Tohle jedinečné Ferrari 488 si svou přezdívku "Green Jewel", neboli Zelený klenot, vysloužilo přímo u Ferrari, které ho představilo v roce 2016 na autosalonu v Paříži jako jeden z výjimečných vozů postavených k výročí 70 let od vzniku prvního vozu Ferrari. Teď se ovšem chystá do aukce a nového majitele zřejmě vyjde opravdu draho.
Na světě nenajdete druhé Ferrari 488 Spider, jako je tento zelený klenot. V továrně mu totiž kromě unikátního laku nadělili i červeno-černý kožený interiér, zlatá kola a také závodní číslo 25 na bílém posadí, které je umístěno na dveřích.Vzhled vozu byl inspirován legendárním vozem 356 P2, se kterým David Piper v letech 1965 a 1966 vyhrál 9 hodinový závod Kyalami.
Automobilka vůz stvořila k výročí 70 let od stavby prvního vozu Ferrari a poté s ním objížděla různé výstavy. Vůz se tak podíval na autosalon v Paříži nebo v Šanghaji. Do soukromého vlastnictví se vůz nikdy nedostal a k prodeji ho nabízí sama automobilka, takže kilometry které ukazuje jeho tachometr byly najety pouze během přepravy či přípravy k výstavě.
S výjimkou interiéru a exteriéru je ale jinak vůz v zcela sériovém stavu. Pod jeho kapotou tak nalezneme 3.9 litrový atmosferický motor V8 o výkonu 492 kW (669 k), který rozhýbe vůz z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a akcelerovat přestává až při rychlosti 329 km/h.
Výjimečná je ovšem cena, zatímco standardní 488 Spider vyšel jako nový na 272,000 dolarů (cca 5,8 milionu), tento jedinečný kousek se novému majiteli poněkud prodraží. Aukční síň RM Sotheby totiž odhaduje jeho prodejní cenu na částku pohybující se v rozmezí 320 až 380 tisíc Euro, v přepočtu tedy cca 8,3 až 9,9 milionu korun.
Samotná aukce ponese název "RM Sotheby’s Leggenda e Passione" a konat se bude již zítra v centru automobilky Ferrari v Maranellu. Kromě této výjimečné 488 Spider pak bude k dispozici i řada dalších unikátních modelů, včetně Ferrari Daytona "Alloy", které se nedávno našlo v jedné polorozpadlé japonské stodole.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.