Za 14 let 300 kilometrů? První vyrobený Nissan 350Z si majitel neskutečně hýčkal

Údajně první vyrobený Nissan 350Z
Údajně první vyrobený Nissan 350Z, foto: Autotrader.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. srpna 2017 11:29
Sdílej:

Tenhle Nissan 350Z nevypadá na první pohled nijak výjimečně. Standardní stříbrno-šedá barva, tovární disky, uvnitř manuální převodovka a úplně klasický interiér. Zajímavější to je však pod kapotou, kde se sice nachází "jen" standardní šestiválec, ale také VIN číslo.

Podle VIN kódu JN1AZ34E13T000001 to totiž vypadá, že se díváme na úplně první vyrobený Nissan 350Z, který sjel z výrobní linky v roce 2003. Tento vůz navíc může být váš, neboť je momentálně vystaven v autobazaru Don Davis Nissan Arlington, stát Texas - naštěstí se jedná o jednu z nezatopených částí Texasu.

Nissan 350Z se na našich silnicích sice nevidí úplně často, přesto se nejedná o nijak výjimečný vůz. Tento konkrétní kousek na to však aspiruje nejen díky svému prvenství na výrobním pásu, ale také díky svému stavu a historii.

Sportovní automobil už sice majitele několikrát změnil, ovšem od roku 2012 byl v majetku sběratele, který s vozem takřka nejezdil a měl ho zavřený ve své sbírce. Díky tomu má nyní vůz najeto neuvěřitelných 173 mil (278 km) a vypadá jako kdyby právě opustil autosalon.

Zatímco v roce 2012 probíhal prodej vozu formou aukce a majitele vyšel na 47,300 dolarů (1,037,000 kč), dnes je vůz nabízen prodejcem za 48,500 dolarů (1,063,000 Kč).

Při pohledu na fotografie první vyrobené 350Z si člověk navíc uvědomí, jak zajímavým strojem byl tenhle Nissan v roce 2003, kdy dorazila na trh. Jednoduchý a čistý interiér byl vybaven na tu dobu nejlepšími technologiemi, 3.5 litrový atmosferický motor poskytoval nadprůměrný výkon 304 koní a jeho cena byla na vůz tohoto typu vcelku akceptovatelná.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.