Začátkem letošního léta představila společnost Bollinger Motors pravděpodobně první skutečně drsný a elektrický Off-Road, který nabídne skvělou prostupnost terénem i praktičnost. První koncept nabízel pouze třídveřovou karoserii, ovšem nyní společnost ukázala návrh karoserie čtyřdveřové.
Už představený koncept vozu, v třídveřovém provedení, nabízel až nadprůměrnou praktičnost. Kromě možnosti převážet opravdu dlouhý náklad, který lze doslova protáhnout přední maskou, si řidič může zvolit, zda vzadu vytvoří obrovský nákladový prostor, nebo zda vytvořit vůz schopný převážet 4 cestující.
Nyní odhalená čtyřdveřová varianta by měla nabízet praktičnost ještě mnohem vyšší. Rozvor kol se protáhl o 228 milimetrů a celková délka vzrostla na 4.038 milimetrů. Spolu s délkou narostl i nákladový prostor, který nově nabízí těžko uvěřitelných 2.860 litrů.
Rostoucí délka se samozřejmě podepsala na terénních schopnostech vozu, nájezdové úhly vpředu i vzadu zůstaly stejné, ovšem přejezdový úhel se z původních 33° přesunul na 31°.
Dvoudveřový i čtyřdveřový Bollinger B1 bude nabízen se dvěmi verzemi baterií, slabší nabídne dojezd 60 kWh, silnější 100 kWh. Oba vozy už je možné si zarezervovat na webových stránkách výrobce s nulovým poplatkem. Kdy bude Bollinger dostupný na trhu bohužel netušíme, ovšem už nyní by měly probíhat přípravy k zahájení výroby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.