Když se za volant nové Alfy Romeo Giulia QV s výkonem 510 koní a pohonem zadních kol objeví trojice zkušených pilotů Formule 1 ze stáje Ferrari, pak se můžeme těšit na skutečně dokonalou podívanou plnou emocí a masivního pálení pneumatik.
V rámci nového reklamního spotu pro Alfu Romeo se za volantem modelu Giulia Quadrifoglio objevil čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel, vítěz jednoho šampionátu Kimi Raikkonen a jejich týmový kolega ze stáje Ferrari, Antonio Giovinazzi. Společně se pak předháněli na okruhu a pálili pneumatiky - zkrátka typická reklama, sázící na emoce.
A co je nejlepším potvrzením skutečných emocí z řízení, než úsměv na tváři jinak vždy ledově chladného Kimi Raikkonena? Ten už si ostatně pro svůj přístup vysloužil přezdívku "Iceman", ovšem turbem přeplňovaný 2.9 litrový motor V6 nakonec vyvolal viditelné emoce i u něj.
Ještě aby ne, když pod kapotou modelu Giulia Quadrifoglio produkuje výkon 510 koňských sil a točivý moment 600 Nm, který na asfalt přenáší pouze zadní náprava. Alfa je navíc mrštná, hravá, z 0 na 100 akceleruje za 3,9 sekundy a její maximální rychlost dosahuje až 307 km/h.
Mnoho recenzí navíc novou Giulii bez rozpaků srovnává s mnohem dražšími sportovními sedany, jako jsou Mercedes-AMG C63 nebo BMW M3. Pokud tedy hledáte čtyřdveřové sportovní auto plné emocí, které dokáže rozesmát i ledově chladného finského závodníka F1, Giulia se zdá být jasnou volbou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.