Během své sedmdesátileté historie vytvořila automobilka Ferrari řadu technicky velmi vyspělých a designově zdařilých automobilů, ovšem v posledních letech přestává jejich design působit tolik nadčasově, jako tomu bylo dříve. Zvláště pak ve srovnání s modely jako je Ferrari 288 GTO.
Toho si všímají i designéři z celého světa, kteří své návrhy "moderních klasik" často umisťují na weby jako Behance.net. A přesně tak to udělal i jistý Matthew Parsons, který přetvořil klasické GTO do podoby, která by mohla odpovídat dnešním standardům. A jeho návrh vzbuzuje nadšení po celém světě.
Během vytváření této designové studie se Parsons držel původních tvarů 288 GTO, které ale doplnil o křivky, specifické znaky i technologie současných vozů z produkce Ferrari. Všechny prvky ale zakomponoval s citem, takže koncept Ferrari 288 GTO 2020 kombinuje retro i modernu a zároveň agresivitu i úroveň.
Prvky tohoto prolnutí starého a nového jsou vidět prakticky na všech částech vozu, od přední kapoty s ostrými rysy a výklopnými světlomety, přes boční siluetu až po záď, která kombinuje klasické tvary zadních světel s neodmyslitelnými prvky moderních rychlých vozů, jako je například difuzér, mlhové světlo ve stylu F1 nebo dvě masivní koncovky výfuku.
Jakkoliv je ale tento vůz dokonalý, je takřka jisté, že Ferrari se do ničeho podobného v nejbližší době nepustí. Ostatně představte si jen kolik nádherných designových prvků by muselo ustoupit předpisům o bezpečnosti. Z konceptu by zbyla sotva půlka zajímavého.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?