Najít v opuštěné polorozpadlé stodole vzácný sportovní vůz už není v dnešní době nic výjimečného, ovšem když najdete vzácný roadster na dělostřelecké pozici z druhé světové války, to už si o pozornost říká.
Z tohoto MG J2 vyrobeného v roce 1932 toho bohužel příliš nezbylo, ovšem je zapotřebí vzít v úvahu, že vůz ležel několik desetiletí pod vrstvou hlíny. Automobil totiž objevili archeologové během průzkumu na bývalé druhoválečné dělostřelecké pozici a bývalé střelnici v Salisbury Plains ve Velké Británii.
Pokud vás napadlo, že vůz byl použit jako cvičný terč, pak vás musíme zklamat. Pokud by byl zasažen dělostřeleckým granátem, zřejmě by z něj zbylo mnohem méně. Takto se dochovalo alespoň šasi, drátěná kola, tyč řízení, některé díly karoserie a motor, který ležel opodál..
Příběh vozidla bohužel nikdo nezná, ovšem podle archeologů byl vůz podle vzorku pneumatik používán zhruba do šedesátých let. Tou dobou se také musel dostat na střelnici, kde ho nejspíš některý z vojáků rozebral kvůli opravě. Na tu už ale nedošlo a tak vůz zůstal ležet s motorem jen kousek od karoserie tak dlouho, až se na něj zcela zapomnělo.
Událost vzbudila i zájem mezi médii, takže je stále možné, že se ozve některý z pamětníků, který by mohl osud automobilu alespoň částečně přiblížit. Archeologové jsou zvyklí nacházet na podobných lokacích části tanků nebo zbraní, ovšem Roadster je poněkud nezvyklý nález.
Jaký osud vůz čeká je nejisté, ovšem vzhledem k tomu, že model J2 byl vyroben v počtu pouhých 2.000 kusů, nabízí se i možnost rekonstrukce. Ta by ale byla skutečně velmi pracná a nákladná, takže je pravděpodobnější, že vzácný roadster skončí kdesi v muzeu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?