Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů představil novou úpravu svého ostrého modelu Huracan Super Trofeo EVO, který stále sází na monstrózní výkon a skvělou stabilitu, ovšem díky upravené aerodynamice se vzduchem prořezává mnohem snáz.
Nová generace Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO, na které pracovalo oddělení Lamborghini Squadra Corse, by si měla uchovat všechna pozitiva minulé verze, mezi které patří zejména vysoká stabilita a vysoký přítlak. Pro lepší jízdní výkony ale bylo potřeba zlepšit aerodynamiku, což si nakonec vyžádalo markantní zásahy do celé karoserie.
Za účelem dosažení tohoto cíle se Lamborghini spojilo se společností Dallara Engineering a společnými silami vyvinuli prakticky zcela nový body-kit z karbonových vláken, díky čemuž bylo dosaženo markantního snížení odporu vzduchu. Změny byly poměrně výrazné a tak má nyní Huracan kompletně nový přední splitter, zakrytování podlahy i zadní difuzér.
Díky všem těmto modifikacím a přepracovanému sání vzduchu na střeše má nyní Super Trofeo EVO o 8% nižší odpor vzduchu než jeho předchůdce. To se sice nemusí zdát jako příliš velký rozdíl, ovšem na závodním okruhu v Monze to znamená zrychlení o 1,5 sekundy, což je oproti minulé generaci markantní rozdíl.
O pohon vozu se stará atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10 o výkonu 456 kW (620 k), který posílá výkon skrze šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola. Hodnoty zrychlení sice neznáme, ovšem maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h.
Nový závodní vůz se představí příštím rokem na několika závodech, včetně Lamborghini Super Trofeo series nebo šampionátu Gran Turismo Championship.
Cena nového Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO se bude v evropě pohybovat okolo 235,000 Euro, což odpovídá částce cca 6,1 milionu korun. Majitelé minulé generace si ovšem nebudou muset kupovat rovnou nový vůz, Lamborghini jim totiž umožní pořídit si pouze nový aerodynamický body-kit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.