Společnost Apple dlouhou dobu pracovala na vývoji svého vlastního autonomního vozidla, které svět znal pod názvem "Project Titan". Po několika prohlášeních, jež tento projekt odsouvají na druhou kolej, však z Apple odešlo 17 techniků, kteří přešli k nové společnosti Zoox. Ta se také zabývá vývojem autonomních vozidel.
Málokdy se stane, aby skupinka techniků a inženýrů odcházela z technologického gigantu, jako je Apple, aby se připojila k čerstvě založené společnosti, jakou je právě Zoox.
Po nedávných projevech Tima Cooka, ředitele společnosti Apple, se však nelze příliš divit. Odcházející specialisté poměrně dlouho pracovali na projektu autonomního vozidla Apple Titan, ovšem podle posledních zpráv z plánů na stavbu kompletního automobilu sešlo. Místo toho se Apple údajně zaměřil na vývoj autonomních systémů, které by mohl následně automobilkám prodávat.
Původní skupina projektu Titan tak byla reorganizována, část lidí by měla nyní pracovat na autonomních systémech řízení, někteří byli přiděleni na jiná oddělení a někteří se rozhodli odejít nebo jim nebyla další smlouva nabídnuta.
A to by měl být případ i této ucelené skupinky techniků, kteří měli v Apple pracovat na vývoji podvozku, odpružení a brzd. Kromě toho však měli mít za sebou i práce pro automobilky v Detroitu, jak uvádí CarScoops. Po jejich znalostech a schopnostech sáhla celkem pochopitelně začínající společnost Zoox, jež se podobně jako původní projekt Apple, zaměřuje na vývoj kompletních autonomních vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?