Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů představil novou úpravu svého ostrého modelu Huracan Super Trofeo EVO, který stále sází na monstrózní výkon a skvělou stabilitu, ovšem díky upravené aerodynamice se vzduchem prořezává mnohem snáz.
Nová generace Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO, na které pracovalo oddělení Lamborghini Squadra Corse, by si měla uchovat všechna pozitiva minulé verze, mezi které patří zejména vysoká stabilita a vysoký přítlak. Pro lepší jízdní výkony ale bylo potřeba zlepšit aerodynamiku, což si nakonec vyžádalo markantní zásahy do celé karoserie.
Za účelem dosažení tohoto cíle se Lamborghini spojilo se společností Dallara Engineering a společnými silami vyvinuli prakticky zcela nový body-kit z karbonových vláken, díky čemuž bylo dosaženo markantního snížení odporu vzduchu. Změny byly poměrně výrazné a tak má nyní Huracan kompletně nový přední splitter, zakrytování podlahy i zadní difuzér.
Díky všem těmto modifikacím a přepracovanému sání vzduchu na střeše má nyní Super Trofeo EVO o 8% nižší odpor vzduchu než jeho předchůdce. To se sice nemusí zdát jako příliš velký rozdíl, ovšem na závodním okruhu v Monze to znamená zrychlení o 1,5 sekundy, což je oproti minulé generaci markantní rozdíl.
O pohon vozu se stará atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10 o výkonu 456 kW (620 k), který posílá výkon skrze šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola. Hodnoty zrychlení sice neznáme, ovšem maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h.
Nový závodní vůz se představí příštím rokem na několika závodech, včetně Lamborghini Super Trofeo series nebo šampionátu Gran Turismo Championship.
Cena nového Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO se bude v evropě pohybovat okolo 235,000 Euro, což odpovídá částce cca 6,1 milionu korun. Majitelé minulé generace si ovšem nebudou muset kupovat rovnou nový vůz, Lamborghini jim totiž umožní pořídit si pouze nový aerodynamický body-kit.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.