Společnost Apple dlouhou dobu pracovala na vývoji svého vlastního autonomního vozidla, které svět znal pod názvem "Project Titan". Po několika prohlášeních, jež tento projekt odsouvají na druhou kolej, však z Apple odešlo 17 techniků, kteří přešli k nové společnosti Zoox. Ta se také zabývá vývojem autonomních vozidel.
Málokdy se stane, aby skupinka techniků a inženýrů odcházela z technologického gigantu, jako je Apple, aby se připojila k čerstvě založené společnosti, jakou je právě Zoox.
Po nedávných projevech Tima Cooka, ředitele společnosti Apple, se však nelze příliš divit. Odcházející specialisté poměrně dlouho pracovali na projektu autonomního vozidla Apple Titan, ovšem podle posledních zpráv z plánů na stavbu kompletního automobilu sešlo. Místo toho se Apple údajně zaměřil na vývoj autonomních systémů, které by mohl následně automobilkám prodávat.
Původní skupina projektu Titan tak byla reorganizována, část lidí by měla nyní pracovat na autonomních systémech řízení, někteří byli přiděleni na jiná oddělení a někteří se rozhodli odejít nebo jim nebyla další smlouva nabídnuta.
A to by měl být případ i této ucelené skupinky techniků, kteří měli v Apple pracovat na vývoji podvozku, odpružení a brzd. Kromě toho však měli mít za sebou i práce pro automobilky v Detroitu, jak uvádí CarScoops. Po jejich znalostech a schopnostech sáhla celkem pochopitelně začínající společnost Zoox, jež se podobně jako původní projekt Apple, zaměřuje na vývoj kompletních autonomních vozidel.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?