Najít v opuštěné polorozpadlé stodole vzácný sportovní vůz už není v dnešní době nic výjimečného, ovšem když najdete vzácný roadster na dělostřelecké pozici z druhé světové války, to už si o pozornost říká.
Z tohoto MG J2 vyrobeného v roce 1932 toho bohužel příliš nezbylo, ovšem je zapotřebí vzít v úvahu, že vůz ležel několik desetiletí pod vrstvou hlíny. Automobil totiž objevili archeologové během průzkumu na bývalé druhoválečné dělostřelecké pozici a bývalé střelnici v Salisbury Plains ve Velké Británii.
Pokud vás napadlo, že vůz byl použit jako cvičný terč, pak vás musíme zklamat. Pokud by byl zasažen dělostřeleckým granátem, zřejmě by z něj zbylo mnohem méně. Takto se dochovalo alespoň šasi, drátěná kola, tyč řízení, některé díly karoserie a motor, který ležel opodál..
Příběh vozidla bohužel nikdo nezná, ovšem podle archeologů byl vůz podle vzorku pneumatik používán zhruba do šedesátých let. Tou dobou se také musel dostat na střelnici, kde ho nejspíš některý z vojáků rozebral kvůli opravě. Na tu už ale nedošlo a tak vůz zůstal ležet s motorem jen kousek od karoserie tak dlouho, až se na něj zcela zapomnělo.
Událost vzbudila i zájem mezi médii, takže je stále možné, že se ozve některý z pamětníků, který by mohl osud automobilu alespoň částečně přiblížit. Archeologové jsou zvyklí nacházet na podobných lokacích části tanků nebo zbraní, ovšem Roadster je poněkud nezvyklý nález.
Jaký osud vůz čeká je nejisté, ovšem vzhledem k tomu, že model J2 byl vyroben v počtu pouhých 2.000 kusů, nabízí se i možnost rekonstrukce. Ta by ale byla skutečně velmi pracná a nákladná, takže je pravděpodobnější, že vzácný roadster skončí kdesi v muzeu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?