Pokud máte nebo čekáte rodinu, často přepravujete rozměrné náklady, rádi cestujete nebo prostě jen vedete aktivní život, který se neobejde bez cestování s kolem nebo lyžemi, pak jistě oceníte vůz s pořádným nákladovým prostorem - zkrátka Kombík. Pokud ale nechcete kupovat přímo nový vůz, po čem jiném se vyplatí poohlédnout?
Řadu zajímavých návrhů nabízí například britský motoristický magazín What Car?, který se zabýval tou samou otázkou. Kombíky jsou totiž stále populárnější, ovšem na trhu jich je přehršel a vybrat kvalitní ojetý vůz za rozumnou cenu není vždy nejsnazší. Pokud ovšem chcete něco kvalitního, řekněme do 300 tisíc, pak rozhodně zvažte některý i z těchto pěti modelů.
5. Volkswagen Passat Combi
Passat kombi bývá často označován za poněkud "nudný", ovšem to v případě rodinného vozu nemusí být na škodu a neměl by to být důvod, proč ho z výběru vyřadit. Jeho vzhled na první pohled rozhodně zaujme a v interiéru nabízí jednoduchost, prostornost a eleganci. Jízda s ním vám sice nezvýší tep ani nenapumpuje adrenalin do žil, ale aspoň se vyhnete stížnostem od vašich spolucestujících. Díky široké paletě dieselových motorů je navíc Passat vhodnou ekonomickou volbou.
4. Volkswagen Golf Combi
A zase ten Golf. Pokud bychom mezi osobními automobily hledali ekvivalent švýcarského armádního nože, nebylo by to žádné jiné vozidlo než právě Golf. Zvládá zkrátka vše a zvládá to s noblesou. Dokáže přepravit rodinu, bude se s vámi radostně proplétat uličkami města, ale zároveň se nebrání ani dálkovým cestám. Ve variantě kombi se z něj pak stává kompaktní stěhovák.
Do 300.000 určitě seženete vůz sedmé generace, který nabízí poměrně širokou paletu motorů. Nejlepším kompromisem však bude buď 1.6 litrový diesel nebo 1.4 litrový benzín. Oba totiž nabídnou dobrou spotřebu i dostatek výkonu pro plně naložený kufr.
3. Ford Mondeo Combi
Pokud jsme Golfa přirovnali ke švýcarskému noži, pak jediným vhodným přirovnáním k zavazadlovému prostoru Mondea je černá díra. Mondeo je navíc poměrně dobře vypadající auto, takže vám neudělá ostudu ani pokud s ním přijedete na obchodní schůzku. Britští kolegové pouze upozorňují na fakt, že pro svou spolehlivost a prostornost se tyto vozy často objevují i v rukou taxikářů či fleetových flotilách, tudíž se vyplatí počkat si na pěkný kousek, který neskrývá nepříjemná investiční překvapení.
2. Škoda Octavia Combi
Octavia kombi na druhém místě? Poněkud překvapivé, ale vcelku pochopitelné, k čemuž se dostaneme později. Pokud toužíte čistě po obrovském prostoru, pak je Octavia jasnou volbou. Nemá smysl řešit nic jiného, Octavia je kvalitně postavený vůz, který nabízí rekordní vnitřní prostor, lákavou techniku i slušnou výbavu. Pod jeho kapotou si navíc můžete přát takřka cokoliv, co koncern VW nabízí - každý si tak přijde na své. U nás je ovšem potřeba pečlivě vybírat, neboť Octavie Combi jsou velmi žádané, tudíž manipulace s kilometry, stavem či rokem výbavy nejsou žádným ojedinělým případem.
1. Seat Leon ST
Seat na prvním místě - jste překvapeni? Nedivíme se, ovšem má to rozumný důvod. Na rozdíl od vozů VW či Škoda zůstává Seat stále trochu na pozadí všeho dění, takže si tak dobře nedrží ceny. Jeho kvalita a zpracování ovšem stále patří na úroveň ostatních vozů koncernu VW. Jeho interiér sice není na takové úrovni jako v Golfu, ovšem stále si zde nebudete připadat jako v laciném autě. Leon se navíc může pochlubit ostrým řízením, praktickým interiérem a obrovským úložným prostorem. A to jsme ani nezmínili jeho design, který se Seatu náramně povedl. Z jeho široké palety motorů si pak skutečně vybere každý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.