Sportovní vozy značky Caterham jsou považovány za skvostné sportovní náčiní, ovšem své zákazníky si hledají poměrně těžce - jejich cena není zrovna lidová a na denní ježdění je taky příliš neužije. Když tedy v automobilka přišla s limitovanou retro-edicí oblíbeného modelu Seven SuperSprint, rozhodně nečekala že se vyprodá během pár hodin.
Caterham se s touto limitovanou edicí snažil navázat na úspěch z minulého roku, kdy byla představena limitovaná edice 60 retro modelů "Caterham Seven Sprint". Ta mezi sběratel ii milovníky značky vyvolala velký zájem a poměrně rychle bylo vyprodáno, ovšem varianta "SuperSprint" stanovila nový prodejní rekord.
Celkem 60 automobilů, 30 určených pro kontinentální Evropu a 30 pro Británii, si našlo nové majitele během pouhých 7 hodin. To je skutečný úspěch, zvlášť vezmeme li v potaz poměrně omezenou možnost využití tohoto stroje i jeho poměrně vysokou cenu 29,995 liber, v přepočtu tedy cca 882,000 korun.
Za tuto cenu zákazník získal vůz s přeplňovaným tříválcovým motorem o výkonu 95 koní, jehož výkon přenáší na kola manuální pětistupňová převodovka. Nechybí ani samosvorný diferenciál nebo nastavitelný závodní podvozek s tlumiči Bilstein.
Mimo jiné si zákazník mohl vybrat jedno z 6-ti retro barevných schémat, přičemž každé nabízelo specifickou barvu karoserie s kontrastním rámečkem kolem masky. Každé barevné schéma přitom neslo název podle slavného okruhu, jako například Imola, Hockenheim nebo Aintree.
Retro vzhled vozu umocňuje například čelní "aerodynamické" sklo Brookland, dřevěný volant, kožená sedadla, retro palubní deska, šedě lakovaný rám nebo 14" palcová bílá kola.
Pokud jste o tomto nádherném retro kousku dozvěděli až nyní a neumíte si bez něj představit život, máme pro vás dobrou zprávu: Caterham totiž stále přijímá objednávky - pro případ, kdyby tu svou někdo zrušil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?