Tenhle Nissan 350Z nevypadá na první pohled nijak výjimečně. Standardní stříbrno-šedá barva, tovární disky, uvnitř manuální převodovka a úplně klasický interiér. Zajímavější to je však pod kapotou, kde se sice nachází "jen" standardní šestiválec, ale také VIN číslo.
Podle VIN kódu JN1AZ34E13T000001 to totiž vypadá, že se díváme na úplně první vyrobený Nissan 350Z, který sjel z výrobní linky v roce 2003. Tento vůz navíc může být váš, neboť je momentálně vystaven v autobazaru Don Davis Nissan Arlington, stát Texas - naštěstí se jedná o jednu z nezatopených částí Texasu.
Nissan 350Z se na našich silnicích sice nevidí úplně často, přesto se nejedná o nijak výjimečný vůz. Tento konkrétní kousek na to však aspiruje nejen díky svému prvenství na výrobním pásu, ale také díky svému stavu a historii.
Sportovní automobil už sice majitele několikrát změnil, ovšem od roku 2012 byl v majetku sběratele, který s vozem takřka nejezdil a měl ho zavřený ve své sbírce. Díky tomu má nyní vůz najeto neuvěřitelných 173 mil (278 km) a vypadá jako kdyby právě opustil autosalon.
Zatímco v roce 2012 probíhal prodej vozu formou aukce a majitele vyšel na 47,300 dolarů (1,037,000 kč), dnes je vůz nabízen prodejcem za 48,500 dolarů (1,063,000 Kč).
Při pohledu na fotografie první vyrobené 350Z si člověk navíc uvědomí, jak zajímavým strojem byl tenhle Nissan v roce 2003, kdy dorazila na trh. Jednoduchý a čistý interiér byl vybaven na tu dobu nejlepšími technologiemi, 3.5 litrový atmosferický motor poskytoval nadprůměrný výkon 304 koní a jeho cena byla na vůz tohoto typu vcelku akceptovatelná.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?