Značka DS spadala dlouhou dobu pod Citroen, ovšem to skončilo v roce 2014, kdy se osamostatnila jakožto luxusní odnož automobilky. V jejím repertoáru se poté skutečně objevila celá řada exkluzivních vozidel, ovšem Citroen nechce zaspat na vavřínech a tak stále vymýšlí nové způsoby, jak si svou exkluzivitu udržet. Tím posledním je možnost platit bezkontaktně klíčky od vozu
Nová služba bezkontaktního placení je prozatím funkční pouze ve Velké Británii, kde se jedná o první podobnou službu. Platit klíčkem pak mohou pouze majitelé vozu DS 3 Connected Chiq.
Klíč tohoto vozu je totiž vybaven integrovaným platebním čipem bPay a technologií RFID, díky které může fungovat jako klíč od auta i jako platební prostředek u bezkontaktních terminálů. Podobnou technologii využívají k bezkontaktním platbám i Apple a Android Pay.
Zákazníci, kteří si v září koupí nový DS 3 Connected Chic, si tak domů nepřivezou jen nový automobil, ale i technologii která jim dovolí zaplatit až 30 liber (855 Kč) u více než 550.000 obchodníků napříč celou Británií.
Kromě klíčku schopného bezkontaktních plateb ale nové DS3 nabídne mnohem víc, včetně různých úprav exteriéru, 17" palcových kol nebo LED světlometů. Modernizovaný interiér vozu pak nabídne Apple CarPlay nebo Mirror Link konektivitu se 7" palcovým dotykovým displejem infotainmentu. Vůz DS3 Connected Chic vyjde zájemce v Británii na 15,775 liber, tedy cca 450,000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?