliardy dolarů, ovšem někomu se to zdálo málo.
Díky rozsáhlým investicím by továrna Mercedesu v Alabamě měla být schopna zvýšit svou produkci elektromobilů pro americký trh a také by měla být rozšířena o produkční linku zaměřenou na výrobu baterií pro elektromobily.
Továrna v Tuscaloose by měla produkovat nové SUV modely pro elektrickou pod-značku Mercedesu "EQ". V továrně by také mohla probíhat produkce elektrických modelů jako je EQC, nebo různých plug-in hybridů.
Konstrukce nového závodu na výrobu baterií (již pátého ve vlastnictví Mercedesu), poblíž už stojící výrobní haly, by měla začít začátkem příštího roku. Produkce samotných elektromobilů se očekává až koncem tohoto desetiletí.
Co ovšem celé oznámení o investicích nečekaným způsobem zpestřilo, byla reakce Elona Muska na Twitteru. Pod zprávou USA TODAY oznamující investice Mercedesu totiž Musk zanechal komentář, který by se dal přeložit jako "To není příliš peněz na giganta jako je Daimler/Mercedes. Doufal jsem ve víc." a zprávu zakončil slovy "Off by zero", tedy vzhůru od nuly.
That's not a lot of money for a giant like Daimler/Mercedes. Wish they'd do more. Off by a zero.
— Elon Musk (@elonmusk) 24. září 2017
Mercedes ovšem reagoval poměrně rychle a takovou odpověď nejspíš Musk nečekal. Mercedes totiž investoval miliardu dolarů pouze do jedné továrny, celkový objem investic do elektromobility totiž dosahuje 10 miliard dolarů! Jen pro zajímavost - Mercedes-Benz je přitom na trhu jen o cca 25% větší než Tesla.
Good
— Elon Musk (@elonmusk) 25. září 2017
Samotným překvapením už je ale i ten fakt, že majitel Tesly lépe nesleduje kroky konkurenčního Mercedesu. Ten totiž o svých investicích o objemu 10 miliard na podporu rozvoje elektromobility informoval mnohem dříve. Od Muska proto ani nemohlo zaznít nic jiného, než jen strohé "Good".
Pokud se ještě vrátíme k samotné továrně Mercedesu v Alabamě, díky investici zde vznikne přes 600 pracovních míst. Její náplní pak bude zejména produkce elektromobilů značených EQ, z nichž první vyjede na silnice v Německu okolo roku 2019.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.