Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů představil novou úpravu svého ostrého modelu Huracan Super Trofeo EVO, který stále sází na monstrózní výkon a skvělou stabilitu, ovšem díky upravené aerodynamice se vzduchem prořezává mnohem snáz.
Nová generace Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO, na které pracovalo oddělení Lamborghini Squadra Corse, by si měla uchovat všechna pozitiva minulé verze, mezi které patří zejména vysoká stabilita a vysoký přítlak. Pro lepší jízdní výkony ale bylo potřeba zlepšit aerodynamiku, což si nakonec vyžádalo markantní zásahy do celé karoserie.
Za účelem dosažení tohoto cíle se Lamborghini spojilo se společností Dallara Engineering a společnými silami vyvinuli prakticky zcela nový body-kit z karbonových vláken, díky čemuž bylo dosaženo markantního snížení odporu vzduchu. Změny byly poměrně výrazné a tak má nyní Huracan kompletně nový přední splitter, zakrytování podlahy i zadní difuzér.
Díky všem těmto modifikacím a přepracovanému sání vzduchu na střeše má nyní Super Trofeo EVO o 8% nižší odpor vzduchu než jeho předchůdce. To se sice nemusí zdát jako příliš velký rozdíl, ovšem na závodním okruhu v Monze to znamená zrychlení o 1,5 sekundy, což je oproti minulé generaci markantní rozdíl.
O pohon vozu se stará atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10 o výkonu 456 kW (620 k), který posílá výkon skrze šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola. Hodnoty zrychlení sice neznáme, ovšem maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h.
Nový závodní vůz se představí příštím rokem na několika závodech, včetně Lamborghini Super Trofeo series nebo šampionátu Gran Turismo Championship.
Cena nového Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO se bude v evropě pohybovat okolo 235,000 Euro, což odpovídá částce cca 6,1 milionu korun. Majitelé minulé generace si ovšem nebudou muset kupovat rovnou nový vůz, Lamborghini jim totiž umožní pořídit si pouze nový aerodynamický body-kit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?