Reinkarnace Ferrari 288 GTO? Tohle chceme vidět na silnicích

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. srpna 2017, 09:33 Google+

Během své sedmdesátileté historie vytvořila automobilka Ferrari řadu technicky velmi vyspělých a designově zdařilých automobilů, ovšem v posledních letech přestává jejich design působit tolik nadčasově, jako tomu bylo dříve. Zvláště pak ve srovnání s modely jako je Ferrari 288 GTO.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
2020 Ferrari 288 GTO

2020 Ferrari 288 GTO | foto: behance.net

Sdílejte článek

Toho si všímají i designéři z celého světa, kteří své návrhy "moderních klasik" často umisťují na weby jako Behance.net. A přesně tak to udělal i jistý Matthew Parsons, který přetvořil klasické GTO do podoby, která by mohla odpovídat dnešním standardům. A jeho návrh vzbuzuje nadšení po celém světě.

Během vytváření této designové studie se Parsons držel původních tvarů 288 GTO, které ale doplnil o křivky, specifické znaky i technologie současných vozů z produkce Ferrari. Všechny prvky ale zakomponoval s citem, takže koncept Ferrari 288 GTO 2020 kombinuje retro i modernu a zároveň agresivitu i úroveň.

Prvky tohoto prolnutí starého a nového jsou vidět prakticky na všech částech vozu, od přední kapoty s ostrými rysy a výklopnými světlomety, přes boční siluetu až po záď, která kombinuje klasické tvary zadních světel s neodmyslitelnými prvky moderních rychlých vozů, jako je například difuzér, mlhové světlo ve stylu F1 nebo dvě masivní koncovky výfuku.

Jakkoliv je ale tento vůz dokonalý, je takřka jisté, že Ferrari se do ničeho podobného v nejbližší době nepustí. Ostatně představte si jen kolik nádherných designových prvků by muselo ustoupit předpisům o bezpečnosti. Z konceptu by zbyla sotva půlka zajímavého.

Vytisknout

Diskuze: Reinkarnace Ferrari 288 GTO? Tohle chceme vidět na silnicích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ken Okuyama Kode 0

Kode 0: Protiklad všech moderních supersportů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud