Najít v opuštěné polorozpadlé stodole vzácný sportovní vůz už není v dnešní době nic výjimečného, ovšem když najdete vzácný roadster na dělostřelecké pozici z druhé světové války, to už si o pozornost říká.
Z tohoto MG J2 vyrobeného v roce 1932 toho bohužel příliš nezbylo, ovšem je zapotřebí vzít v úvahu, že vůz ležel několik desetiletí pod vrstvou hlíny. Automobil totiž objevili archeologové během průzkumu na bývalé druhoválečné dělostřelecké pozici a bývalé střelnici v Salisbury Plains ve Velké Británii.
Pokud vás napadlo, že vůz byl použit jako cvičný terč, pak vás musíme zklamat. Pokud by byl zasažen dělostřeleckým granátem, zřejmě by z něj zbylo mnohem méně. Takto se dochovalo alespoň šasi, drátěná kola, tyč řízení, některé díly karoserie a motor, který ležel opodál..
Příběh vozidla bohužel nikdo nezná, ovšem podle archeologů byl vůz podle vzorku pneumatik používán zhruba do šedesátých let. Tou dobou se také musel dostat na střelnici, kde ho nejspíš některý z vojáků rozebral kvůli opravě. Na tu už ale nedošlo a tak vůz zůstal ležet s motorem jen kousek od karoserie tak dlouho, až se na něj zcela zapomnělo.
Událost vzbudila i zájem mezi médii, takže je stále možné, že se ozve některý z pamětníků, který by mohl osud automobilu alespoň částečně přiblížit. Archeologové jsou zvyklí nacházet na podobných lokacích části tanků nebo zbraní, ovšem Roadster je poněkud nezvyklý nález.
Jaký osud vůz čeká je nejisté, ovšem vzhledem k tomu, že model J2 byl vyroben v počtu pouhých 2.000 kusů, nabízí se i možnost rekonstrukce. Ta by ale byla skutečně velmi pracná a nákladná, takže je pravděpodobnější, že vzácný roadster skončí kdesi v muzeu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.