V letošním roce 2017 se kampaň „Ty to zvládneš“ zaměřuje na bezpečnost chodců, na typické příčiny tragických nehod z viny jejich, ale i řidičů motorových vozidel. V celkem 10 emotivních spotech jsou vyobrazeny nejčastější chyby, kterých se dopouštějí jak chodci, tak řidiči. Každá z deseti situací má pak svůj instruktážní spot, který ve speciální 3D analytice danou chybu rozebírá a hlavně ukazuje správné řešení dané situace.
„Mezi tématy, kterým se letošní kampaň věnuje, je např. vyvrácení mýtu o absolutní přednosti na přechodu pro chodce, přecházení mimo přechod, přecházení silnice přes ostrůvek, vystupování z tramvaje na místech bez nástupního ostrůvku, přecházení silnice před tramvají. Nechybějí ani témata jako např. problematika viditelnosti chodců, jízda agresivního řidiče či přecházení přes víceproudou silnici“, shrnula témata Ing. Veronika Krajsová, prezidentka asociace.
Motorizovaní účastnící silničního provozu často zapomínají, že nesmějí nejen ohrozit, ale ani omezit chodce přecházejícího po přechodu nebo zjevně se jej chystajícího přejít. Velmi nebezpečnou chybou na vícepruhové silnici je, pokud řidiči nesníží rychlost jízdy nebo nezastaví vozidlo před přechodem pro chodce, učiní-li tak řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem. Dalšími nebezpečnými nešvary jsou projíždění v těsné blízkosti přecházejícího chodce, zastavení na přechodu pro chodce či ve vzdálenosti kratší než 5 metrů před ním a v neposlední řadě nebezpečné zastavení vozidla na přechodu.
Šoféři také často nepamatují na to, že chodec, který vstoupil na vozovku na signál pro chodce „Volno“, má i po rozsvícení znamení „Stůj“ právo dokončit přecházení k nejbližšímu světelnému zařízení pro chodce. Chodci pro změnu často nejdou po přechodu, ačkoliv by měli, dále pak se před vstupem na přechod neujistí, že blížící se vozidla jsou s ohledem na jejich vzdálenost a rychlost schopna bezpečně zastavit, po vstupu na přechod náhle výrazně zpomalí a nejednou nepamatují na svou povinnost vždy dát přednost tramvaji.
S kampaní se lidé setkají v televizi, rádiu, na výlepových plochách, v tisku, na sociálních sítích i v prostředcích hromadné dopravy. Celou kampaň je pak možné nalézt na adrese www.tytozvladnes.cz.