Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů představil novou úpravu svého ostrého modelu Huracan Super Trofeo EVO, který stále sází na monstrózní výkon a skvělou stabilitu, ovšem díky upravené aerodynamice se vzduchem prořezává mnohem snáz.
Nová generace Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO, na které pracovalo oddělení Lamborghini Squadra Corse, by si měla uchovat všechna pozitiva minulé verze, mezi které patří zejména vysoká stabilita a vysoký přítlak. Pro lepší jízdní výkony ale bylo potřeba zlepšit aerodynamiku, což si nakonec vyžádalo markantní zásahy do celé karoserie.
Za účelem dosažení tohoto cíle se Lamborghini spojilo se společností Dallara Engineering a společnými silami vyvinuli prakticky zcela nový body-kit z karbonových vláken, díky čemuž bylo dosaženo markantního snížení odporu vzduchu. Změny byly poměrně výrazné a tak má nyní Huracan kompletně nový přední splitter, zakrytování podlahy i zadní difuzér.
Díky všem těmto modifikacím a přepracovanému sání vzduchu na střeše má nyní Super Trofeo EVO o 8% nižší odpor vzduchu než jeho předchůdce. To se sice nemusí zdát jako příliš velký rozdíl, ovšem na závodním okruhu v Monze to znamená zrychlení o 1,5 sekundy, což je oproti minulé generaci markantní rozdíl.
O pohon vozu se stará atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10 o výkonu 456 kW (620 k), který posílá výkon skrze šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola. Hodnoty zrychlení sice neznáme, ovšem maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h.
Nový závodní vůz se představí příštím rokem na několika závodech, včetně Lamborghini Super Trofeo series nebo šampionátu Gran Turismo Championship.
Cena nového Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO se bude v evropě pohybovat okolo 235,000 Euro, což odpovídá částce cca 6,1 milionu korun. Majitelé minulé generace si ovšem nebudou muset kupovat rovnou nový vůz, Lamborghini jim totiž umožní pořídit si pouze nový aerodynamický body-kit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.