Svět sportovních automobilů zažívá v posledních letech mírnou stagnaci. Na jedné straně stojí automobilky které od sportovních modelů upouští a na druhé straně exkluzivní výrobci, kteří produkují supersporty pro majetnější. Nyní se však zdá, že pomalu zanikající rybníček dostupných sporťáků se opět rozroste o nějaké to jméno.
Web Automotive News totiž přišel se zprávami, podle kterých chce Toyota uvést na trh celou řadu nových sportovních modelů. Jejich premiéra se navíc očekává již během následujícího měsíce. Nabízí se tedy otázka, zda bude součástí této nové řady i dlouho očekávaná Toyota Supra, nebo zda dorazí až po představení této řady.
O jaké vozy půjde bohužel také není jasné, ovšem podle Automotive News by se mělo jednat o vozy, které budou ekvivalentem luxusních a výkonných vozů Lexus F. Abychom se ale zbytečně moc netěšili, prozatím není jasné, zda se tato série sportovních vozů vůbec dostane mimo japonský trh.
Tento krok také potvrzuje snahu Toyoty zapsat se v myslích zákazníků nejen jako výrobce spolehlivých a multifunkčních automobilů, ale také jako výrobce zajímavých sportovních vozů, schopných přinést řidiči emoce z jízdy.
Co se současné nabídky sportovních vozů Toyota týče, již nějakou dobu se na trhu setkáváme s modelem GT86 a začátkem roku byl představen ostrý hatchback Toyota Yaris GRMN. A právě označení GRMN (Gazoo Racing tuned by the Meister of Nurburgring) by podle některých zahraničních názorů mohlo doprovázet i nově odhalené sportovní vozy.
Nikdo z nás by se však nezlobil, ani pokud by Toyota oprášila sportovní vozy jako byl například Roadster MR. To už se ale pohybujeme lehce mimo realitu, neb o takových krocích by jistě prosákly informace již dříve.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?