Společnost Apple dlouhou dobu pracovala na vývoji svého vlastního autonomního vozidla, které svět znal pod názvem "Project Titan". Po několika prohlášeních, jež tento projekt odsouvají na druhou kolej, však z Apple odešlo 17 techniků, kteří přešli k nové společnosti Zoox. Ta se také zabývá vývojem autonomních vozidel.
Málokdy se stane, aby skupinka techniků a inženýrů odcházela z technologického gigantu, jako je Apple, aby se připojila k čerstvě založené společnosti, jakou je právě Zoox.
Po nedávných projevech Tima Cooka, ředitele společnosti Apple, se však nelze příliš divit. Odcházející specialisté poměrně dlouho pracovali na projektu autonomního vozidla Apple Titan, ovšem podle posledních zpráv z plánů na stavbu kompletního automobilu sešlo. Místo toho se Apple údajně zaměřil na vývoj autonomních systémů, které by mohl následně automobilkám prodávat.
Původní skupina projektu Titan tak byla reorganizována, část lidí by měla nyní pracovat na autonomních systémech řízení, někteří byli přiděleni na jiná oddělení a někteří se rozhodli odejít nebo jim nebyla další smlouva nabídnuta.
A to by měl být případ i této ucelené skupinky techniků, kteří měli v Apple pracovat na vývoji podvozku, odpružení a brzd. Kromě toho však měli mít za sebou i práce pro automobilky v Detroitu, jak uvádí CarScoops. Po jejich znalostech a schopnostech sáhla celkem pochopitelně začínající společnost Zoox, jež se podobně jako původní projekt Apple, zaměřuje na vývoj kompletních autonomních vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.