Najít v opuštěné polorozpadlé stodole vzácný sportovní vůz už není v dnešní době nic výjimečného, ovšem když najdete vzácný roadster na dělostřelecké pozici z druhé světové války, to už si o pozornost říká.
Z tohoto MG J2 vyrobeného v roce 1932 toho bohužel příliš nezbylo, ovšem je zapotřebí vzít v úvahu, že vůz ležel několik desetiletí pod vrstvou hlíny. Automobil totiž objevili archeologové během průzkumu na bývalé druhoválečné dělostřelecké pozici a bývalé střelnici v Salisbury Plains ve Velké Británii.
Pokud vás napadlo, že vůz byl použit jako cvičný terč, pak vás musíme zklamat. Pokud by byl zasažen dělostřeleckým granátem, zřejmě by z něj zbylo mnohem méně. Takto se dochovalo alespoň šasi, drátěná kola, tyč řízení, některé díly karoserie a motor, který ležel opodál..
Příběh vozidla bohužel nikdo nezná, ovšem podle archeologů byl vůz podle vzorku pneumatik používán zhruba do šedesátých let. Tou dobou se také musel dostat na střelnici, kde ho nejspíš některý z vojáků rozebral kvůli opravě. Na tu už ale nedošlo a tak vůz zůstal ležet s motorem jen kousek od karoserie tak dlouho, až se na něj zcela zapomnělo.
Událost vzbudila i zájem mezi médii, takže je stále možné, že se ozve některý z pamětníků, který by mohl osud automobilu alespoň částečně přiblížit. Archeologové jsou zvyklí nacházet na podobných lokacích části tanků nebo zbraní, ovšem Roadster je poněkud nezvyklý nález.
Jaký osud vůz čeká je nejisté, ovšem vzhledem k tomu, že model J2 byl vyroben v počtu pouhých 2.000 kusů, nabízí se i možnost rekonstrukce. Ta by ale byla skutečně velmi pracná a nákladná, takže je pravděpodobnější, že vzácný roadster skončí kdesi v muzeu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.