Svět sportovních automobilů zažívá v posledních letech mírnou stagnaci. Na jedné straně stojí automobilky které od sportovních modelů upouští a na druhé straně exkluzivní výrobci, kteří produkují supersporty pro majetnější. Nyní se však zdá, že pomalu zanikající rybníček dostupných sporťáků se opět rozroste o nějaké to jméno.
Web Automotive News totiž přišel se zprávami, podle kterých chce Toyota uvést na trh celou řadu nových sportovních modelů. Jejich premiéra se navíc očekává již během následujícího měsíce. Nabízí se tedy otázka, zda bude součástí této nové řady i dlouho očekávaná Toyota Supra, nebo zda dorazí až po představení této řady.
O jaké vozy půjde bohužel také není jasné, ovšem podle Automotive News by se mělo jednat o vozy, které budou ekvivalentem luxusních a výkonných vozů Lexus F. Abychom se ale zbytečně moc netěšili, prozatím není jasné, zda se tato série sportovních vozů vůbec dostane mimo japonský trh.
Tento krok také potvrzuje snahu Toyoty zapsat se v myslích zákazníků nejen jako výrobce spolehlivých a multifunkčních automobilů, ale také jako výrobce zajímavých sportovních vozů, schopných přinést řidiči emoce z jízdy.
Co se současné nabídky sportovních vozů Toyota týče, již nějakou dobu se na trhu setkáváme s modelem GT86 a začátkem roku byl představen ostrý hatchback Toyota Yaris GRMN. A právě označení GRMN (Gazoo Racing tuned by the Meister of Nurburgring) by podle některých zahraničních názorů mohlo doprovázet i nově odhalené sportovní vozy.
Nikdo z nás by se však nezlobil, ani pokud by Toyota oprášila sportovní vozy jako byl například Roadster MR. To už se ale pohybujeme lehce mimo realitu, neb o takových krocích by jistě prosákly informace již dříve.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?