Mercedes-Benz před několika dny ohlásil rozsáhlé investice do své továrny Tuscaloosa v Alabamě, kde se mají vyrábět elektromobily a jejich komponenty. Celkový objem investice by měl dosahovat částky jedné miliardy dolarů, ovšem někomu se to zdálo málo.
Díky rozsáhlým investicím by továrna Mercedesu v Alabamě měla být schopna zvýšit svou produkci elektromobilů pro americký trh a také by měla být rozšířena o produkční linku zaměřenou na výrobu baterií pro elektromobily.
Továrna v Tuscaloose by měla produkovat nové SUV modely pro elektrickou pod-značku Mercedesu "EQ". V továrně by také mohla probíhat produkce elektrických modelů jako je EQC, nebo různých plug-in hybridů.
Konstrukce nového závodu na výrobu baterií (již pátého ve vlastnictví Mercedesu), poblíž už stojící výrobní haly, by měla začít začátkem příštího roku. Produkce samotných elektromobilů se očekává až koncem tohoto desetiletí.
Co ovšem celé oznámení o investicích nečekaným způsobem zpestřilo, byla reakce Elona Muska na Twitteru. Pod zprávou USA TODAY oznamující investice Mercedesu totiž Musk zanechal komentář, který by se dal přeložit jako "To není příliš peněz na giganta jako je Daimler/Mercedes. Doufal jsem ve víc." a zprávu zakončil slovy "Off by zero", tedy vzhůru od nuly.
That's not a lot of money for a giant like Daimler/Mercedes. Wish they'd do more. Off by a zero.
— Elon Musk (@elonmusk) 24. září 2017
Mercedes ovšem reagoval poměrně rychle a takovou odpověď nejspíš Musk nečekal. Mercedes totiž investoval miliardu dolarů pouze do jedné továrny, celkový objem investic do elektromobility totiž dosahuje 10 miliard dolarů! Jen pro zajímavost - Mercedes-Benz je přitom na trhu jen o cca 25% větší než Tesla.
Good
— Elon Musk (@elonmusk) 25. září 2017
Samotným překvapením už je ale i ten fakt, že majitel Tesly lépe nesleduje kroky konkurenčního Mercedesu. Ten totiž o svých investicích o objemu 10 miliard na podporu rozvoje elektromobility informoval mnohem dříve. Od Muska proto ani nemohlo zaznít nic jiného, než jen strohé "Good".
Pokud se ještě vrátíme k samotné továrně Mercedesu v Alabamě, díky investici zde vznikne přes 600 pracovních míst. Její náplní pak bude zejména produkce elektromobilů značených EQ, z nichž první vyjede na silnice v Německu okolo roku 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?