Svět sportovních automobilů zažívá v posledních letech mírnou stagnaci. Na jedné straně stojí automobilky které od sportovních modelů upouští a na druhé straně exkluzivní výrobci, kteří produkují supersporty pro majetnější. Nyní se však zdá, že pomalu zanikající rybníček dostupných sporťáků se opět rozroste o nějaké to jméno.
Web Automotive News totiž přišel se zprávami, podle kterých chce Toyota uvést na trh celou řadu nových sportovních modelů. Jejich premiéra se navíc očekává již během následujícího měsíce. Nabízí se tedy otázka, zda bude součástí této nové řady i dlouho očekávaná Toyota Supra, nebo zda dorazí až po představení této řady.
O jaké vozy půjde bohužel také není jasné, ovšem podle Automotive News by se mělo jednat o vozy, které budou ekvivalentem luxusních a výkonných vozů Lexus F. Abychom se ale zbytečně moc netěšili, prozatím není jasné, zda se tato série sportovních vozů vůbec dostane mimo japonský trh.
Tento krok také potvrzuje snahu Toyoty zapsat se v myslích zákazníků nejen jako výrobce spolehlivých a multifunkčních automobilů, ale také jako výrobce zajímavých sportovních vozů, schopných přinést řidiči emoce z jízdy.
Co se současné nabídky sportovních vozů Toyota týče, již nějakou dobu se na trhu setkáváme s modelem GT86 a začátkem roku byl představen ostrý hatchback Toyota Yaris GRMN. A právě označení GRMN (Gazoo Racing tuned by the Meister of Nurburgring) by podle některých zahraničních názorů mohlo doprovázet i nově odhalené sportovní vozy.
Nikdo z nás by se však nezlobil, ani pokud by Toyota oprášila sportovní vozy jako byl například Roadster MR. To už se ale pohybujeme lehce mimo realitu, neb o takových krocích by jistě prosákly informace již dříve.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.