Během své sedmdesátileté historie vytvořila automobilka Ferrari řadu technicky velmi vyspělých a designově zdařilých automobilů, ovšem v posledních letech přestává jejich design působit tolik nadčasově, jako tomu bylo dříve. Zvláště pak ve srovnání s modely jako je Ferrari 288 GTO.
Toho si všímají i designéři z celého světa, kteří své návrhy "moderních klasik" často umisťují na weby jako Behance.net. A přesně tak to udělal i jistý Matthew Parsons, který přetvořil klasické GTO do podoby, která by mohla odpovídat dnešním standardům. A jeho návrh vzbuzuje nadšení po celém světě.
Během vytváření této designové studie se Parsons držel původních tvarů 288 GTO, které ale doplnil o křivky, specifické znaky i technologie současných vozů z produkce Ferrari. Všechny prvky ale zakomponoval s citem, takže koncept Ferrari 288 GTO 2020 kombinuje retro i modernu a zároveň agresivitu i úroveň.
Prvky tohoto prolnutí starého a nového jsou vidět prakticky na všech částech vozu, od přední kapoty s ostrými rysy a výklopnými světlomety, přes boční siluetu až po záď, která kombinuje klasické tvary zadních světel s neodmyslitelnými prvky moderních rychlých vozů, jako je například difuzér, mlhové světlo ve stylu F1 nebo dvě masivní koncovky výfuku.
Jakkoliv je ale tento vůz dokonalý, je takřka jisté, že Ferrari se do ničeho podobného v nejbližší době nepustí. Ostatně představte si jen kolik nádherných designových prvků by muselo ustoupit předpisům o bezpečnosti. Z konceptu by zbyla sotva půlka zajímavého.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?