Mercedes-Benz před několika dny ohlásil rozsáhlé investice do své továrny Tuscaloosa v Alabamě, kde se mají vyrábět elektromobily a jejich komponenty. Celkový objem investice by měl dosahovat částky jedné miliardy dolarů, ovšem někomu se to zdálo málo.
Díky rozsáhlým investicím by továrna Mercedesu v Alabamě měla být schopna zvýšit svou produkci elektromobilů pro americký trh a také by měla být rozšířena o produkční linku zaměřenou na výrobu baterií pro elektromobily.
Továrna v Tuscaloose by měla produkovat nové SUV modely pro elektrickou pod-značku Mercedesu "EQ". V továrně by také mohla probíhat produkce elektrických modelů jako je EQC, nebo různých plug-in hybridů.
Konstrukce nového závodu na výrobu baterií (již pátého ve vlastnictví Mercedesu), poblíž už stojící výrobní haly, by měla začít začátkem příštího roku. Produkce samotných elektromobilů se očekává až koncem tohoto desetiletí.
Co ovšem celé oznámení o investicích nečekaným způsobem zpestřilo, byla reakce Elona Muska na Twitteru. Pod zprávou USA TODAY oznamující investice Mercedesu totiž Musk zanechal komentář, který by se dal přeložit jako "To není příliš peněz na giganta jako je Daimler/Mercedes. Doufal jsem ve víc." a zprávu zakončil slovy "Off by zero", tedy vzhůru od nuly.
That's not a lot of money for a giant like Daimler/Mercedes. Wish they'd do more. Off by a zero.
— Elon Musk (@elonmusk) 24. září 2017
Mercedes ovšem reagoval poměrně rychle a takovou odpověď nejspíš Musk nečekal. Mercedes totiž investoval miliardu dolarů pouze do jedné továrny, celkový objem investic do elektromobility totiž dosahuje 10 miliard dolarů! Jen pro zajímavost - Mercedes-Benz je přitom na trhu jen o cca 25% větší než Tesla.
Good
— Elon Musk (@elonmusk) 25. září 2017
Samotným překvapením už je ale i ten fakt, že majitel Tesly lépe nesleduje kroky konkurenčního Mercedesu. Ten totiž o svých investicích o objemu 10 miliard na podporu rozvoje elektromobility informoval mnohem dříve. Od Muska proto ani nemohlo zaznít nic jiného, než jen strohé "Good".
Pokud se ještě vrátíme k samotné továrně Mercedesu v Alabamě, díky investici zde vznikne přes 600 pracovních míst. Její náplní pak bude zejména produkce elektromobilů značených EQ, z nichž první vyjede na silnice v Německu okolo roku 2019.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?