Svět sportovních automobilů zažívá v posledních letech mírnou stagnaci. Na jedné straně stojí automobilky které od sportovních modelů upouští a na druhé straně exkluzivní výrobci, kteří produkují supersporty pro majetnější. Nyní se však zdá, že pomalu zanikající rybníček dostupných sporťáků se opět rozroste o nějaké to jméno.
Web Automotive News totiž přišel se zprávami, podle kterých chce Toyota uvést na trh celou řadu nových sportovních modelů. Jejich premiéra se navíc očekává již během následujícího měsíce. Nabízí se tedy otázka, zda bude součástí této nové řady i dlouho očekávaná Toyota Supra, nebo zda dorazí až po představení této řady.
O jaké vozy půjde bohužel také není jasné, ovšem podle Automotive News by se mělo jednat o vozy, které budou ekvivalentem luxusních a výkonných vozů Lexus F. Abychom se ale zbytečně moc netěšili, prozatím není jasné, zda se tato série sportovních vozů vůbec dostane mimo japonský trh.
Tento krok také potvrzuje snahu Toyoty zapsat se v myslích zákazníků nejen jako výrobce spolehlivých a multifunkčních automobilů, ale také jako výrobce zajímavých sportovních vozů, schopných přinést řidiči emoce z jízdy.
Co se současné nabídky sportovních vozů Toyota týče, již nějakou dobu se na trhu setkáváme s modelem GT86 a začátkem roku byl představen ostrý hatchback Toyota Yaris GRMN. A právě označení GRMN (Gazoo Racing tuned by the Meister of Nurburgring) by podle některých zahraničních názorů mohlo doprovázet i nově odhalené sportovní vozy.
Nikdo z nás by se však nezlobil, ani pokud by Toyota oprášila sportovní vozy jako byl například Roadster MR. To už se ale pohybujeme lehce mimo realitu, neb o takových krocích by jistě prosákly informace již dříve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.