Prémiové automobilky se vždy udávat trendy, nebo s nimi alespoň jít jak nejrychleji to šlo. Možná ani proto se nemůžeme divit, že hlavními prioritami pro britskou klasiku v podobě Bentley se nyní stává elektrifikace. V rozhovoru pro Car&Driver to řekl Wolfgang Durheimer, výkonný ředitel automobilky Bentley.
Mimo jiné také potvrdil, že třetí generace modelu Continentalu GT a příští generace prémiového SUV Bentayga budou nabízeny v hybridní variantách (plug-in hybrid) a krátce na to i v čistě elektrickém provedení.
Kromě toho současná hlava automobilky naznačila, že model Bentayga by se mohl dočkat jak varianty s prodlouženým rozvorem, tak varianty s karoserií ve tvaru kupé. Tím ovšem příval novinek neskončil, zákazníci Bentley by se údajně mohli dočkat i čtyřdveřového Continentalu GT nebo jeho sportovnější varianty Continental Type R.
Vzhledem k tomu, že je Wolfgang Durheimer i šéfem automobilky Bugatti, dozvěděli jsme se novinky i ohledně nového Chironu. První zpráva zní, že plánovaná produkce Chironu na příští rok už je vyprodána - celkem tak Bugatti našlo domov už pro 300 z plánovaných 500 modelů. Druhá zpráva se pak týká příští generace hypersportovní Bugatti, o které se bude rozhodovat až kolem roku 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.